2022-03-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Fattade han verkligen inte?

Det blir så när man blir gammal. Om snurriga Bertil eller Britta hade världens näst största militär till sitt förfogande så hade det fått liknande konsekvenser. Ledarskap behöver en övre åldersgräns innan hjärnan skrumpnar för mycket och det blir helt livsfarligt.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Förstår inte ditt svar. Det som du beskriver e naturligtvis fel. Men att Ukrainska staten använt sej av nazister sedan 2014 tycker jag också e fel.

Kan ni sluta upprepa det här med nazister, det blir inte mer sant bara för att man säger det många gånger?
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Har du slagit huvudet. De slåss med näbbar och klor för att komma på tågen västerut.

Ja det är tydligen många ryssar som flyr nu innan Ryssland imploderar.
Citera
2022-03-05, 11:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
De har en enorm militär kvar de kan skicka av, Ukrainas president borde dra och då är kriget över.

Det hade man även när man gick in i Afghanistan.., tror även att skicket på rysslands arme var bättre då.

Ser surt ut för Ukraina, och det finns en risk att det kan se surt ut länge, mycket länge.., men de har saken, motivationen och mer hjälp på gång än vad talibanerna fick. Så..."ting tar tid", dock kommer Ukraina att vinna i slutänden. "

"Average Oleg och Natasja" i ryssland tror inte ens på detta rövartåg.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Ukraina har använt sej av nazister sedan 2014.

Det gäller minst lika mycket för Ryssland. Se till exempel den här mannen som varit involverad i Donbas:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Barkashov
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sveriges vinst är att vi slipper rysshelvetet. Sveriges förlust är att bankirmaffians makt stärks i världen, men på det stora hela blir det ingen skillnad mot nu för svensk del.

Putins intåg i Ukraina tycks ske panikmässigt. Fattade han verkligen inte?

Han förstod nog. Men hotet att THAAD skulle placeras i U. var för stort för att svälja.
Citera
2022-03-05, 11:35
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det är bara en allmän princip. Om du ur en svag position vill gå med i en klubb så kan du inte ställa krav för ditt inträde.

Nej det resonemanget tycker jag inte håller avseende kärnvapen. Såvitt jag vet så har varken Danmark eller Norge huserat kärnvapen så det verkar inte vara något krav på det för att gå med.

Citat:
Och vad har villkor för fredstid för betydelse i en försvarsallians?

Klart det har betydelse. Är man i fred så kanske det inte är så smart att bygga silos för kärnvapen nära till vad som kan tänkas vara potentiella fiender. Av flera anledningar. Speciellt inte om man redan har gott om alternativ.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag förstår mig inte på Putin, det verkar som om han vill provocera NATO-länder att ingripa direkt. Han vill ha en orsak att använda kärnvapen. Han har inte lång tid kvar p.g.a. hjärncancer så nu vill han ha totalt världskrig innan han dör. För jag kan inte se vad han tjänar på sitt beteende annars.

Ja, Nato böjer sig baklänges för att undvika ytterligare förvärring av läget. De framstår verkligen som återhållsamma och ger Putin stort svängrum.

Att Nato inte pratat om använda kärnvapen är ett tecken på styrka. Putins hot om kärnvapen och användande av våld är ett tecken på svaghet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ja med tanke på hur kvaliten på skrotet sett ut hittills så är ju risken hög
https://youtu.be/FE6CTvs_g9Y?t=38
Ryssland har ett par hundra Sukhoi Su-57, världens mest avancerade fighter jets. De han inte ses på radar, de hörs och syns inte förrän efter de passerat. De kan bära med sig tunga laserstyrda missiler och anfalla i mörker ovanför molnen.
De kan inte skjutas ner. Skulle luftvärnsskott komma flygandes så släpper den mig veterligen ut "falska objekt" så att den inte träffas. De flyger i nästan 3000 km/h.

Fram med Google Maps Putin och börja med att slå ut 1000 strategiska mål. Vad finns kvar efter att ett par tusen strategiska mål är utslagna. Borde inte ta mer än några dagar. Slå ut samtliga strategiska mål. Vad är problemet...
Senast redigerad av RobinGustaxdottern 2022-03-05 kl. 11:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Din efterblivna ryssdebil, när slutar du prata goja? Det finns inga "nazister" som strider i Ukrainas förband. Ja, det finns ev folk med dessa åsikter som strider mot ryssen. Men det är inget konstigt. Menar du att om några NMRare skulle strida mot ryssen vid ev angrepp på Gotland då kan putler säga att RU strider mot nazister i Sverige? Idiot...
Azovbataljonen e nazistisk. Jag tror inte Sverige skulle sätta upp ett förband, byggd på nazistisk ideologi att strida för Sverige. NMR skulle inte tillåtas starta sitt eget förband. Däremot skulle enskilda NMR:are få strida för Sverige. Men inte som en del av ett nazistisk förband.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
USA och möjligtvis UK vill inte se ett enat Mellanöstern eller ett enat Europa, därför detta kaosskapande hela tiden.

Europa har aldrig varit mera enat än idag. Ännu en gigantisk missräkning av psykopaten Putin. Svider säkerligen lite extra att även Georgien nu trånar efter EU-medlemskap. Ja rent strategiskt är nog denna skitstorm historiens största fiasko. Så Putin får som han vill, han hamnar i historieböckerna, men inte som återupprättare av ett storryssland utan som en verklighetsfrånvänd jävla psykopat som lyckas ruinera Ryssland och samtidigt göra varenda en liten rysse hatad och ovälkommen i hela världen. Folket måste resa sig och störta honom för att öht få träffa civiliserat folk igen.
Citera
2022-03-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det gäller minst lika mycket för Ryssland. Se till exempel den här mannen som varit involverad i Donbas:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Barkashov
Jag ifrågasätter inte det. Jag tycker däremot att det e intressant att Västs politiker som påstår att dom tycker nazism och fascism e ett problem lyckats blunda för detta i snart åtta år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in