2022-03-05, 13:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Källa till detta är den ryska staten: "Russian Defense Ministry"

Innan motsatsen bevisats så kan man betrakta även detta som lögn och desinformation.
Här en indisk källa som berättar om situationen. De blir misshandlade av ukrainska trupper och vägras gå på tågen:
Citat:
Kharkiv is virtually under Russian control and the girl students have already been sent on their way to Ukraine's western border by train -- a 20-hour journey -- with the help of Russians, government sources told NDTV.

Efforts are on to evacuate the boys also, sources said shortly before the 6 pm deadline was about to expire.

Earlier in the day, first-hand accounts of students stranded at the railway station gave a glimpse into their desperate situation as the Indian government issued an urgent all-caps appeal to its citizens to immediately leave Ukraine's second-largest city.

Students complained of being kicked, intimidated and not being let on trains leaving the city, prompting many to start walking towards one of the three locations specified by the Indian government between 11 and 16 km away.
https://www.ndtv.com/india-news/indian-students-kept-as-hostages-by-ukrainians-in-kharkiv-says-russia-2800139
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Myterna om denna kolonn växer för var dag som går. Det har blivit ett ofrivilligt koncentrationsläger för ryssar som svälter ihjäl. Det står säkert ett fångvaktarkompani längst bak som skjuter ner alla som försöker desertera.
Syftet med Ukrainas försvar är inte att döda ryssar.
Syftet är att stoppa ryssarnas angrepp och få Rysslands arme att lämna Ukraina.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Flyg till Washington fr RU ska hämta ryska diplomater. Säger ryssarnas UD.
Mild version - utvisade/non grata av USA
Hård version - WWIII och smällen allt närmre...
Tack för info! har du länk?
Citera
2022-03-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Börjar bli riktigt trött på dina kommentarer, AntiMedelklassen. Vad gör du på ett svenskt forum om du inte står bakom demokrati? Om du tror att du kan påverka med propaganda så funkar det inte här, bara slöseri med tid.

Tycker vi hänvisar han till ryska fronten - allra längst fram - tror han/hon/hen/ gör sig allra stöddigast där med all stöd från sitt enorma uppbackande frihetskämpande järngäng
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Båda ljuger såklart men Ryska sidan har varit sjukt mycket ärligare i rapporteringen och med siffrorna än vad Ukraina har. Men man förstår det för att man försöker ge skenet av att Ukraina slår tillbaka. 10 000 döda ryssar. Det är en moralgrej.

10000 stupade verkar ju som väldigt lite med tanke på hur storskalig invasionen är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Har fortfarande inte fått bevis av dig vad gäller följande:

800 ryska fordon sprängda på en dag
Magomed död

Oj vet du varför? för du fantiserar ihop en massa saker. Fine om det är din grej så kör på men det hjälper inte situationen något. Tycker du ska hålla dina krigafantasier för dig själv så du har något att jack-off till på nätterna.

Eller åk ner och strid för Zelensky. Skådespelaren och komikern. Han ska ju stanna och slåss till siste man har han lovat.

Skådespelaren och komikern? Härskarteknik kommer du inte långt med, Antimedelklassen. Du bara förlöjligar dig själv.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Therefor,min vän......din tanke är fin och fylld av tankar till de som betalar priset nu....ren och vacker solidaritet ja!Den känslan har jag med och har haft långt innan dagens agenda vaknade till liv....men nej,det är inte försent för någonting även om du står mitt i en gata med ett döenda barn i din famn.Tanken bygger på ilska,känslan på desperation,men i den stunden finner du inget svar.Jag förstår dig och känner som dig....Endast vill jag påkalla lite ödmjukhet oavsett hat
Citera
2022-03-05, 13:13
Medlem
moment42s avatar
Jag har hållt mig ifrån att sätta ett ord till mitt namn här länge,så visst har du rätt....någon gång är det nog,som för mig just nu
Citera
2022-03-05, 13:13
Medlem
BonerBatmans avatar
Något som slagit mig är hur stridsvagnens tid som någon yttre stridsspets har fått sig en ordentlig törn i detta krig. Av att tolka från de bilder som kablas ut verkar dessa mest vara krypande pricktavlor för AT-infanteri, drönare och luftangrepp. Krypande likkistor mer eller mindre. Är stridsvagnens tid förbi? Jag antar att den varit det länge men att den har en roll om fienden saknar allt som har med moderna stridsmedel att göra.
Citera
2022-03-05, 13:14
Medlem
moment42s avatar
Men,nej....återhållsamhet behöver inte vara underbyggd av känslor år endera håll
Citera
2022-03-05, 13:14
Medlem
Det kan inte vara kul att vara ryss, man får inte tänka fritt och lever i propaganda.

Jävla töntar, Ukraine kommer vinna detta!
Citera
2022-03-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Flyg till Washington fr RU ska hämta ryska diplomater. Säger ryssarnas UD.
Mild version - utvisade/non grata av USA
Hård version - WWIII och smällen allt närmre...
Som nämnts tidigare utvisades 12 ryska diplomater från Puttler-Rysslands FN-legation i början av veckan och de ska ha lämnat landet före måndag. Eftersom diplomaternas familjer också brukar följa med så är det nog ett 30-tal personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in