2022-03-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..och här kommer kemi, fysik och termodynamik in. Du vet den där 'vetenskapen' som du sååå gärna klistrar in haranger om här om och om och om igen.

Energiberäkningar görs helt enkelt bäst 'vetenskapligt' med atomer, molelkyler, dess bindningar och vilken energi det går åt för att bryta dem. ..inte med exempel att staka köttbitar, träbitar eller självantändande fettknoppar helt utan att ens närma sig den molekylära uppsättningen.

..man kan nästan få för sig att du är en hycklare som ena gången hänvisar till "seriös vetenskap" och andra gången tycker energiberäknar baserat på just vetenskap är "konstigt".

Ni är sannerligen ena riktiga clowner med era hittepå, textväggar och rökridåer. Utan stigma (och lagstiftning) som vapen blir det så uppenbart hur simpla era lögner är egentligen. Dock, det som jag tycker är värst är hur det uppenbart finns folk som kan ta på sig erat smutsiga uppdrag med tanke på hur mycket lidande som både försegick men också nu osant anspelas på.

Vidrigt är det. Hoppas du / ni sover dåligt.

Du kunde alltså inte svara på mina enkla frågor, och valde att istället skriva en massa runtomkring för att ge sken av att svara, men undviker att svara….?
Citera
2022-03-01, 18:42
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och hur stora var då dessa kroppar…? Har du mått och vikt på dem….?

Hur stor plats kräver säg 1 mager vuxen och 4 små barn….?

Om en vuxen på säg 60-70kg tar ca 30min att kremera i en ugn som redan är i full driftstemp, hur lång tid tar då 3 barn på ca 20-25kg vardera…?

Vad brinner fortast i samma ugnsutrymme och initial ugnstemp?
Ett solitt stycke (t ex trä) på säg 180x40x20 cm
Samma mängd trä som ovan men uppdelat i flera mindre delar.

Hur kan ugnstempen påverkas av de båda olika exemplen ovan?

Vi pratar om 5 vuxna. Som jag redan påpekat så var situationen annorlunda för barn, där påstår Tauber att man laddade 2 vuxna och 5-6 barn på britsen. Höjden på en genomsnittlig vuxen i liggande position kan antas vara ca. 20-25 cm. Ugnsöppningen var 60 cm hög och britsen vilade på skenor ca. 15 cm ovanför öppningens nederkant, vilket lämnar ca. 45 cm i fritt utrymme. Ugnsöppningens ovansida var därtill välvd, och även om man teoretiskt sett hade kunnat tjäna några centimeter på att placera kropparna på mage och rygg finns det ingen chans att man hade kunnat mata in mer än 2 kroppar staplade på varandra, än mindre 5.

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du säger det.
Det blir inte rätt för det.

Om Fritz Sander och Kurt Prüfer säger det, blir det rätt då?
Citera
2022-03-01, 18:48
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
..och här kommer kemi, fysik och termodynamik in. Du vet den där 'vetenskapen' som du sååå gärna klistrar in haranger om här om och om och om igen.

Energiberäkningar görs helt enkelt bäst 'vetenskapligt' med atomer, molelkyler, dess bindningar och vilken energi det går åt för att bryta dem. ..inte med exempel att staka köttbitar, träbitar eller självantändande fettknoppar helt utan att ens närma sig den molekylära uppsättningen.

..man kan nästan få för sig att du är en hycklare som ena gången hänvisar till "seriös vetenskap" och andra gången tycker energiberäknar baserat på just vetenskap är "konstigt".

Ni är sannerligen ena riktiga clowner med era hittepå, textväggar och rökridåer. Utan stigma (och lagstiftning) som vapen blir det så uppenbart hur simpla era lögner är egentligen. Dock, det som jag tycker är värst är hur det uppenbart finns folk som kan ta på sig erat smutsiga uppdrag med tanke på hur mycket lidande som både försegick men också nu osant anspelas på.

Vidrigt är det. Hoppas du / ni sover dåligt.

