2022-03-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Skådespelaren och komikern? Härskarteknik kommer du inte långt med, Antimedelklassen. Du bara förlöjligar dig själv.
Du hörde rätt. Skådespelaren och komikern

https://www.euronews.com/culture/2022/03/02/president-zelenskyy-the-actor-and-comedian-now-playing-the-role-of-a-lifetime
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Zelenskyy
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Dödsföraktande ukrainier hoppar upp på rysk stridsvagn med flaggan:

https://twitter.com/andersostlund/status/1500081839041564678?s=21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för info! har du länk?

Fast låter konstygt. Evakuera 12 pers med familjer?

https://www.interfax.ru/russia/826557
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandolol
10000 stupade verkar ju som väldigt lite med tanke på hur storskalig invasionen är
Stämmer det så är 5% av Rysslands arme dödade.
Stämmer det och de fortsätter så, då har inte Ryssland någon arme om 20 veckor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Stämmer inte, de har som alla förtryckta folk en alldeles speciell sorts svart humor.
Att ha en speciell sorts humor är INTE ett "stort sinne för humor"
Det är nästan motsatsen.
Citera
2022-03-05, 13:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Nej epadator, Rysk komedi är ingen stor genre. Dom har inte nått ut till omvärlden med humor.
Musik och drama har dom lyckats med till viss del, t.A.T.u... Andrei Tarkovskij...
Det tyder ju på avsaknad av humor att anse skratt vara dumhet och inte le' på bilder.

Dom har rätt så mycket galghumor, efter att ha förorsakat 4 katastrofer under 100 år helt på egen hand.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Dödsföraktande ukrainier hoppar upp på rysk stridsvagn med ukrainska flaggan:

https://twitter.com/andersostlund/status/1500081839041564678?s=21
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Therefor,min vän......din tanke är fin och fylld av tankar till de som betalar priset nu....ren och vacker solidaritet ja!Den känslan har jag med och har haft långt innan dagens agenda vaknade till liv....men nej,det är inte försent för någonting även om du står mitt i en gata med ett döenda barn i din famn.Tanken bygger på ilska,känslan på desperation,men i den stunden finner du inget svar.Jag förstår dig och känner som dig....Endast vill jag påkalla lite ödmjukhet oavsett hat

Du hörde inte. Det du förespråkar har vi gjort i flera år redan, därmed är hela den där attityden redan överspelad o därför är allt sånt redan slut för ryssen nu.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Något som slagit mig är hur stridsvagnens tid som någon yttre stridsspets har fått sig en ordentlig törn i detta krig. Av att tolka från de bilder som kablas ut verkar dessa mest vara krypande pricktavlor för AT-infanteri, drönare och luftangrepp. Krypande likkistor mer eller mindre. Är stridsvagnens tid förbi? Jag antar att den varit det länge men att den har en roll om fienden saknar allt som har med moderna stridsmedel att göra.

Stridsvagnar har aldrig varit särskilt effektivt utan support. Stridsvagnar har sin självklara plats med rätt förutsättningar. Det vi ser i Ukraina är att ryssen har ett överflöd på materiell och manskap och skiter fullständigt att man förlorar pansar på pansar
Citera
2022-03-05, 13:17
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandolol
10000 stupade verkar ju som väldigt lite med tanke på hur storskalig invasionen är
Jämför med strax över 4000 stupade amerikanska soldater under hela Irakkriget.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Finns det nån möjlighet att en desperat Putin försöker skylla ifrån sig och påstå att man har ljugit för honom gällande utförandet av invasionen och att bombandet av civila mål, intagande av kiev m.m inte alls var hans avsikt och så hänger man någon annan viktig sprätt?

Han lär försöka skylla ifrån sig om kriget börjar uppfattas som ett misslyckande inrikes, ja. Än så länge verkar han ha tillräcklig kontroll över hemmaopinionen för det skall hända dock.

Det vore spännande att se ett scenario där någon/några skall utses till syndabock. Dessa kan nog faktiskt hängas i bokstavlig mening. Och i så fall kommer de ju ha rätt goda incitament för att vilja förekomma Putin och hänga honom istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boliz
Det kan inte vara kul att vara ryss, man får inte tänka fritt och lever i propaganda.

Jävla töntar, Ukraine kommer vinna detta!

Ja, varje ryss utomlands kommer att riskera att bespottas. Om 3-5 millioner ukrainare flyr, kommer nog det bli massivt jakt på ryssar i Europa, inkl i Sverige. De ryssar som stödjer putler alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in