2022-03-05, 21:45
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tyskarna nådde Moskva vad yrar du på i?

Eller var det godis som regnade ned över staden?

Nej, de nådde aldrig fram till Moskva. Bara att läsa din egna länk. De var 30 km utanför Moskva men där fastnade dem. Moskva var aldrig belägrat även om de utsattes för luftangrepp. Var London också belägrat?
Citera
2022-03-05, 21:45
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tyskarna nådde Moskva vad yrar du på i?

Eller var det godis som regnade ned över staden?
Arméen nådde aldrig Moskva men flyget släppte bomber över staden.
Citera
2022-03-05, 21:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Klart det gör. De flyger dock inte med transpondrar igång.
Vad tror du det finns för flyg där uppe???
Klart dem flyger med transpondrarna på i detta läge ska du veta så alla vet var alla är i Luften, De plan som är uppe och flyger är spaningsplanen för NATO & US!
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu går de ryska V-styrkorna full Mad Max här.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1500148010646388747

Är det ett försök till något slags improviserat bilpansar av björkträ eller vad fan är det frågan om?

Läste att det var främst för att skydda kylfläktarna och kylaggregaten då de ska enkelt saboteras av civilister med enkla medel. Och att skydda rutorna för siktasabotage. Tydligen ett vanligt skydd sen i princip krigen motoriserades och användes nyligen i Filipinerna.

Som jag har förstått det.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Källhänvisa gärna också till Max Blumentahl, TASS, RWA och the saker. Alla bevis på högkvalitativ oberoende journalistik.

Tja, eller försök till desinformation.

Din version av fakta och journalistik har vi fått en överdos av här i väst under många år. Idel ädel lögner, agendajournalistik och snedvinklingar som pöbelmänniskor som du lapar i sig okritiskt. Men det är så klart också därför som väst nu måste censurera sådana som RT och Sputnik.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om också Ukrainas flygvapen har gjort förluster idag eller igår så är det ett tecken på att flygvapnet finns.
Jag tror att Ukraina är smart och sparar sina drönare. Sätter in dom till speciella situationer.
Om det är sanning att Ryssland förlorat upp till 9 stridsflyg inklusive helikoptrar på 2 dagar så är det en militär katastrof. Detta krig liknar inga andra med så stora förluster.
Dagarna går och Ryssland kör fast. Hur blir det nu med priserna i Ryssland när rubeln är en skräpvaluta? Kommer lönerna att räcka till mer än enkel mat och vodka?

Ja jag var förvånad att Ukraina ens har så många flyg. Svårt att veta vad som är sant men de flesta nedskjutna ryska planen är nog sant.

Antagligen kan man fortfarande köpa ryska produkter till ett bra pris för de följer rubeln. (De har ju svårt att exportera så det kommer finnas mycket ryska produkter att köpa), men importerat blir ju dyrt och svårt att få tag på. Man måste nog ha västvaluta i kontanter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
ang Stratotankern vid gränsen:

Precis brevid flyger en Antonov An-12BK från Estland och den kommer nog gå in i Ukraina.
Denna borde rimligtvis ha eskort kan man tycka?

Fast den landade väl på flygplatsen, jag tror inte man flyger om man ska in i ukraina.

Planet kan kan dock haft eskort till krakow och nu tankar man kärrorna som utfört den.
Citera
2022-03-05, 21:47
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som KGB-dvärgen har lite problem med lydstaterna som ska rädda honom ur knipan...?
https://twitter.com/franakviacorka/status/1500197649307348994
Citat:
According to Putin's plan, Belarus’ troops had to enter Ukraine a week ago.
But something went wrong. Some officers resigned, some fled Belarus and contacted us. Conscripts are massively fleeing. Apparently, some generals opposed the participation of Belarus in the war.

I’d believe that in Russia support for the war against Ukraine is 70%. In this video, thousand young people in "Putin's team" T-shirts greet Putin. And in Belarus the situation is opposite. No support for the war. Polls show max 11%. Don’t put Belarus and Russia in the same basket
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Nåt är i görningen när en västledare åker till Putte under rådande omständigheter

Problemet är att Ukraina bör inte acceptera något territorium till Ryssland. Det är helt oacceptabelt. Man ska heller inte acceptera några inskränkningar av sitt självbestämmande eller militär.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Totalt medhåll från min sida där. Bra hanterat hittills åtminstone på den punkten.
Det gick väl ändå lite snabbt med pansarskotten...? Visst, omröstning dagen därpå, men ändock. Nu verkar de ha besinnat sig, så jag får också hålla med dig och herrgickhan. Lät på Maggan i dag som svensk ansökan om Nato-medlemskap inte år aktuell, till skillnad från i Finland. Dock utökat samarbete med Nato. Sverige och Finland har ju också ett nära försvarssamarbete, så går Finland med bör det vara rätt safe för Sverige om man ser Nato som en trygghet. Jag är själv tveksam, men finnarna verkar ju ha bestämt sig.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Tror jag inte. Det har han inte råd med. Han får nöja sig med Ukraina, för den delen Finlands sak är vår sak. Men du tycker läget ser gynnsamt ut för Ukraina eller och att ryssen kommer ge med sig. Att konvojen på närmare 7 mil ska backa tillbaka till Ryssland...

Nä Putte går nog all in. Men det är ditt resonemang jag inte köper. Bara för att han har kärnvapen och större arme så menar du att man ska lägga dig platt? Jag dör hellre försvarande mitt land, än låter mina barn växa upp i Sovjet 2.0

Ser man på kämparviljan i Ukraina så tänker dom nog likadant.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Arméen nådde aldrig Moskva men flyget släppte bomber över staden.
Det tog stopp i Stalingrad för Tyska armén som inte var utrustat för ett krig på vintern, Ryssarna kunde trycka Tyskarna ut ur Stalingrad oc7h på så sätt vände kriget från öst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in