Notera: helt grundlösa uträkningar med påhittade siffror blir plötsligt en enkel utväg för att förklara bort uppenbara omöjligheter i de viktigaste vittnesmålen. Men samtidigt attackerar man revisionister för att vi tar fysikaliska uträkningar och detaljer på allt för stort allvar. När vi med enkla uträkningar och verkliga siffror räknar ut kremeringsugnarnas teoretiska maxkapacitet, eller ugnarnas koksförbrukning, eller Zyklon B-åtgången, eller HCN-koncentrationer, så möts vi av tystnad eller anklagelser om "pseudovetenskap". Men när förintelseivrarna trängs in ett hörn och tvingas hitta på ogrundade siffror för att kunna förklara motstridigheter så är det plötsligt helt okej...
Senast redigerad av Skogsvatte 2022-03-01 kl. 19:00.
Citera
2022-03-05, 08:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Om du inte kan försvara ditt argument med dina egna ord så är argumentet meningslöst. Du kommer aldrig att förklara motstridigheterna i dokumentet eller de problem som jag påpekade, av samma anledning som du aldrig kommer bemöta andra dokument som kategoriskt avfärdar förintelse- och utrotningshypotesen. Till skillnad från dig är jag inte det minsta rädd för att ta i varje dokument och bemöta det i detalj. Till exempel var jag tvungen att rätta "din" tolkning av texten i dokumentet, där det tydligt påpekas att enbart arbetsföra fångar skulle deporteras till "utrotningslägret" Birkenau, medan andra skulle tas till ett pensioneringsgetto.

Att det förekommer dokument från östfronten som talar om avrättning av judar har ingenting med förintelsemyten att göra. Dessa avrättningar, som vi påpekat många gånger tidigare, ingick i bekämpningen av irreguljär krigföring, partisaner, krigsrepressalier, mm. Judar utgjorde ett stort orosmoment i ockuperade Östeuropa och stora fickor av judiska partisanmobbar och ligor resulterade ibland i att enorma mängder judar arresterades och avrättades. Det är dock föremål för en helt annan diskussion.

Som sagt en massa påhittade texter utan bevis är väl ingen motargument? De kan inte bli några problem med dina argument, eftersom de inte existerar. När du påstår något som måste du ha någon relevans med ditt påstående som dokumenter som bevisar din tes. Det går inte liksom gissa till motargumenten som sedan inte håller.

Du har inte tillrättavisat mig det, du påstår utan bevis för det! Har du någon pensionärshem i lägret du kan bevisa att den fanns? Då borde finns dokumenter med pensionärer som finns i hemmet!

Jo det har det, eftersom de hade 99 % överlevt kriget annars....
Men bemöta dokumenter med påhittade texter är inte bemöta mina dokumenter. Eftersom du kan inte bekräfta dina teorier med relevanta källor. Ska bli kul se denna dokumenter som visar det pensionärgettot, att de emottog gamlingar från Auschwitz.
Citera
2022-03-05, 08:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Kremers dagbok är det tydligaste exemplet på varför ortodox förintelsehistoriografi inte är seriös eller ägnar sig åt saklig och sansad historisk forskning. En objektiv analys av dagbokens innehåll och de praktiska och dokumenterade omständigheterna i lägret vid den tidpunkten ger tydligt vid handen att "helvetet" och "utrotningen" i Auschwitz avsåg tyfus- och sjukdomshärjningarna i lägret. Låt mig återigen understryka att Kremer talade om "helvetet" i Auschwitz i ett privat brev, där han explicit påpekade att helvetet har att göra med sjukdomsspridningen och massdöden som ett resultat av detta. Om ingenting kan övertyga dig att omvärdera din vansinnigt orimliga tolkning av dagboken så är fortsatt diskussion om Kremer helt meningslös.

