2022-03-05, 11:14
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Det är inte helt förvånande då högerextrema har en egenskap gemensamt med de längst ut på vänsterkanten i att de har en förmåga att splittra upp sig i allt mindre grupper p g a enstaka sakfrågor och maktkamp mellan ledarna.

V g se detta utmärkta klipp från Monte Pythons Life of Brian:
https://youtu.be/hUBAx8jbYNs
- Peoples front of Judea.

Ryssland försvarsminister av alla personer i ledningen hade tid för någon dag sedan att utlysa första internationella anti-fascistiska kongressen så det är inte bara Pooptin som använder detta kort.
https://youtu.be/hUBAx8jbYNs

Det får man ändå ge Putin, han lyckats ena alla virrpannor framförallt här i Sverige.
Alla de har blivit tilltalade av Putin, Sovjetromantiker, nynazister, anti-globalister m.m.
Citera
2022-03-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Och mot den Ukrainska björnen ställs dåligt utbildade, dåligt utrustade, omotiverade, trötta och hungriga stackars ryska ungdomar som blivit ditlurade för att döda sitt brödrafolk.

Ja...som trodde de var Rambos och sen gråter de i fångenskap i telefon till sina mammor. Som är korkade och hjärntvättade kossor för det mesta. Hörde bara en gång att föräldrarna tackade sin son att han vägrade skjuta mot civila och kapitulerarade.
Citera
2022-03-05, 11:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Och mot den Ukrainska björnen ställs dåligt utbildade, dåligt utrustade, omotiverade, trötta och hungriga stackars ryska ungdomar som blivit ditlurade för att döda sitt brödrafolk.

Sant.
Men de är tyvärr 10 gånger fler och har missiler.
Trots att de är orcher lär de kunna mala ner Ukraina.
Priset blir oerhört både för Ukraina och Ryssland och till vilken nytta?
Det sägs att krig är meningslöst vilket jag sällan håller med om men detta krig är totalt meningslöst.
Citera
2022-03-05, 11:15
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ja, men allt går ju enligt Putins plan så de e lugnt i stormen

Ja, enligt den felaktigt utlagda artikeln från RIA så skulle ju kriget vara vunnet för en vecka sen idag...
Citera
2022-03-05, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Många kvinnor och barn är på flykt.

Men nästan alla män är kvar. Och det strömmar även in ukrainska män från utlandet till Ukraina för att slåss mot ryssarna.

Deras marionett beordrade mannen att stanna kvar. De blir hemskickade igen med en AT-4 under armen.

GLHF!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Gasledningen till Kina är klar för länge sedan,planeras leverera 100% kapacitet nästa år.

Källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Har du slagit huvudet. De slåss med näbbar och klor för att komma på tågen västerut.

På den filmen verkar de inte ha bråttom någonstans.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Intressant med Rysslands försvarsminister.
Många sverigevänner.. talar om Ryssland som bålverk mot 3e världen osv.
Försvarsminister Sjojgu ser ju mer ut som en kines än en Europe.

Han är tuvin, och det är möjligt att det har hjälpt honom i hans karriär därför att han då har svårare för att kunna utgöra ett hot mot Putin.
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Har skrivit om det här förut att tack vare att väst skriver att ja frivilliga kan åka ner och strida osv. Så kan militären även komma in i land under civila roller och strida.. men om Ryssland får för mycket motgångar snart så vet vi att väst har kört den taktiken men det kommer Ryssland märka och då kommer dem ta till med extrema vapen av frustration att väst la sig i utan att dem kan bevisa det. Då det är civila som strider och inte ja militären.. Så är osäker på om väst vågar gå så långt..(inte kärnvapen men vara mera brutala i kriget i Ukriana)

För min del känns det ganska uppenbart vad jag tror kommer hända .. .. Dem kommer försöka ta ut Zelensky från landet .. någon specia styrka av något slag kommer ha som uppdrag att hämta han.. Han har för mycket information gällande Ukraina som inte kan komma upp till ytan då det kan rättfärdiga Rysslands invasion.. snart får vi se han på någon tv ruta och något försvars tal varför han drog från landet som han aldrig skulle göra då han skulle slås in till döden ... får se om jag har rätt..

"Han var tvungen att lämna för att skona det ukrainska folket" brukar det låta. För övrigt anser jag att " Jag behöver inte skjuts - jag behöver ammunition" är den bästa replik som en nu levande manusskrivare skrivit senaste 20 åren.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Sant.
Men de är tyvärr 10 gånger fler och har missiler.
Trots att de är orcher lär de kunna mala ner Ukraina.
Priset blir oerhört både för Ukraina och Ryssland och till vilken nytta?
Det sägs att krig är meningslöst vilket jag sällan håller med om men detta krig är totalt meningslöst.

Ja det är väl tyvärr ingen tvekan om vem som kommer vinna kriget tillslut men det kommer bara vara grus kvar av det "befriade" landet då.
Citera
2022-03-05, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Deras marionett beordrade mannen att stanna kvar. De blir hemskickade igen med en AT-4 under armen.

GLHF!

Källa på det
Citera
2022-03-05, 11:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryssråttorna respekterar inte eldupphöret för att låta Ukraina avlägsna civila. Vilken överraskning.

Citat:
Mariupol’s city council has said Russian forces were not observing an agreed ceasefire along the entire length of a planned route for the evacuation of civilians
www.theguardian.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in