2022-03-05, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ja det är tydligen många ryssar som flyr nu innan Ryssland imploderar.

Allt oönskat kretin som CNN och diverse EU-vänliga kollaboratörer är förstås persona non grata.
Citera
2022-03-05, 11:38
Medlem
shoottheelkss avatar
Några nyheter om AZOV? Lever de?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men Ryssland har ju använt sig utav flera Nazister!

O sen har dom använt sig utav ett förband som ska knulla barn och skära halsen utav brudarna inne i ukraina eller nått...

O hur jävla fel tycker inte du att DET är?

Varför sitter du o gnäller på Ukraina?

Dom har 10 000 man som är militärer i sitt land. Det är inget mot vad Ryssarna nu har..

O du sitter o gnäller att några av dessa 10 000 råkar ha heilat.. På en bild någonstans.. Under fyllan.

Du fattar inte hur jag menar säger du..

Din poäng mot Ukraina är att 1 grupp är rasister..
Putin har 2 grupper som är rasister.. På ett eller annat sätt.. Vad fan är det som är felet egentligen?
Felet e att Ukraina använt sej av Azovbataljonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Europa har aldrig varit mera enat än idag. Ännu en gigantisk missräkning av psykopaten Putin. Svider säkerligen lite extra att även Georgien nu trånar efter EU-medlemskap. Ja rent strategiskt är nog denna skitstorm historiens största fiasko. Så Putin får som han vill, han hamnar i historieböckerna, men inte som återupprättare av ett storryssland utan som en verklighetsfrånvänd jävla psykopat som lyckas ruinera Ryssland och samtidigt göra varenda en liten rysse hatad och ovälkommen i hela världen. Folket måste resa sig och störta honom för att öht få träffa civiliserat folk igen.

Hahaha, Putin enade på ett sätt Europa. Synd att så många behövde dö på kuppen bara.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Go fetch.. Din lilla byracka.

Alltså, jag är på din sida men jag kunde faktiskt inte heller hitta någon artikel i DN eller någon uppgift i övrigt som stöder det du säger. Jag misstror dig inte och jag hoppas att du har rätt, men du får nog langa fram en källa med länk för jag kan inte hitta något.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
"Sions vises protokoll dök först upp i... Ryssland"

Var en tjej som dejtade en indevid som var på en stor kongress i västeuropa som kom över det.
Trycktes däremot först av en rysk publicist.

Någon källa på det? Att det först dök upp i Ryssland har sina anledningar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_the_Soviet_Union
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ja, Nato böjer sig baklänges för att undvika ytterligare förvärring av läget. De framstår verkligen som återhållsamma och ger Putin stort svängrum.

Att Nato inte pratat om använda kärnvapen är ett tecken på styrka. Putins hot om kärnvapen och användande av våld är ett tecken på svaghet.

Big stick diplomacy. https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Stick_ideology
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det hade man även när man gick in i Afghanistan.., tror även att skicket på rysslands arme var bättre då.

Ser surt ut för Ukraina, och det finns en risk att det kan se surt ut länge, mycket länge.., men de har saken, motivationen och mer hjälp på gång än vad talibanerna fick. Så..."ting tar tid", dock kommer Ukraina att vinna i slutänden. "

"Average Oleg och Natasja" i ryssland tror inte ens på detta rövartåg.

Ja jag tror Sovjets armé var bättre än Putins fusk-armé. Speciellt jämfört med väst på den tiden. Ryssland är nu mer efter väst teknologiskt än Sovjet var då. Sovjet kunde också göra all sin militära utrustning helt själv; Ryssland nu är beroende av komponenter från väst som kommer bli allt svårare att få tag på.
Citera
2022-03-05, 11:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Han måste verkligen komma ut ur konflikten som en vinnare, och än mer så eftersom ryssarna säkert är medvetna om hur kostsamt kriget är.

För den sakens skull är det min gissning att Ryssland kommer att få något i en kompromissfred.

Situationen är också mycket farlig så länge Ryssland inte har framgång, och Putin skulle nog mycket väl kunna ta till kärnvapen ifall hans dröm smulas sönder.

Man kan bara hoppas att några i Ryssland stoppar honom.
Det är min tro också, tyvärr. Jag är övertygad om att folk som var i Putins närhet när han var barn kan vittna om att han mest lekte ensam eller i lekar där han fick bestämma, lekar om dominans med honom som ledare. Han har nog från tidig barndom umgåtts med osunt mycket tankar om sig själv i historieböckerna, och då inte som "världens störste loser"...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Det finna alltså ingen artikel?!

Dn.se skrev jag ju. Vad är problemet?

Kan du inte engelska? Vet du vad det betyder när nån säger "Go fetch?"
Citera
Medlem
Strela eller Javelin?
https://youtu.be/byBOPClUxDg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
https://youtu.be/FE6CTvs_g9Y?t=38
Ryssland har ett par hundra Sukhoi Su-57, världens mest avancerade fighter jets. De han inte ses på radar, de hörs och syns inte förrän efter de passerat. De kan bära med sig tunga laserstyrda missiler och anfalla i mörker ovanför molnen.
De kan inte skjutas ner. Skulle luftvärnsskott komma flygandes så släpper den mig veterligen ut "falska objekt" så att den inte träffas. De flyger i nästan 3000 km/h.

Fram med Google Maps Putin och börja med att slå ut 1000 strategiska mål. Vad finns kvar efter att ett par tusen strategiska mål är utslagna. Borde inte ta mer än några dagar. Vad är problemet...
Problemet är att Ryssland har 14 Su-57 individer. 10 testplan och 4 från serieproduktion.
Nu blev precis ett plan nedskjutet i Chernihiv och en pilot tillfångatagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in