2022-03-05, 22:45
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Undrar om putin blir delgiven dessa foton eller om hans gäng mörkar? Det är sjukt förnedrande för ledningen med allt detta slöseri med statsbudget.

Nu når väl inte den här typen av bilder alls fram till den ryska befolkningen, men man kan ju föreställa sig hur det skulle kännas att se sina skatterubel fullständigt pissas bort på det här viset. Ovanpå all annan fruktansvärd tragik som det här kriget innebär då vill säga.

Utöver nytt ledarskap skulle de även behöva en slöseriombudsman där borta i Ryssland.
Citera
2022-03-05, 22:45
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Wtf. Ett plan från US Airforce (LAGR121) flyger just nu in över Ukrainskt territorium!?

Gjorde den nog inte, tankers håller sig gärna en bit ifrån områden där det far runt brandfarliga saker. Den har med största sannolikhet tankat de 2 RAF eurofigthers som nu befinner sig över Bulgarien. Och möjligen den/de globalhawks som opererar i området
Citera
2022-03-05, 22:46
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipscola
Kan någon som är insatt bara säga om det kommer bli krig här i Sverige och man bör preppa? Jag orkar inte. Hur stor är sannolikheten
Sannolikheten att det blir krig i Sverige är 37%.

Jag önskar att vi ändå hade en person här i tråden som kunde ge dig ett konkret svar på din fråga.
Det går inte att förutse vad som kommer skall, vi är i ett alldeles för tidigt skede.

Jag tror personligen att Ryssland aldrig kommer skicka ner soldater till Sverige, det skulle bli alldeles för stort motstånd från länder som vi har ett samarbete med.

USA och Storbritannien uttalade sig tidigare i veckan att dom kommer hjälpa oss om vi blir attackerade av Ryssland.

Blir Sverige attackerade utav Ryssland så blir det genom kärnvapen, och då spelar det ingen roll hur mycket toapapper du har i din källare.

Jag hoppas att jag har fel, men det är naivt att utesluta kärnvapen helt och hållet.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Fel han kommer att sätta en målsökande robot på Sveavägen 68. Kommer att vara så skönt när alla regimtroll går hädan till varmare trakter...

Hur känns det att vara en förrädare?
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Han har nog koll skulle jag tro. Kan nog se allt vi kan se. Tror inte han är glad över det.
Komiskt att nån tror att Putin har koll och kontroll.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är nog mycket, mycket mer som är förnedrande för Putin.

Ja och jag är orolig över vad en förnedrad Putin kan få för sig att göra. Nu kommer han givetvis spela på denna rädsla och fortsätta yra om kärnvapen, men vad gör vi om han verkligen sätter in kärnvapen i Ukraina? Jag tror inte att Putin är suicidal och attackerar NATO, men det kan hända riktigt otäcka saker rätt snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Stora och starka ryssland? Man får skrolla ner lige.https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Intressant. Det passar väl in alla andra uppgifter som kommit flygande under veckan.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi får väl se. När ryssarna går in och börjar massvåldta kvinnorna så är det nog slut med stödet från Indien.

Ja, tyvärr, inte helt otroligt. Ryska soldater skjuter nu, på, ukrainska civila som protesterar, fredligt, emot ockupanterna. Att Ryssland nu kommer att jämna de ukrainska städerna med marken.

Men det spelar ingen roll: för även om Putler inför krigstillstånd om mobiliserar 2 miljoner soldater, så kommer ukrainarna att kämpa vidare. Detta kommer, ryvärr, inte att sluta förrän Putler är död eller arresterad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha vad ska man säga.

Rysslands utrikesdepartement uppmanar länderna i EU och Nato att sluta leverera vapen till Ukraina, rapporterar Reuters och hänvisar till den ryska nyhetsbyrån RIA.

Ryssland ska vara oroliga att vissa vapen ska hamna i händerna på terrorister och utgöra ett hot mot flygplan.

Ukraina kam svara ja vi använder vapnen för att skjuta på ryska terrorister som bombar barn och kvinnor.

Bara inse att ryssarna förlorar oerhört mycket fordon och manskap när de säger åt Nato och EU att inte skicka mer vapen.

Skickar självaste Nato vapen till Ukraina?
Citera
2022-03-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt, När ska förnuftet råda?
Bäst att kolla andra historiska inbördeskrig - hur gick det. Sen Ukraina var bankrutt och korruptionen en av de högsta i världen långt innan detta.,tycker synd om vanligt folk
Men klassade som betydligt mindre korrupt än Ryssland
Citera
2022-03-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Putin måste skylla på någon för att propaganda inte fungerarboch i sann Stalinistisk anda så sparkar man neråt.
Tyvärr har du rätt. Sovjettiden lever kvar i Putin.
Citera
2022-03-05, 22:48
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Länka

Nope, kolla tracken, har inte varit över gränsen.

https://www.flightradar24.com/LAGR121/2b09502c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in