2022-03-05, 19:41
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Vadå anmälan till jk?

Bara ta skärmpdump på dumpen på den sida man är uthängd på och anmäla ansvarig utgivare för förtal till polisen.

Sen är det upp till åklagare och polis att bedöma om det faller under allmänt åtal. Gör det inte det så kan man väcka enskilt åtal, men det är dyrt och om man förlorar så får man betala alla rättegångskostnader.

Du menar för att man har varit en snuskig runkgubbe så kan man inte anmäla? Ja, det kanske gör att de flesta väljer att låta bli, men det är inget formellt hinder.

Nu var det inte dig jag frågade.
Jag förstår att det inte är ett formellt hinder. Jag vill gärna veta hur en uthängd tänker göra det. Vilken bevisning han tänker använda.
Citera
2022-03-05, 19:51
Medlem
Någon som vet vem senaste mongot på dumpen är?
Citera
2022-03-05, 20:00
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Indiepopparn känns ju helt fel. Han har ju flera tydliga födelsemärken på kinden. Det har inte dumpenskägget.
Citera
2022-03-05, 20:25
Medlem
BeachBobs avatar
Har nu tittat på födelsemärkena och dom stämmer på både Indiepopparn och gäddan.. Om någon vill ha bilderna så hör av er i PM.
Citera
2022-03-05, 20:45
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Har nu tittat på födelsemärkena och dom stämmer på både Indiepopparn och gäddan.. Om någon vill ha bilderna så hör av er i PM.
Haha, kollade faktiskt samma sak för att jämföra. Båda har ett födelsemärke på samma plats uppe på vänster kindknota. Ruggigt lika men det är ändå långt ifrån säkert. Lyssnar man på popparns låtar på Youtube, t.ex. Ikaros, kan man dock tänka sig att det är gäddan som sjunger. Rösten stämmer väldigt bra överens. Lätt nasal, feminin röst. Det skulle definitivt kunna vara han.

Dessutom sitter han med öronsnäckor och jobbar. Antingen redigerar han musik eller så lyssnar han på indiepop medan han jobbar.

Hittar dock inte indiepopparn på Facebook...
Senast redigerad av Lysturken 2022-03-05 kl. 20:48.
Citera
2022-03-05, 20:47
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Haha, kollade faktiskt samma sak för att jämföra. Båda har ett födelsemärke på samma plats uppe på vänster kindknota. Ruggigt lika men det är ändå långt ifrån säkert. Lyssnar man på popparns låtar på Youtube, t.ex. Ikaros, kan man dock tänka sig att det är gäddan som sjunger. Rösten stämmer väldigt bra överens. Lätt nasal, feminin röst. Det skulle definitivt kunna vara han.
Födelsemärke över vänster öga också. Men som du säger är inte heller 100% säker ännu. Tittade även på hans gångstil hur han gick på en video och när han gick iväg på Dumpen.
Senast redigerad av BeachBob 2022-03-05 kl. 20:49.
Citera
2022-03-05, 21:00
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
895 vänner på facebook och glättigt porträtt på företagets about-page. Nu är det bara in o kika varje dag och se om han försvinner från fler och fler ställen precis som dr Curry.

Hur hittade du honom på,Facebook?
Citera
2022-03-05, 21:01
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Hur hittade du honom på,Facebook?
Det är fel person enligt mig.
Citera
2022-03-05, 21:05
Medlem
fido1986s avatar
Ang. Migrän Martin

Haha, hittade vem det är. Allt stämmer inklusive glasögonen och mer! Han har försökt dölja sig men det gick sådär. Aja, nu kan jag sova gott med ett litet flin över att ni andra inte vet!

Ingen märkvärdig människa eller märkvärdigt jobb eller så. Sa att han förmodligen var en mes, och det verkar han vara också! Lite kapten klänning dock!

Fast Dumpen börjar bli trötta, händer inte så mycket på sidan förutom att den krånglar.

Dom där sexnovellerna... Fine.. Dom är lite upphetsande, men man hade ju velat ha lite illustrerande bilder till.

Edit.
Om du läser det här, det är främst din Facebook som avslöjar vem du är... Ta bort bilden där så blir det jävligt mycket svårare! Lycka till med gatloppet!
Senast redigerad av fido1986 2022-03-05 kl. 21:10.
Citera
2022-03-05, 21:06
Medlem
Halte Haralds avatar
Gillar Saras pårökta ton idag, lugnt och metodiskt.
Citera
2022-03-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Nu var det inte dig jag frågade.
Jag förstår att det inte är ett formellt hinder. Jag vill gärna veta hur en uthängd tänker göra det. Vilken bevisning han tänker använda.
Bevisningen är nog sammansatt. Filmerna är en sak, men faktumet att de ber öppet om hjälp att identifiera och sedan kontaktar anhöriga, arbetsgivare osv vägs nog in. Hänger ju i lösa luften just nu juridiskt. Åklagare la ner i Ånge, JK inleder inte förundersökning, ingen har stämt... Vore häftigt om fler av de uthängda gick ihop och stämde...
Citera
2022-03-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Är inte övertygad att Indi-killen är rätt person. Hittar ingen gemensam nämnare som jag tycker är övertygande.

Starka gemensamma nämnare:
- Skäggväxten runt munnen är precis på pricken samma
- Formen på örat är identiskt (jämför filmen på dumpen på slutet jmf med google bild och zooma in)
- Runt ögonen är det puffigt på båda

Svaga gemensamma nämnare:
- Hårfästet verkar vara lika
- Samma stela personlighet och lågmälda sång/prat
- Ögonbrynen är på båda ganska ljusa jmf med mörkare skägget och håret
- Näsan har samma buckliga spets

Indiemongot, hädanefter kallad indiepedofilen, är nog rätt.
Jag satsar ett kilo fängelse på att det är indiepedofilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in