2022-03-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenfinussnusar
Hahaha eller hur. Var snarare en tydlig vinkel på honom hela tiden. Särskilt hans total omogna uttalande i skrubben. Undra vad hans ursäkt är nu... Skulle vilja höra vad han har att säga nu om detta😂😂😂.

Försöker allt jag kan förstå att han är KIRURG, det är helt vansinne!! Skulle aldrig lägga mitt liv i hans händer. Har han ens en anställning, vart jobbar han??

Enligt intervju i JönköpingsPosten jobbar han på Ryhov... I intervjun var det även det vanliga snacket om att vara en förebild bla bla. Känner han att han är en förebild i programmet nu när han sitter hemma i soffan och kollar tro?
Citera
2022-03-05, 13:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man bryter ner för att kunna bygga upp det på det sättet man vill ha det.

Kandidaterna gör i princip vad som helst för att få bära vissa förbandstecken, för i deras värld så signalerar dessa tecken "Flytta på er jädra flygjäsbagare - här kommer eliten". Det är nog svårt att förstå för människor som inte själva befunnit sig där - man tar tacksamt emot all hunsning, skit och liknande för att det är ett steg på vägen mot slutmålet.

Been there - done that.

Jag var helt med på SOG:arnas attityd förra året, som också var konstrutivt hård, oförsonlig och otrevlig för den oinvigde.
Men i år så verkar de medvetet tagit in massa tvivelaktiga deltagare av någon anledning, för att de ska kunna skälla på ett osedvanligt otrevligt sätt hela tiden.
De låg inte i på det här sättet, förra året PAM (som skäller, skäller och skäller).

Förra året kändes SOG-instruktörerna trovärdiga.

Detta år verkar ha blivit något TV-mässigt då de tagit in deltagare som sviktar så i sin skarphet i kombination med att de inte är i närheten att vara så sympatiska ihop med att vara riktigt vassa (som förra årets deltagare).

Förutom Susan (negressen). Hon känns skarp. Och sympatisk.

Och brandmanstjejen också?
Citera
2022-03-05, 14:18
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag var helt med på SOG:arnas attityd förra året, som också var konstrutivt hård, oförsonlig och otrevlig för den oinvigde.
Men i år så verkar de medvetet tagit in massa tvivelaktiga deltagare av någon anledning, för att de ska kunna skälla på ett osedvanligt otrevligt sätt hela tiden.
De låg inte i på det här sättet, förra året PAM (som skäller, skäller och skäller).

Förra året kändes SOG-instruktörerna trovärdiga.

Detta år verkar ha blivit något TV-mässigt då de tagit in deltagare som sviktar så i sin skarphet i kombination med att de inte är i närheten att vara så sympatiska ihop med att vara riktigt vassa (som förra årets deltagare).

Förutom Susan (negressen). Hon känns skarp. Och sympatisk.

Och brandmanstjejen också?

Problemet med tv-program som dessa är ju att deltagarna oftast inte ens klarat att bli antagen till ett jägar eller specialförband. Vissa saknar grundfysiken och ger upp(speciellt när de ska bära tungt och länge eller klättra). Rent medicinskt måste man vara fullt frisk och inte ha tex. tidigare skador, så hjärnblödning eller reumatism innebär att man är direktdiskvalificerad. Väldigt många av deltagarna verkar inte vara helt psykisk stabila, så samtal med psykologen hade gjort att de rykt där.
Citera
2022-03-05, 15:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Problemet med tv-program som dessa är ju att deltagarna oftast inte ens klarat att bli antagen till ett jägar eller specialförband. Vissa saknar grundfysiken och ger upp(speciellt när de ska bära tungt och länge eller klättra). Rent medicinskt måste man vara fullt frisk och inte ha tex. tidigare skador, så hjärnblödning eller reumatism innebär att man är direktdiskvalificerad. Väldigt många av deltagarna verkar inte vara helt psykisk stabila, så samtal med psykologen hade gjort att de rykt där.

Fast förra året kändes mer spännande för de hade iallafall deltagare som var rätt lämpliga för den här utmaningen.

Nu kan jag ju inte med säkerhet uttala mig om årets deltagare rigoröst,vi har ju inte fått se vad deltagarna var och en går för.
Men det jag sett av dem (vissa) hittills, så ger de inget bra intryck.

Titta bara på första och andra avsnittet, säsong 1, på tv 4, om ni kan streama?
De ger, många av dem, ett väldigt pålitligt intryck.
Man kan ju uppfatta sånt där ganska direkt.

De var ju väldigt kompetenta överlag, genom programmet (säsong 1).

Att programmet degenererat och blir oseriöst i år visar ju bara att de släppt igenom Karim.

Inte en chans att hans rätta jag inte lyst igenom vid uttagningen.
Och om den inte gjort det, så visar det ju på inkompetens av de som tar ut deltagare.

Nä, det här lutar åt att det blir blaha blaha-tv i år.

