2022-03-05, 09:02
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ryssland har tillräckligt med naturgas som räcker och blir över. Du fattar ingenting av den här konflikten.

Visst så gör jag det, den är betydligt mer komplex än den som Putins trollarme sprider.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Fast Ukraina har inte startat krig mot Ryssland.
Det dom gjorde va att utgöra ett hot mot Ryssland då dom ville gå med i Nato och enligt logiken härinne räcker det gott som skäl att göra dom till grus.
Vilket då blir exakt samma mellan Polen och Vitryssland nu. Då har polakerna full rätt och jämna Vitryssland med marken under samma premisser.

Ukraina och Vitryssland är inte Natomedlemmar.
Citera
Avslutad
Ett stort fel Putin gör är att han kör stridsvagnar 10 mil på vägar. I full fart. De är inte byggda för det.

Dessutom ska de in på stor service efter ca tre dagars krigande. Hur ska han få till det ute på en leråker? Långt hemifrån?

Det är så dåligt av Putin!
Citera
2022-03-05, 09:03
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Zaire i snö!

Betänk nu att Ryssland säger sig klara sig bra på egenhand

Så här ser det ut i Moskva efter en vecka av tilltagande sanktioner.

https://mobile.twitter.com/eskelinen_antti/status/1499824477156384772

Tyvärr måste jag logga in för att se innehållet. Använder tyvärr inte Twitter. Går det att se någon annanstans ?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag säger inte att du har fel men var kommer den uppgiften ifrån?

Den höftade jag till med. Jag tror nämligen inte att "hjälpen" som olika länder har utfäst sig att skicka kommer att komma fram i tid. Är det något Sverige är duktiga på så är det byråkrati. Säkert sitter några aktivister på myndigheterna och "verkar för freden" genom att tappa bort papper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
"Two rounds" är alltså två kulor, inte två magasin. Likväl något som garanterat känns ordentligt ändå och lämnar fula märken.

Yes, du har rätt.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Alt 0 ft

Skumt för det rör sig snabbt. Kanske en drönare?
Citera
2022-03-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ukraina och Vitryssland är inte Natomedlemmar.

Det har ingen påstått heller?
Citera
2022-03-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ett flyg på marken som satt på transpondern.
Drönare därav den låga höjden? Den rör sig ändå kanska snabbt
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men åter igen. Att Ukraina skulle gå med i Nato har inte varit aktuellt på länge. Och år 2014 blev det uteslutet eftersom ett Ukrainskt medlemskap efter annekteringen av Krim hade varit avhängigt av att Ukraina och Ryssland hade löst den konflikten (om Krim). År 2016-20 var Nato dessutom nästan nedläggningshotat av Trump.

Dessutom, om man ska göra anspråk på att vara en världsledare (vilket Putin gör), så kan man inte sitta på sin kammare och vara nervös och ha sitt darrande finger på avtryckaren hela tiden, för då kommer ett skott att brinna av förr eller senare. Man måste vara lite kyligare och eftertänksam (vilket jag trodde Putin var, innan detta).
Putler har uppenbarligen blivit sjuk, något verkar har kuggat över. Dags för generalerna att avlägsna honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skumt för det rör sig snabbt. Kanske en drönare?
Det verkar så
Citera
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Den höftade jag till med. Jag tror nämligen inte att "hjälpen" som olika länder har utfäst sig att skicka kommer att komma fram i tid. Är det något Sverige är duktiga på så är det byråkrati. Säkert sitter några aktivister på myndigheterna och "verkar för freden" genom att tappa bort papper.
Jag hörde att skotten lämnade Sverige dagen efter beslutet fattades (men i övrigt håller jag med dig om Sveriges byråkrati).

Live Kyiv under vapenvilan
https://www.youtube.com/watch?v=o-bTz0pgrqI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in