2022-03-05, 11:21
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Putin har av allt att döma inte planlagt för ett långvarigt krig.
Säkert inte. Ej heller USA med 20 år i Irak och Afghanistan. Vad är "långt krig" 8 dagar?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Nerskjuten ryski MI-24 nog bästa klippet hitills ser ut son en manpad.

https://twitter.com/i/status/1500031178119823360
Ser mer ut som en KA-52 men annars en snygg träff. Putin måste nu betala ut 14 miljoner rubel till mammi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ryskt regeringsflyg flyger fr Sankt Petersburg till Washington. Är nära Island nu. Vad kan detta betyda? Vilka är ombord?
Ah, mitt fel, det är putins plan
Citera
2022-03-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag syftar förstås på den internationella bytesbalansen, inte papperspengarnas värde nationellt.

Den kopplingen existerar inte…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssråttorna respekterar inte eldupphöret för att låta Ukraina avlägsna civila. Vilken överraskning.

www.theguardian.com/

Japp nu börjas det..

Klart de inte respekterar flyktingarna.
Och strax måste Väst/NATO handgripligen försvara flyktingarna, för att politikernas väljare kräver det ..
När Ryssland bombat den första flyktingkonvojen, blir det åka av .. finns flera skäl för NATO att gå all in men jag tror att flyktingarna är ett hett tips.

Striden om flyktingarna blir inte vacker...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag upplever att Putin har drag av autistens: "JAG har inte gjort något, det var den som...", varför han aldrig kommer dra sig tillbaka om omvärlden ser honom som förlorare - även om han vet att han hade fel kommer han aldrig erkänna det utåt. Det enda sättet att få stopp på det hela, som jag ser det, är antingen genom ryskt myteri eller genom förhandling där Putin ser ut som en vinnare.

Han måste verkligen komma ut ur konflikten som en vinnare, och än mer så eftersom ryssarna säkert är medvetna om hur kostsamt kriget är.

För den sakens skull är det min gissning att Ryssland kommer att få något i en kompromissfred.

Situationen är också mycket farlig så länge Ryssland inte har framgång, och Putin skulle nog mycket väl kunna ta till kärnvapen ifall hans dröm smulas sönder.

Man kan bara hoppas att några i Ryssland stoppar honom.
Citera
2022-03-05, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
källa

Dn.se

Ryssland och Belarus stängs av från Östersjörådet

Medlemsländerna Sverige, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen. Polen, Norge och Island har tillsammans med EU beslutat att stänga av Ryssland och Belarus från Östersjörådet.

"Beslutet är ett svar på Rysslands invasion av Ukraina och Belarus inblandning", skriver rådet i ett uttalande.

Avstängningen kommer att gälla tills det är möjligt att återuppta samarbetet "baserat på respekt för grundläggande folkrättsliga principer."

Nu hade det fan varit ett perfekt tillfälle att gå med in i Nato värmen!
Senast redigerad av therefore 2022-03-05 kl. 11:25.
Citera
Medlem
putin eller några i hans gäng är på väg till Washington nu, befinner sig vid Jan Mayen
Källa: flightradar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Såg inatt på något klipp där det sades att ryssarna skickar förstärkningar, nya förband förväntas långt ifrån.

Har någon läst/sett något mer om detta ? Vad och hur mycket ?

De har en enorm militär kvar de kan skicka av, Ukrainas president borde dra och då är kriget över.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Lite för sent för det gissar jag.

Ryssen kör ju redan en massa jävla AI, servrar och diverse fräsigt tekniskt krimskrams där redan nu.

Det är snarare EU som har blivit dumpat av USA/Kina/Asien.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du lever i ett parallellt universum.

Vi har sett hur fräsigt Ryssland fungerar. En hägring.

Stora vinnarna av detta är UK, USA och Kina. Alla andra är förlorare/alt. ingen vinst.
Citera
2022-03-05, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Modern telefoni har sannerligen förändrat spelreglerna.

Förhoppningsvis kan det leda till att galningar som Putin lättare stoppas och tänker efter mer före det att de invaderar.

Verkligen. Fan vad skönt att det börjar komma bilder som numera råkar vara högupplösta.
Citera
2022-03-05, 11:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ryskt regeringsflyg flyger fr Sankt Petersburg till Washington. Är nära Island nu. Vad kan detta betyda? Vilka är ombord?
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ah, mitt fel, det är putins plan

Flyr Putin från Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här