2022-03-05, 21:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Anhöriga till far och son med hundar kan ju eventuellt känna att dem inte har så mycket att förlora. Exempelvis

Så kan det vara förvisso, men jag tror att man får skilja lite på ukrainare och tjetjener, exempelvis när det kommer till viljan att spränga sig själva i luften.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja lite skillnad på kalibern i dessa herrar 😆!

Vad jämför du med? Råttan-Putin som gömmer sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Zelensky trissar upp stämningen genom sätta vapen i händerna på sin civila befolkning samtidigt som han gömmer sig i en grotta och skickar hånande twitter-inlägg till Putin. Tror han att det kommer att bli bättre?

Lider med Ukraina och deras befolkning men Zelensky har jag inte mycket för. Han har trissat upp stämningen från från första dag.

Håller med, det är för fan bara att ge upp nu så inga fler oskyldiga barn dör. Ryssland är övermäktiga, punkt slut. Ska de stoppas blir det kärnvapenkrig, vem vill det?? Ge han vad han vill. MEN tar han mer än Ukraina, då jävlar, då finns det inget val och då brakar helvetet lös oavsett..
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Ska vi ta festsnack som någon slags seriös källa? Driver du med oss?

Det har jag inte sagt. Lägg märke till att jag lade till förklarande information om att de som skriver dessa anekdoter inte tycker om Putin. Varför tror du att jag gjorde det?

Anekdoter är det enda vi kommer att få. Det blir, "min farbror som jobbar på ministeriet i Moskva säger..." Och detta då skrivet av en ryss.

Putin kommer vi aldrig få se säga, "våra missiler fungerar inte". Det borde vara uppenbart för alla.
Senast redigerad av goseigen 2022-03-05 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Wtf. Ett plan från US Airforce (LAGR121) flyger just nu in över Ukrainskt territorium!?

Är det nått på g? Först ryska flyg till USA, sedan så twittrar zelensky att kriget snart är över och nu det här?
Citera
2022-03-05, 21:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ingenting egentligen. USA är dock fan så mycket mindre offensiva nu än de var förr. Putin har visat sig vara beredd att ta till vapen och USA och NATO har visat att de är beredda att göra vad som går för att undvika ett fullskaligt krig. På ett sätt kan man se det som en prestigeförlust för USA. Så hade säkert Reagan sett på det. Sverige är ett litet land som genom sin geografiska närhet till Ryssland behöver positionera sig. Emellertid tycks regeringen inte falla till föga för att fatta beslut i hastigt mod baserat på den kortsiktiga folkopinionen. Det känns bra även om jag inte sympatiserar med regeringen rent politiskt i övrigt.

Totalt medhåll från min sida där. Bra hanterat hittills åtminstone på den punkten.
Citera
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Länka
Fightradar24. Det verkar ha varit en bugg. Det tvärvände vid gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Aljazeera:
Putin ska ge ultimatum på 24 timmar att Zelensky avgår och överlämnar kiev.
Personligen tror att Zelensky helst ser Kiev totalförstöras än ge upp.

Övertygad om att han avgår om det skulle innebära att the ryska anfallsarmen lämnar Ukraina men hur ska det kunna finnas några garantier för det.
Rimligen får man bestämma att Zelensky lovar att avgå så snart alla ryska trupper lämnat Ukraina, Krim undantaget.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
När menar du att Moskva var belägrat?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Moskva

Bara att läsa
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Wtf. Ett plan från US Airforce (LAGR121) flyger just nu in över Ukrainskt territorium!?

Transport av material?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Putler är riktigt störd. Kan inte nån ryss sätta en kula i nacken på honom....

In comments that were both defiant and threatening, the Russian president also told Ukraine’s leaders that their nation risked being dismantled as an independent sovereign state if they continued to resist Russia’s invasion.
Citera
2022-03-05, 21:34
Medlem
BeachBobs avatar
Putin har fått amnesti i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in