Vad gäller betydelsen av begreppen "Sonderaktion" och "Sonderbehandlung" så vet vi med hög precision vad dessa begrepp involverade: nämligen reception, avlusning, sortering av ägodelar, mm., från inkommande judar i lägret, en process som uppenbarligen var traumatiserande och skräckinjagande för de propagandamarinerade deportanterna. Det var en byråkratisk term som uteslutande förekommer i helt banala kontext i bevarade dokument och som nästan alltid avser någonting positivt, t.ex. tvättning, avlusning, mm. Byggnader med prefixet "sonder-" förekommer t.ex. framförallt i relation till avlusningskamrarna och badhusen. I en kostnadsuppskattning från oktober 1942 så kallas t.ex. Zentralsauna, den stora tvätt- och badrumsanläggningen i lägret, för "Desinfesteringsbyggnad 1. för specialbehandling [Sonderbehandlung]".

Att Höss torterades är inte ens en fråga om om. Till och med ortodoxa historiker erkänner öppet att Höss torterades, vilket a fortiori renderar hans vittnesmål historiografiskt meningslöst, men det faktum att du istället för att försvara din tes om Kremers dagbok väljer att flytta fokus till Höss, avslöjar att du inte längre har någon tilltro till ditt eget argument.

Helvetet är som det sägs att det är ett utrotningsläger för ingenting. Att kalla läger för utrotningsläger, är som det menas "utrota" något. Men i så fall vad? Lössen? Knappast..

Att installera kremerings ugnar i badanläggningar som bevisas med leveransdokument? Det får mig att småle!! För mig är det fortfarande dessa bad anläggningar var "gaskammare" första versionen med kremerings ugnar.

Att Kurt Prufer talade om vad dessa kod ord som finns i dokumenter menas i förhör?
Samtidigt som Rudolf hänvisar det med första försöken med gasa ryska fångar. Att han tyckte det var bra metod att "döda" folk. Då man slapp skjuta fångar.

Att de skulle bygga KREM II o III som ej hade öppning emot BARACKOMRÅDET, så det kunde nås lätt från där med dina så kallade "Tyfus lik" ? I ställer fanns en järnvägspår mellan dessa KREM II o III? Finns luftbilder med folk kolumner som vandrar till KREM II o III! Är de vandrade zombielik?

Så med andra ord kan du inte bevisa att dokumenten ej stämmer än så länge?
Citera
2022-03-05, 08:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du är den som saknar bevis för att ordet, som förekommer i två helt banala och oskyldiga kontext (vilket jag demonstrerade i ovanstående inlägg), skulle indikera massmord. Detta är ett av förintelseortodoxins stora bekymmer. Istället för att utgå från bevisningen och därifrån bygga en hypotes, så föregås bevisningen av ett axiom som inte går att rubba. Det är detta som gör "bevisningen" för gasningsmyten i Auschwitz så patetisk. Istället för verkliga bevis så tvingas man släpa fram "ledtrådar" och "indicier", som uteslutande förekommer i vardagliga och meningslösa kontext. Dessa "indicier" påstås sedan, i en form av cirkelresonemang, bevisa det man redan "visste". Ibland använder man efterkrigsvittnesmål för att underbygga sina teser, vars historiografiska värde är nästan obefintligt. Men jag är ändå nyfiken på var Prüfer påstås ha "erkänt" att uppenbara kodord användes för att maskera kommunikation om massutrotning. Prüfer och Sander konstaterade nämligen i sina SMERSH-förhör, under vilket Sander avled (!), att kremering av en människokropp tog 1 timme i Topfs ugnar.

Vad gäller den tekniska kompetensen hos byggnadskontoret vid Auschwitz så är det förintelseortodoxin som tillskriver dem nästan oförsvarlig inkomptenens och ofta ren och skär idioti. Till exempel påstås man ha fyllt igen taket till bårhusen efter att konverteringen till "gaskammare" påbörjats. Sedan mejslade man för hand ut primitiva hål för de påhittade Zyklon B-kolumnerna. Samtidigt var de dock intelligenta nog att lämna cirkulära öppningar för ventilationsutrustningen till bårhusen i samma tak.

