Men alla unga pojkar i 20 års ålder som slaktats, ska militären ringa deras familj och berätta tyvärr din son blev grillad när ett raketgevär träffa fordonet. Vill ni ha lite rubel och hans sönder brända kläder?
Inte ens en begravning..
Det är inte yrkesmilitärer Ryssland har skickat utan ungdomskåren för lumpen. Som slaktas. Att inte Ryssland fått inbördeskrig än är en gåta.
De vill inte ens kriga, finns ingen vilja av alla filmer som visats.
Jag tror att ryssarna är så otroligt less på både putin och kriget att dom nu överger sitt land och flyr därifrån. Dom har insett att det går inte att bo kvar om man vill leva ett någonlunda liv. Långa flyktingköer just nu bland annat till Finland.
– Sanktionerna mot Ryssland är besläktade med en krigsförklaring, men tack och lov är vi inte där än, säger Vladimir Putin, enligt statliga Ria Novosti.
– Jag tror att våra så kallade partner förstår vad det här hotar, trots deras hänsynslösa uttalande, som till exempel från den brittiska utrikesministern, fortsätter han.
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj som han riktar till de ukrainska medborgare som flytt kriget.
"Jag är säker på att vi snart kommer kunna be vårt folk: Kom tillbaka! Kom tillbaka från Polen, Rumänien, Slovakien och alla andra länder. Kom tillbaka, för det finns inte längre något hot", skriver han.
Vad menar han med detta? För det finns inte längre något hot?! What?
Tolkar det som att han syftar på när det inte längre föreligger något ryskt hot. Antingen pga en militär förlust eller att de dragit tillbaka sina trupper.
Senast redigerad av Krakem 2022-03-05 kl. 14:43.
Det här du säger.... Jag ser det som uteslutet att ryssarna inte skulle känt till det. Därför är invasionen verkligen märklig och den luktar panikåtgärd. Möjligen trodde verkligen ryssen att Väst skulle se på när de genomför ett folkmord i Ukraina, för ett folkmord är vad som återstår med en så motsträvig befolkning och tidsbrist
Min bästa förklaring är att Putin har förlorat kontakten med omvärlden och ingen vågar säga emot honom.
Putler beter sig som en försmådd pojkvän som inte kan förstå att hans ex inte vill ha med honom att göra. Att inte svara när han skickar sitt 211 sms för dagen är en provokation.
– Sanktionerna mot Ryssland är besläktade med en krigsförklaring, men tack och lov är vi inte där än, säger Vladimir Putin, enligt statliga Ria Novosti.
– Jag tror att våra så kallade partner förstår vad det här hotar, trots deras hänsynslösa uttalande, som till exempel från den brittiska utrikesministern, fortsätter han.
Låt kriget komma, så kommer Moskva upphöra att existera ihop med Rysslands stora militärbaser och stora städer.
Dags att ta tag i det ryska packet.
Jag tror att ryssarna är så otroligt less på både putin och kriget att dom nu överger sitt land och flyr därifrån. Dom har insett att det går inte att bo kvar om man vill leva ett någonlunda liv. Långa flyktingköer just nu bland annat till Finland.
Att vara rysk invandrare just nu lär ju vara ett helvete på annat sätt iofs.