2022-03-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Så någon skrev något i affekt, blev reprimerad och det blev ändrat? Är det som ligger till grund för att Ukraina ska börja avrätta sina krigsfångar?

Hahaha super proffsigt av försvarsmakten att skriva något i ”affekt” tycker du inte? 😂
Citera
2022-03-05, 16:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Så ingen källa att dom gör det? Situationen i nuläget är mer komplext än just nazism hit & dit. Detta är en slags omvänd Kubakris, fast hela världen tycker att det är helt ok att NATO ska få placera vad fan dom vill vid en annan stormakts gräns utan konsekvenser, vilket kunde ha undvikits i detta fall. https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4&t=159s&ab_channel=TheUniversit yofChicago
Jag på pekar mest det totala hyckleriet från världen när USA tillåts att olagligt att gå in i Irak med över 1 miljon civila dödsoffer som följd.

Men du, det är du som talar om förtryck av etniciteter, det har jag inte gjort. Förstår du inte skillnaden. Som sagt, man kan inte bara hitta på saker om andra i en diskussion. Då blir det bara magplask av hela resonemanget.

Den som har förtryck på hjärnan är du, och förmodligen för att du har erfarenheter av etniskt förtryck från Ryssland.

Frågan kvarstår, vad skall man göra med Ryssland? Det bästa är väl att avnazifiera dem, eller tycker du om den ryska nazismen för mycket?

Du kan också berätta om dina erfarenheter av etniskt förtryck.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Antisemitismen verkar vara tre gånger så hög i Ryssland.

https://ukrainianjewishencounter.org/en/news/antisemitism-in-europe-ukraine-turns-out-to-be-the-most-friendly-to-jews/

Ryssland använder sig av nazistiska förband som Wagner.

Visst, de kallas kanske inte nazistiska, men det är vad de är.

Du vet, det är på samma sätt som Putin inte vill kalla sitt slaktande och sin invasion för krig.

Vad tycker du man ska göra med Ryssland nu när du har fått lära dig att dess nazism är mycket spridd?

Du länkar alltså till en Ukrainsk undersökning, om Ryssland, i dagens konfliktläge!?

Förstod du ens vad jag skerv i mitt tidigare inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är så i Ryssland också. Nazismen och den ryska nazismen är förmodligen också värre.

Hur skall vi göra med Ryssland och dess nazism? Är det inte bäst att skapa en fredsbevarande operation där och avlägsna nazismen?.

Ryssland blir sedan ett demilitariserat och neutralt land, och alla blir glada.

Vad säger du om det?

Citat:
Det är olagligt att visa nazistiska symatier i Ryssland. Man hamnar i fängelse om man gör det.

I Moskva finns världens största musem för judisl historia.

https://www.jewish-museum.ru/en/

Du måste läsa på mer innan du öppnar käften om saker du inte vet något om.

https://forward.com/news/breaking-news/197664/holocaust-deniers-in-russia-now-face-five-years-in/
Citera
Medlem
Vi står på Ukrainas sida säger svenska statsministern och har en intensiv koordering med våra länder. Finland och Sverige
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Trent har gjort ( ett par serier om det )
Miltärafordon kör ju inte på samma däck som din Volvo, och sköter man inte underhållet på dem så går det.... sådär... när du kör "offroad" (även om du verkligen skiter i underhåll)

https://mobile.twitter.com/TrentTelenko
Jo jag har läst den, men läste i en annan tråd att däcken är från Vitryssland eller Kina, kopior av kvalitetsdäck från väst.
Citera
2022-03-05, 16:19
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tydligen så blev han skjuten när de försökta arrestera honom, mest troliga är att han gjorde våldsamt motstånd och att de svarade med dödligt våld.

https://www.imalbania.com/kosova/traitorous-negotiator-killed-shot-by-ukrainian-security-service-officers/

Han lär knappast ha varit beväpnad så det luktar efterhandskonstruktion.
Citera
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssarna drog igång en stor desinformationskampanj för några dagar sedan. Sådant här trams ingår för att sprida osäkerhet och split.
Mycket möjligt. Att en landsförrädare avrättas är dock inget konstigt i krigstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hahaha super proffsigt av försvarsmakten att skriva något i ”affekt” tycker du inte? 😂
Vi får väl se hur kall du kan hålla dig under en invasion på ditt land.
Citera
2022-03-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker att Ukraina kunde ha fullföljt sin del av Minskavtalet. Då hade man visat vilja. Men det innebär att ge särskild status åt Donbass, och det är man inte beredd att göra. Själv kan jag tycka att det är lite standardförfarande att göra det om det inom landets gränser ryms olika etniska eller kulturella grupper sedan lång tid tillbaka. Jämför t ex med Storbritannien. Det är ett sätt att minska spänningarna. Tänk om engelsmännen skulle skjuta skarpt mot skottarna för att skottarna vill ha sitt eget parlament.
Jag tycker att Ryssland skulle ha följt Budapest memorandumet där Ryssland garanterar Ukrainas territoriella integritet i utbyte mot att Ukraina överlämnas sina atomvapen till Ryssland.

Skottland är inget vidare exempel då inget av Storbritanniens grannländer invaderat Skottland och krävt att de ska få självstyre. Istället valde Storbritannien att låta Skottland folkomrösta om ett regionalt parlament 1997.

Puttler-Ryssland invaderade Ukraina 2014 och satte sedan upp 2 sk folkmordsrepubliker, så den närmaste jämförelsen är väl snarare när Hitler-Tyskland invaderade Jugoslavien och satte upp lydstaten Kroatien under Ante Pavelić.
Citera
2022-03-05, 16:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du länkar alltså till en Ukrainsk undersökning, om Ryssland, i dagens konfliktläge!?

Förstod du ens vad jag skerv i mitt tidigare inlägg?

Jajjemen, du vill sopa rysk antisemitism under mattan och tycker att andra regler skall gälla för Ryssland än för andra länder.

Det är mycket dåligt, men förklarar varför du tycker det är ok för Putins horder att mörda andra folk.
Citera
2022-03-05, 16:23
Medlem
Zelensky vill att USA ska erhålla en no fly zone över Ukraina, vilket, om det går igenom kommer innebära en tredje världskrig.

Är han helt jävla pantad?
Citera
2022-03-05, 16:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Om dina fantasier skulle vara sanna så vad skulle det göra?
Man levde bra på 90-taket.
Tror du på fullt allvar att ryssarna inte kommer klara av att producera kläder till sin befolkning?

Mängder av ryssar dog av svält under 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in