Är det det de vill sprida?
Det är ju oansvarigt, då det ju faktiskt är viktigt att ge en äkta bild av ett sånt här avancerat elitlag inom försvaret.
Senast redigerad av dialektiker 2022-03-05 kl. 15:57.
Citera
2022-03-05, 16:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Karim va orolig för hur han skulle vinklad i klippningen... Ja det tro fan det😂

Det finns inte en chans att TV4 fulklippt för att låta en invandrare framstå som en pantad inkompetent osympatisk idiot. Man har alltså tagit de bästa bitarna man kunde hitta. Undrar just hur bitarna man klippt bort ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man bryter ner för att kunna bygga upp det på det sättet man vill ha det.

Kandidaterna gör i princip vad som helst för att få bära vissa förbandstecken, för i deras värld så signalerar dessa tecken "Flytta på er jädra flygjäsbagare - här kommer eliten". Det är nog svårt att förstå för människor som inte själva befunnit sig där - man tar tacksamt emot all hunsning, skit och liknande för att det är ett steg på vägen mot slutmålet.

Been there - done that.

+1

Citat:

Håller med dig att tidigare hjärnblödning, reumatism osv borde vara direktdiskvalificerad. Mycket märkligt. Att den här uppsättning har halta, lytta, bögar, transor, hämmande sjukdomar, mentalt instabila invandrare osv känns mycket märkligt. Kalla det i så fall "hoppa och lek med PK-deltagare". Det finns några rejäla män och kvinnor med i programmet men jag instämmer, varför tog man med deltagare som transan? Fanns det verkligen ingen bättre +50 årig kvinna? Varför tog man med "spänn-B-läkaren"? Fanns det verkligen ingen bättre manlig invandrare i 30-årsåldern? Att ta med invandrare kan jag förstå eftersom man vill bredda publiken, men han ska alltså föreställa det bästa som gettot kan producera? Tack för klargörandet.

Bland dessa rekryter finns det minst en som har jägarutbildning. En fågel viskade i mitt öra.
Citera
2022-03-05, 16:36
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenfinussnusar
Hahaha eller hur. Var snarare en tydlig vinkel på honom hela tiden. Särskilt hans total omogna uttalande i skrubben. Undra vad hans ursäkt är nu... Skulle vilja höra vad han har att säga nu om detta😂😂😂.

Försöker allt jag kan förstå att han är KIRURG, det är helt vansinne!! Skulle aldrig lägga mitt liv i hans händer. Har han ens en anställning, vart jobbar han??

Precis.. Sen att han inte inser att alla personer inte är skapta för allt. Jag ger inte heller upp i första taget, men jag skulle aldrig kunna bli kirurg. Han blir nekad vid 5 antagningar och drar till Polen och tar leg😒
Citera
2022-03-05, 16:40
Medlem
C.H.Ts avatar
Fan va man gillar SLAM, så jävla självklar i sig själv. Hade fan låtit Slam fältoperera bort min blindtarm hellre än låtit Karim skära i mig😂
Citera
2022-03-05, 17:45
Medlem
Citat:
Detta är inte en uttagning till något militärt förband. Det är vanliga svenskar som prövar på något som liknar en uttagning till SOG. All har träffat läkaren innan och även intervjuats noga. Under inspelningen fanns ett mycket kompetent medicinskt team på plats.
Citera
2022-03-05, 17:54
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Detta är inte en uttagning till något militärt förband. Det är vanliga svenskar som prövar på något som liknar en uttagning till SOG. All har träffat läkaren innan och även intervjuats noga. Under inspelningen fanns ett mycket kompetent medicinskt team på plats.

Nej, det är väl självklart att det inte en uttagning till ett militärt förband. Det är ett tv-koncept med brittisk förlaga(alla utmaningar är mer eller mindre kopierade från det brittiska programmet och har inte mycket med SOGs uttagningsprocess att göra). Man vill skapa bra tv med drama, det är därför man väljer ut de deltagare man gör, trots de aldrig hade fungerat i det militära på riktigt.
Citera
2022-03-05, 18:04
Medlem
Citat:
Nej, det är väl självklart att det inte en uttagning till ett militärt förband. Det är ett tv-koncept med brittisk förlaga(alla utmaningar är mer eller mindre kopierade från det brittiska programmet och har inte mycket med SOGs uttagningsprocess att göra). Man vill skapa bra tv med drama, det är därför man väljer ut de deltagare man gör, trots de aldrig hade fungerat i det militära på riktigt.
Övningarna är inte kopierade av den engelska förlagan. Vissa är likande, andra är samma och en del är helt unika för Sverige.
Hur mycket de liknar SOGs uttagningar vet bara de som har insyn i SOG, eftersom de uttagningarna är hemligstämplade. De är inspirerade av de uttagningarna, det är allt som hävdas.
Citera
2022-03-05, 18:12
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman

Detta liknar inte någon militärutbildning alls. Inte ens den enklaste och självklart inte speciella förband.

Detta är en slags pajas idrottslektion för idioter.

Hela avsnitten känns dåligt upplagda.
Citera
2022-03-05, 18:13
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Precis.. Sen att han inte inser att alla personer inte är skapta för allt. Jag ger inte heller upp i första taget, men jag skulle aldrig kunna bli kirurg. Han blir nekad vid 5 antagningar och drar till Polen och tar leg😒

Stämmer detta dock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in