2022-03-05, 20:15
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Totalförsvarsplikten gäller ALLA medborgare och ickemedborgare som bor i Sverige mellan 16 och 70 år.

Korrekt. Vissa här inne som säger att ukraina tvingar sina civila att bära vapen, har ett iq på 60 eller efterblivet allmänbildad i vanlig ordning, alla länder har någon form att svarsplikt gäller civila med. De här inne tror enskilda regimmilitärer tvingar, det är grundlagar.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Jämnade hela deras land med marken så ser inga konstigheter med det. Trodde inte mina ögon när jag såg tjetjener som åkte till ukraina för att strida på ryssarna sida. Hur fan tänkte dom där. Om man nu ska tro på media så är det skönt att dom blev slaktade av ukrainarna.

Ja om dessa tjetjener får tag på Putins förrädartjetjener så kommer de nog inte skona dem.
Citera
Medlem
Nu när amerikanska militären biolabb i Ukraina är förstörda så tror jag ryssarna är nöjda. Vi lär se Ukraina ge upp innan måndag.
Vilka är dom andra länderna runt Ryssland med dom här baserna som kan vänta sig befrielse från amerikansk imperialism?
Citera
2022-03-05, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Putins cash räcker knappt till en tub Kalles kaviar

Okay. Då är isåfall kriget över.

Men nu när jag går in på Der Spiegel och Sky så känns det ej som att kriget är slut.

Har du kompis några andra källor.
Citera
2022-03-05, 20:16
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Intressant. Alla som hatar Ryssland flockas nu till Ukraina. De har många fiender i alla länder de har krigat i.

Ja det ryssarna gjorde i tjetjenien var rent barbari, de fick en del fiender där.

Her face burnt almost beyond recognition, she lies prone on her hospital bed and tells in a child's whispers of the day her mother, father, her two brothers, her sister and her cousin - among 363 people from the same village - were wiped out.

Revealed: Russia's worst war crime in Chechnya
https://www.theguardian.com/world/2000/mar/05/russia.chechnya

War Crimes In Chechnya and the Response of the West
https://www.hrw.org/news/2000/02/29/war-crimes-chechnya-and-response-west
Citera
2022-03-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
NS1 pumpar in dollar och Euro till 110 dollar fatet.

Putin omvandlar dom till cash.

Du och jag betalar vid pumpen. Nu köpte jag nyss 40 liter skit diesel med inblandning för 1k.

Så de får in cash för olja fortfarande?
Några länder som slutat köpa ryska olja och vissa stora oljeföretag också.
Citera
2022-03-05, 20:17
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Finnarna kommer nog senare
Ryssen minns nog vinterkriget
Sami/ vita döden
Vilken hjälte
Blir lite jobbigt när varenda jävel går över gamla släktingars gravar och får flisor i fötterna från farfars benkotor. Dock hade jag inte kunnat greppa tanken med att gå in i Finland. Kan ändå "förstå" varför han skulle tänkas gå in i Ukraina även om jag aldrig i min vildaste fantasi trott det så sent som minuten innan han annonserade det.
Citera
2022-03-05, 20:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
SkyNews; Putin för några minuter sedan - säger att västs sanktioner är att likställa med krig. Betyder det att han upplever att väst förklarat krig? Han säger att "tack och lov är vi inte i krig" men... att han "förstår" vad sanktionerna betyder. Hmm....
Antagligen är det retorik för hemmaplan avsedd att förklara varför Ryssland har krigslagar i funktion trots att landet "inte befinner sig i krig".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Jag har senaste dagarna läst från olika håll läst att Kina förmodligen inte kommer hjälpa Ryssland som de hade förväntat sig. Detta av rädsla för att själva drabbas av sanktioner från väst. Senast igår stoppade två kinesiska storbanker lån och samarbete med Ryssland och Belarus. Kina kan de nog inte lita på.

Kanske
Men de lyder under samma starka ideologi
Det ska vi inte underskatta
Finns ingen riktig insyn i dessa länder
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Varför vägrar du bistå med din expertis gällande konvojen? Hur går det med de där planerna?

Jag återkommer till det när det är aktuellt.

Just nu sker omgruppering och angreppspositionering i norr, samtidigt utförs strategisk bombning av utvalda mål i området.
Citera
2022-03-05, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Så de får in förmälda fortfarande?
Några länder som slutat köpa ryska olja och vissa stora oljeföretag också.

Vad yrar du om. 80 procent av alla sjukhus i Tyskland och Benelux kräver rysk billig gas.

Är du galen?
Citera
2022-03-05, 20:19
Medlem
För några dagar sen sa man att ryssarna nu satt in 80% av alla trupper av de 175-200 000 som var längs gränsen, så finns några uppgifter på hur det ser ut just nu för det verkar nästintill ha stannat av helt idag?
Hur många % har de satt in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in