Det finns helt enkelt ingen verklighet i vilket förintelsescenariot kan hållas på fötterna vid ens en lätt vindpust av sunt förnuft. Som jag förklarade i ovanstående inlägg så var det ingenting "misstänksamt" med dessa ord. I verkligheten så utgjorde rummen "sonder"-källare eftersom de var de enda rummen (i plural!) i hela komplexet som skulle utrutas med artificiell ventilation.

En massa text igen utan relevans utan påhitt, så åter igen som sagt så många gånger innan. VIITNEN, DOKUMENTER, FÖRETAG säger samma sak!!
Det kallas sunt förnuft i mina ögon när de säger samma saker och man kan sammankoppla ihop det.
Citera
2022-03-05, 09:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Notera: helt grundlösa uträkningar med påhittade siffror blir plötsligt en enkel utväg för att förklara bort uppenbara omöjligheter i de viktigaste vittnesmålen. Men samtidigt attackerar man revisionister för att vi tar fysikaliska uträkningar och detaljer på allt för stort allvar. När vi med enkla uträkningar och verkliga siffror räknar ut kremeringsugnarnas teoretiska maxkapacitet, eller ugnarnas koksförbrukning, eller Zyklon B-åtgången, eller HCN-koncentrationer, så möts vi av tystnad eller anklagelser om "pseudovetenskap". Men när förintelseivrarna trängs in ett hörn och tvingas hitta på ogrundade siffror för att kunna förklara motstridigheter så är det plötsligt helt okej...

Fast dessa "hitta på siffror" kommer från de som tillverkade dessa ugnar. Dessa dokumenter som ni försöker allt med att förklara bort. Som du menar dessa kan ej räkna, de som har tillverkat ugnar sedan 1870 talet?

HCN koncentration är liksom "historia" tills du kan visa en godkänd avhandling av tex Germar Rudolf som visar att han har rätt. Som tex det med han har lyckats få blåfärg i den miljön som fanns i gaskammaren. Det som har jag efterfrågat minst 20 gånger från dig! Det visar din desperation att ej kunna bevisa att ni har rätt!

Dessa dokument har vi visat att det stämmer som vi säger, men de vägra du acceptera. Att då blir tvungen hitta på saker, utan kunna bevisa dessa dokumenter inte stämmer.
Citera
2022-03-05, 09:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är fysiskt möjligt att konstruera en sådan ugn, men en sådan ugn måste frångå ugnsöppningssystemet och istället byggas i enlighet med sopförbränningsmaskiner och liknande.

Jaså, enligt vem då? Men du erkänner det går? Backar du på den punkten helt plötsligen?

Jag har flertal frågat dig: vad hindra dig från puta i en ny kropp i vänstra ugnen?

https://c8.alamy.com/comp/KWC3CT/cre...any-KWC3CT.jpg

Men hittills har du vägrat svara på det!
Citera
2022-03-06, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kunde alltså inte svara på mina enkla frågor, och valde att istället skriva en massa runtomkring för att ge sken av att svara, men undviker att svara….?

Du har inga 'frågor' värda att besvara. Du vare sig kommer med substantiella frågor själv eller svarar själv på några utan du kommer enbart med dina ständiga haranger om "etablerad seriös förskning" som en tramsig copy-paste clown.

Jag ser dina papegoj-inlägg som enbart ett skådespel för andra läsare och låter dem göra sitt jobb utan min inblandning. (hint: dina 'inlägg' är inte till din/er fördel)
Citera
2022-03-06, 06:47
Medlem
Citat:

Ja, de är synnerligen 'elastiska' i syn syn på vad "seriös forskning" är samtidigt som 'deras' forskning ska stå som en oantastlig sanning (trots den ständiga revideringen och backandet). Nästan så att man skulle kunna tro att de inte är intresserade av sanningen utan är i min mening antingen fast i ett kulttänk eller (mycket värre) tar del i ljugandet medvetet..

