2022-03-05, 08:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

När tvingas Putin stänga av internet utåt?
Han börjar väl känna panik så det kan inte vara många dagar bort.
Citera
2022-03-05, 08:18
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Förhandlingarna strandade, Lavrov sa efter många turer att de pratade för döva öron.
Vad tusan gör man då?
Lägger sig platt? Och blir slukade av Nato?

Man ger åtminstone fan i att invadera ett annat land, om Lavrov inte klarar av att förhandla så skall han kanske avgå.
Citera
Medlem
Finns det några bra livecams att titta på där det möjligen blir lite action?
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Enligt dig skulle USA då jämna hela Mexiko o döda barn o kvinnor? Nä, du det tror jag inte alls på.
Nej, det skrev jag inte.

USA har resurser att säga ifrån, de får hela västvärlden med sig. De skulle skapa en massiv propaganda mot Ryssland, tills Ryssland tvingades bort. USA är mycket mäktigare än Ryssland. De skulle aldrig acceptera ryska baser någonstans på den amerikanska kontinenten.
Citera
2022-03-05, 08:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Putins enda vänner är fyra tyranner och Trump

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/7dgLq9/fn-tandlost-men-visar-hur-oerhort-isolerat-ryssland-ar

⭐(Vi har korrigerat rubriken för att komma närmare sanningen)⭐
Saklig artikel, intressant påminnelse om historien:

” Jag försöker påminna mig tillfällen i modern tid när ett land stått så isolerat i världssamfundet som Ryssland gör i dag. De enda jag kommer på är apartheidregimen i Sydafrika, Israel under något av Gazakrigen, USA under bombningarna av Vietnam och Saddam Hussein efter att han invaderat grannlandet Kuwait.”
Citera
2022-03-05, 08:19
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ja, när de inte lyckas mot Ukrainska armen så ger de sig på civilbefolkningen.

Hur länge innan sanktioner mot Kina som ju är Putlers beskyddare?

Gäller att hitta någon som inte skjuter tillbaka, fega ryssar.
Citera
2022-03-05, 08:20
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Nej, absolut inte. Vi skall inte kuvas av någon, men det är precis det vi är nu.
Se hur Västs ledare och media effektivt döljer bakgrunden till kriget!

Du kanske missat att Ryssland hotat oss med "militära åtgärder"? Med tanke på vad de definierar som "fredsbevarande operation" så kan man ju bara föreställa sig vad det betyder.

För att inte tala om de förtäckta hoten om kärnvapenkrig.

Bakgrunden till krigen är för övrigt att Ryssland invaderade Ukraina för att de valt att inte vara deras lydstat något mer. Jag förstår att det är en nagel på ögat på Putin men inget som rättfärdigar de fruktansvärda brott han begår dagligen.
Citera
2022-03-05, 08:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Nej, det skrev jag inte.

USA har resurser att säga ifrån, de får hela västvärlden med sig. De skulle skapa en massiv propaganda mot Ryssland, tills Ryssland tvingades bort. USA är mycket mäktigare än Ryssland. De skulle aldrig acceptera ryska baser någonstans på den amerikanska kontinenten.

Men du förespråkar ju massmord av civila om man inte får som man vill. Taskig människosyn
Citera
2022-03-05, 08:22
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Hela sanningen står inte i Aftonbladet. Det finns nyanser.
Även om det vore sant att Aftonbladet är lika opålitliga som ryska medier (jag tänker utgå från den premissen för argumentets skull) är det ingen anledning att ta sin info från ryska medier. Det vore en anledning att upphöra med aftonbladet. Du talar inte för ryska medier här. Du talar mot aftonbladet.

Det framkommer inga nyanser av att läsa rysk media. Det går inte heller att dra slutsatsen att sanningen ligger i mitten av två eller flera lögnaktiga mediers rapporteringar.
Citera
Avslutad
Citat:
Förhandlingarna strandade, Lavrov sa efter många turer att de pratade för döva öron.
Vad tusan gör man då?
Lägger sig platt? Och blir slukade av Nato?
Undrar om förhandlarna från Väst gjorde klart vilka sanktioner som skulle drabba Ryssland? Putin verkar tagen på sängen. Å andra sidan kan han ha tolkat det som tomma ord.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, det skrev jag inte.

Självklart. Väst är en enda familj.
Citera
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Vi skall söka efter fakta och försöka skilja på fakta och propaganda.
Jag kan inte mer än hålla med dig.
Men jag tittade på din posthistorik och noterade att du har redan fått klart för dig vilken sida som som berättar 'sanningen'.
Krig är fred.
Okunnighet är styrka.
Invasionskrig är säkerhetsoperation........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in