2022-03-05, 11:18
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej det är helt rätt agerat. O Nato borde vi gå med i.

Ryssland och Belarus stängs av från Östersjörådet

Medlemsländerna Sverige, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen. Polen, Norge och Island har tillsammans med EU beslutat att stänga av Ryssland och Belarus från Östersjörådet.

"Beslutet är ett svar på Rysslands invasion av Ukraina och Belarus inblandning", skriver rådet i ett uttalande.

Avstängningen kommer att gälla tills det är möjligt att återuppta samarbetet "baserat på respekt för grundläggande folkrättsliga principer."

källa
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Han är tuvin, och det är möjligt att det har hjälpt honom i hans karriär därför att han då har svårare för att kunna utgöra ett hot mot Putin.

Ok.

Mongol säger jag.
Skiter själv i vilket men det blir komiskt när alla extremister pratar om Ryssland som den europeiska rasens försvarare.
Citera
Medlem
Jo jag har försökt förklara ur ett politiskt perspektiv det du just nämner neutralt

Tjetjenien, Georgiens blod hann inte ens torka innan världsledare besökte Putin i Kreml och vice versa och media fick stånd att en världsledare av rang kommer. Minns ni när Putin besökte Sthlm? jag trodde svensk media skulle få en orgasm, hur de förklarade hur viktig Sverige var som får sånt fint besök.

Krim togs: världsledare besökte honom innan och efter (Merkel i klarspråk om man suddar politikers skitsnack: Jag hatar dig, du hatar mig, men jag behöver din gas/mineraler och du behöver mina pengar)

Sverige liberala Pride/Feminist politik med Pride i sptesen som aldrig säger ngt , har inga problem att göra affärer i Iran som hänger just homosexuella

Moral är värd lite när miljard kontrakt ska skrivas under, annars hade vi bojkottat Kina för länge sen och andra diktaturer etc innan detta krig uppstod.

Men som sagt folk tror Ryssen inte har ngt som vi saknar och vice versa...

Handel kommer återställas längre fram när det "lugnat " sig....Tro ni mig inte se bara hur Georgien ett europeisk land vart totalt glömd av många här? folk tenderar att vilja glömma

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Putin kommer aldrig äta bajs - om mindre än 12 månader kommer han normaliserat det värsta och ska hand med Tysklands förbundskansler. Money talks - fattar du inte det är du naiv.
Möjligtvis skulle du fp äta bajs - du har inget att erbjuda världen till skillnad från Putin. Det är inte rättvist men så ser verkligheten ut.
Senast redigerad av David1982 2022-03-05 kl. 11:21. Anledning: korrektion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ryskt regeringsflyg flyger fr Sankt Petersburg till Washington. Är nära Island nu. Vad kan detta betyda? Vilka är ombord?
Det plan jag ser är ett passagerarplan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ja, enligt den felaktigt utlagda artikeln från RIA så skulle ju kriget vara vunnet för en vecka sen idag...

Putler räknar väl inte veckodagar som oss andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
"Han var tvungen att lämna för att skona det ukrainska folket" brukar det låta. För övrigt anser jag att " Jag behöver inte skjuts - jag behöver ammunition" är den bästa replik som en nu levande manusskrivare skrivit senaste 20 åren.

Han är ju skådis och spelar utmärkt.
Den där repliken är redan klassisk.
Citera
2022-03-05, 11:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Detta är vad du skrev.
"Har du någon trovärdig referens för detta? Något annat än RT, tass, sputik eller dylikt?

Med trovärdig menar jag något i stil med Reuters, AP eller dylikt. Länka tack.

Om ett Natoland invaderar ett land kan de inte räkna med Natostöd heller."

Hur stödjer det det du skrev? Är "state.gov" rysk propagandakanal eller?
Det jag skrev var
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nato skulle aldrig invadera Ryssland. Det enda hotet Nato utgör mot Ryssland är att säkra länderna som Ryssland är intresserade av att invadera. Helt uppenbarligen. Detta krig är ett utmärkt exempel som illustrerar detta.

Det du skrev och som du tror att din .gov-länk stödjer var
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Den som dödat tusentals ryssar i Ukraina. Där vapnen gått till neo-nazi förband som varit drivande i konflikten och dödandet.
Inget hot för Ryssland?
Således stödjer länken det jag hävdade, snarare än det du hävdade. Det du hävdade stöds inte alls.

[quote]
Från din länk hittar vi bla
Citat:
The United States has offered further support to Ukraine in response to Russia’s aggression in eastern Ukraine and its occupation following the unlawful seizure of Crimea. The United States does not, and will not ever, recognize Russia’s attempted annexation of Crimea, and continues to work with our partners to seek a diplomatic solution to the Russia-instigated conflict in eastern Ukraine.

Där jag skrev
"Det enda hotet Nato utgör mot Ryssland är att säkra länderna som Ryssland är intresserade av att invadera. Helt uppenbarligen. Detta krig är ett utmärkt exempel som illustrerar detta."
Senast redigerad av MrArtur 2022-03-05 kl. 11:21.
Citera
2022-03-05, 11:19
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ryskt regeringsflyg flyger fr Sankt Petersburg till Washington. Är nära Island nu. Vad kan detta betyda? Vilka är ombord?

Hittar inte det flyget men däremot ett flyg mellan Moskva - Dominikanska Republiken.
Är det oligarker och generaler samt andra råttor som lämnar det sjunkande skeppet?
Citera
2022-03-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Gasledningen till Kina är klar för länge sedan,planeras leverera 100% kapacitet nästa år.

Jo men den transporterar lite över 1/4 av vad som transporteras till Väst. De håller på bygger ut och den är klar 2025 och då kommer man vara uppe i 1/3 kapacitet jmf med den västerländska marknaden.
Citera
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Om du hade varit ledare hade du vetat att hård retorik krävs ibland för att pusha saker i rätt riktning, speciellt i desperata situationer där motståndaren använder den hårdaste, mest lögnaktiga retoriken man kan föreställa sig.

Ja, jag är som sagt ingen ledare. Men du har fel i ditt antagande att jag inte skulle förstå retorikens plats, principer och syften.

Jag antar att du själv är en ledare likt Zelenskyj, då du ju faktiskt rättfärdigar (läs: förstår) hans äventyrande att dra in hela världen i en dödlig konflikt med ingen vinnare. Vilket, å andra sidan, gör dig till en dålig ledare enligt min mening.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Ryssar försöker mörda journalister: https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t6tk3i/news_team_ambushed_by_russian_snipers_barely/
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Såg inatt på något klipp där det sades att ryssarna skickar förstärkningar, nya förband förväntas långt ifrån.

Har någon läst/sett något mer om detta ? Vad och hur mycket ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in