2022-03-05, 20:44
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du kommenterade inte Wagnergruppen?

Grundaren med SS-tatueringar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Utkin

Vilken söt liten svärmorsdröm!
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Han kommer inte kunna trycka på atomknappen. Han blir dödad av sina egna i så fall. Man är beredda förstås att gripa in. Inte ens hans mest korrupta cirkel kommer bara stå och kolla på när han startar sista delen i världskrigstrilogin.

Hade det varit en liten laddning tror jag faktiskt inte man från väst per automatik hade avfyrat. Däremot hade en invasion påbörjats från USA och Europa från väst och samtidigt av Kina från öst. Det hade nog gått ganska snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Eller är det verkligen nån fyllryss som slår sin näve på en röd stor buzzknapp?

Man trycker väl in nån kod och sen nån knapp. Inte alltid röd kanske. Låter som en tecknad film men tror det verkligen är så simpelt på riktigt. Skrämmande nog.
Citera
2022-03-05, 20:45
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Samtidigt röstade Serbien för fördömandet av Rysslands invasion i FN.

Men folket visar vägen och dom har ju en liten tradition av att kriga för sitt eget sätt att tänka kan man ju säga
Citera
2022-03-05, 20:45
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Bildbevis BAB tack or it didnt happen

Det är uppgifter från försvarsdepartementet i Moskva som presenterades i dag.
Citera
2022-03-05, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Lol. Ingen går på dina blåsta argument. Du skriver mer korkat än vad Nordkoreas diktator uttalar sig och det säger inte lite.

Hela världen skrattar åt Ryssland just nu. Skulle inte förvåna mig om något land invaderar Ryssland efter detta då de har sett hur jävla inkapabla de är att ens orgsnisera sitt skrot.

0 strategi
0 motivation
0 logistik.
0 organisstion. Man börjar undra om de ens får några order eller kör alla lite individuellt hipp som happ?

Ryssarna är dock extremt duktiga på att bygga upp sin motståndares arsenal genom att överge en massa utrustning

Och du babblar om strstegi och taktik. HAHAHAHA! Hela världen undrar vadfan de håller på med och skräcken många kände i början börjar förvandlas till ren komik. Många tänker : var det den här oorgsniserade demoraliserade skrithögsdinosaurien alla var rädda för?

Alla skrattar åt ryssland
Alla skrattar åt ditt löjliga snack.

Problemet är bara att blåsta människor inte fattar att de är blåsta, vilket är varför du tror det funkar att köra på med ditt löjeväckande snack ända in i kaklet.

Fatta någon gång.

Men då borde ju kriget vara över?

Eller hur tänker du?

Ni vänsterliberala Nato troll måste ju ha nån jävla stringens nu.

Ni skriver sida upp och ner att Ryssarna förlorat kriget, men samtidigt så hävdar ni att Putler är en krigsmaskin som hotar hela världen.

Hur fkn skall ni ha det?
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-03-05 kl. 20:52.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Vilka vapen är det som skjuter ner dessa plan? Så vitt jag vet fungerar inte Stingers/MANPADS till att skjuta ner stridsflyg?

De har luftvärnssystem med SAM missiler.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Ukrainian_Ground_Forces#A nti-aircraft
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Skillnaden är ju att regeringen stödjer dessa. Ganska stor skillnad.
Regeringen stödjer invånare som organiserar sig för att skydda ens land. Om Ryssland, eller något annat land, skulle anfalla Sverige så skulle jag vara bästa vän med både kommunister som nazister om de är för att rädda landet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Att jämföra ukrainska nazister som fick 2% vid senaste valet är att jämföra med Afs i Sverige. Ingen av dessa påverkar något i landet alls.
Men de där 2% betyder mycket. Det var dessa 2% som Sverige stödde när de brände folk i Odessa och förstörde Donbass ryska barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jag håller inte riktigt med dig. Jag tror att Ukraina bara är en bricka i kampen mellan Ryssland och USA och deras dockor. I Ukrainas ställe skulle Sverige också kunna tillhandahålla - ett land som är helt onödigt i global skala, som Ukraina.

Vilken väsentlig funktion i global skala fyller Ryssland?

Eller, på vilket sätt är frågan ens relevant? Vilka kriterier finns det för att ett land och en nation ska ha existensberättigande? Handlar det om huruvida Ryssland anser så vara fallet?

Jag hade hellre sett en värld med Ukraina och utan Ryssland, men det är ju bara jag.
Citera
2022-03-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Vilka vapen är det som skjuter ner dessa plan? Så vitt jag vet fungerar inte Stingers/MANPADS till att skjuta ner stridsflyg?

Ann linde säger att våra vapen nu har nått ukraina, iofs inget svar på din fråga då de nog inte används att skjuta ner flyg men på marken gör de kanske nytta
Citera
2022-03-05, 20:47
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Ja det där ju ganska glasklart. Bådar illa detta. Lilla klicken med länder där som inte är med i NATO tar nog Putin gärna så hand om. Nä fy fan det här luktar mer och mer som en början till ett potentiellt WW3. Putin måste bort och det snabbt!

Taget ifrån Putins självbiografi:

Den unge Vladimir och hans vänner brukade jaga råttor med pinnar. Det fanns horder av dem i kvarteret.

En dag såg han en stor råtta i trappan till huset där de bodde och började jaga den. Han jagade in den – eller ”henne” som han själv säger – i ett hörn. Då vände sig råttan om – och anföll.

– Jag blev överraskad och rädd, säger Vladimir Putin i boken.

Råttan jagade honom nedför trappan, genom att studsa från trappsteg till trappsteg, den försökte till och med hoppa ned på hans huvud.

Till slut lyckades han smälla igen en dörr mellan sig och råttan.

Men den aggressiva gnagaren lärde honom en läxa:

– Det lönar sig aldrig att jaga in någon i ett hörn.

Och blir man själv fångad i ett hörn gäller det att kämpa desperat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in