Jo jag har försökt förklara ur ett politiskt perspektiv det du just nämner neutralt
Tjetjenien, Georgiens blod hann inte ens torka innan världsledare besökte Putin i Kreml och vice versa och media fick stånd att en världsledare av rang kommer. Minns ni när Putin besökte Sthlm? jag trodde svensk media skulle få en orgasm, hur de förklarade hur viktig Sverige var som får sånt fint besök.
Krim togs: världsledare besökte honom innan och efter (Merkel i klarspråk om man suddar politikers skitsnack: Jag hatar dig, du hatar mig, men jag behöver din gas/mineraler och du behöver mina pengar)
Sverige liberala Pride/Feminist politik med Pride i sptesen som aldrig säger ngt , har inga problem att göra affärer i Iran som hänger just homosexuella
Moral är värd lite när miljard kontrakt ska skrivas under, annars hade vi bojkottat Kina för länge sen och andra diktaturer etc innan detta krig uppstod.
Men som sagt folk tror Ryssen inte har ngt som vi saknar och vice versa...
Handel kommer återställas längre fram när det "lugnat " sig....Tro ni mig inte se bara hur Georgien ett europeisk land vart totalt glömd av många här? folk tenderar att vilja glömma
Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderace
Putin kommer aldrig äta bajs - om mindre än 12 månader kommer han normaliserat det värsta och ska hand med Tysklands förbundskansler. Money talks - fattar du inte det är du naiv.
Möjligtvis skulle du fp äta bajs - du har inget att erbjuda världen till skillnad från Putin. Det är inte rättvist men så ser verkligheten ut.