Kulttänket kan jag ha en aning översyn med eftersom det är så det ser ut idag i världen men att medvetet ljuga och med sådana horribla anspråk.., ja, då är du en avskyvärd människa i min bok.

..som tidigare sagt; jag är ny här och efter oavsiktligt sprungit på informationen om hur lagstiftningen ser ut runt detta inte lagt särskilt många månader på att gräva i det lite. ..och det tog inte lång tid för mig att inse vilka jävla rökridåer och lögner som blåsts upp.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-03-06 kl. 06:57.
Citera
2022-03-06, 07:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du har inga 'frågor' värda att besvara. Du vare sig kommer med substantiella frågor själv eller svarar själv på några utan du kommer enbart med dina ständiga haranger om "etablerad seriös förskning" som en tramsig copy-paste clown.

Jag ser dina papegoj-inlägg som enbart ett skådespel för andra läsare och låter dem göra sitt jobb utan min inblandning. (hint: dina 'inlägg' är inte till din/er fördel)

Fast Dr Tinnitus har ju rätt! "etablerad seriös förskning" har pågått i över 70 år, som visar tydligt det försiggick avrättningar i massor. Vi kan oftast hänvisa direkt källor via dessa dokument som exciterar.
Men er så kallade "forskning" finns ingen hänvisning att det är rätt.

Hur ofta har tex Skogsvatte lagt in "bevis" för sin sak? Han så kallade bevis är oftast text från Codoh/IHR som tur hänvisas till någon bok! En bok som oftast skriven av någon utan kunskaper i ämnet, som typ Mattogno. Mattogno är en man som vill tjäna pengar (vem vill inte göra det?) och han lever på sälja böcker som förkasta den officiella "förintelsen" Därför blir det ofta han förvränger fakta till anpassas efter hans teorier.

Men efter hand som andra upptäcker dessa böcker ej stämmer, så ifrågasätter många reviosnsister han! Det som tex Eric Hunt eller David Cole. Det tycker jag är bevis för "etablerad seriös forskning" har rätt!

Ni har ju inte lyckats bevisa att "topf" Kohr" ingenjörer har räknat fel!! Ändå sysslar de med bygga ugnar. Borde de inte kunna räkna rätt? Du har vägrat svara på det hittills!

Så i princip idiotförklarar du tysk ingenjörer att ej kunna sina saker.
Citera
2022-03-06, 07:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja, de är synnerligen 'elastiska' i syn syn på vad "seriös forskning" är samtidigt som 'deras' forskning ska stå som en oantastlig sanning (trots den ständiga revideringen och backandet). Nästan så att man skulle kunna tro att de inte är intresserade av sanningen utan är i min mening antingen fast i ett kulttänk eller (mycket värre) tar del i ljugandet medvetet..

Kulttänket kan jag ha en aning översyn med eftersom det är så det ser ut idag i världen men att medvetet ljuga och med sådana horribla anspråk.., ja, då är du en avskyvärd människa i min bok.

..som tidigare sagt; jag är ny här och efter oavsiktligt sprungit på informationen om hur lagstiftningen ser ut runt detta inte lagt särskilt många månader på att gräva i det lite. ..och det tog inte lång tid för mig att inse vilka jävla rökridåer och lögner som blåsts upp.

Men varför har ni då svårt förklara visa frågor? Som tex kan inte tyska ingenjörer räkna rätt, eller vad?
Precis som jag skrev innan till dig?

Och vad hindrar dig från stoppa in en ny kropp i vänstra ugnen? https://c8.alamy.com/comp/KWC3CT/cre...any-KWC3CT.jpg Som jag har frågat skogsvatte minst 20 gånger. Men han vägra svara på det! För han vet, det finns ingenting som stoppar in en ny kropp där det finns obrända skelettdelar. Därför hoppar han alltid hoppar av den frågan....

Finns fler frågor obesvarade.... som man har upprepat minst 20 gånger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in