2022-03-05, 16:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De skjuter in i Ukraina. Eller försöker, i alla fall. Varför I hela friden skulle de skjuta sönder sitt eget område med mening?
Fast de (och Putin) säger ju ett det är ett självständigt land. Har du missat det?
Dvs INTE i Ukraina. Alltså säger separatisterna själva att de beskjuter sitt eget land och sitt eget folk.

Sen att de har fel är en annan sak.
Citera
2022-03-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nu börjar jag tvivla på din läsförståelse.
Har du läst det? Det nämns inget om att avrätta krigsfångar.

https://www.facebook.com/usofcom/posts/3212999028931719

Eller har jag missat något? Var god upplys mig isåfall.

Nää det är din läsförståelse som är helt åt helvete.

Fria Tider skrev i slutet av artikeln att facebook sidan editerade sin text sen men att originalet kan dock fortfarande ses i inläggets redigeringshistorik.

Nu orkar jag inte med dig mer..

Tack och hej
Citera
2022-03-05, 16:13
Medlem
Ryska propagandamaskinen verkar anklaga röda hjälpen för att smuggla pengar till Ukraina (?). Anledning att attackera röda korset härefter?

https://t.me/panteleymonovka/3565
Citera
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han hittades död i Kyiv, rysk propaganda att han sköts, antagligen en stroke eller en hjärtinfarkt.
Vetefan, har han läckt information till fienden i den position han har blir det självklart ett skott i pannan.

Ryssland hade självklart gjort exakt likadant med en landsförrädare.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ryssland ställer in alla internationella flygingar --utom till Belarus.
https://ap.omni.se/russia-s-flagship-airline-halts-all-international-flights-except-to-belarus-in-the-wake-of-ukraine-w ar-sanctions/a/lVkmao
De kanske kan kompensera med att öppna nya flyglinjer till Nordkorea?
Citera
2022-03-05, 16:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det här är en video som påstås visa hur en rysk helikopter skjuts ner tidigare idag i nordvästra Ukraina:

https://twitter.com/OKhudetska/status/1500027916087971844

Tror ni videon är vad den påstås vara?

Det kan den nog vara. Stingermissilen är utmärkt för det ändamålet och den har Ukraina fått drivor av. Ryssarna har djupt traumatiska upplevelser av den tingesten sedan 80-talet. En gammal bekantskap alltså ;-)
Citera
2022-03-05, 16:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det är ju ni som enbart läser Aftonbladet och glor på SVT som hetsar till mer krig. Krigshetsare. Ukraina bör ge upp och bli militärt neutral och byggas upp. Dom kan fortfarande ha ekonomiska relationer med väst och blomstra. Det är det bästa för världsordningen när kärnvapen är inblandat på fler än en sida. Såna som dig dig vill ju ner i skyddsrymmet verkar det som.

Jag läser nästan aldrig de tidningarna.

Men vad bra, då vet vi. Du är en Putinapologet som tycker det är bra att man krossar fria folk och mördar dess befolkning.

Det flesta skulle inte hålla med.

Varför tycker du att Ryssland skall få bete sig på det viset, och varför tycker du det är bra?
Citera
2022-03-05, 16:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vetefan, har han läckt information till fienden i den position han har blir det självklart ett skott i pannan.

Ryssland hade självklart gjort exakt likadant med en landsförrädare.
Ryssarna drog igång en stor desinformationskampanj för några dagar sedan. Sådant här trams ingår för att sprida osäkerhet och split.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Jag tycker att Ukraina kunde ha fullföljt sin del av Minskavtalet. Då hade man visat vilja. Men det innebär att ge särskild status åt Donbass, och det är man inte beredd att göra. Själv kan jag tycka att det är lite standardförfarande att göra det om det inom landets gränser ryms olika etniska eller kulturella grupper sedan lång tid tillbaka. Jämför t ex med Storbritannien. Det är ett sätt att minska spänningarna. Tänk om engelsmännen skulle skjuta skarpt mot skottarna för att skottarna vill ha sitt eget parlament.

Jag tycker Ryssland kunde hålla sig till det vänskapsavtal man träffade med Ukraina 1997 där man lovade respektera Ukrainas gränser. Eller det från 1994 där man gjorde samma sak. Eller i vart fall respektera FN-stadgan och inte föra anfallskrig mot Ukraina. Problemet är ju bara det att man aldrig kan lita på att ryssen håller sitt ord.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Precis. Det största felet man kan göra är att bara svälja allt från ena sidan. Man måste lägga känslorna åt sidan och vara objektiv/saklig.

I väst skrattar vi åt hur ryssar blir lurade av media.

Samtidigt som ryssar skrattar åt hur folk i Västeuropa hjärntvättas av media.
Citera
2022-03-05, 16:17
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Jag tycker att Ukraina kunde ha fullföljt sin del av Minskavtalet. Då hade man visat vilja. Men det innebär att ge särskild status åt Donbass, och det är man inte beredd att göra. Själv kan jag tycka att det är lite standardförfarande att göra det om det inom landets gränser ryms olika etniska eller kulturella grupper sedan lång tid tillbaka. Jämför t ex med Storbritannien. Det är ett sätt att minska spänningarna. Tänk om engelsmännen skulle skjuta skarpt mot skottarna för att skottarna vill ha sitt eget parlament.
Nu har ju inte det skotska parlamentet upprättats med hjälp av norska ockupationstrupper så det är lite skillnad.
Citera
2022-03-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Undrar var ryssarna köper sina däck? Galne Gunnar?

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1500100337977499662

Trent har gjort ( ett par serier om det )
Miltärafordon kör ju inte på samma däck som din Volvo, och sköter man inte underhållet på dem så går det.... sådär... när du kör "offroad" (även om du verkligen skiter i underhåll)

https://mobile.twitter.com/TrentTelenko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in