2022-03-05, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Sverige tror dom har någon med sig, men stora delar av den muslimska befolkningen ser ner på ryggradslösa luffare som kommer ifrån Sverige/Väst. Sen kan folk sitta här och utdela Putler och andra töntiga öknamn och runka ikapp till senaste saktionerna. Väst ska falla som storspelare.

Väck inte den björn som sover heter det och kanske behövdes det den Ryska björnen för att väcka oss. Visst jag håller med men Svenskarna har vart väldigt tafatta för länge nu men som jag sagt i andra forum, detta kan vara det bästa som hänt Svensk nationalism på länge! Svenskarna må har glömt hur det är att vara beserk och viking men det börjar bubbla nu och när det väl kommer så kommer det även att vändas mot alla MENA människor! En Svensk på stridshumör kan endast jämföras med en Finne på stridshumör och det är det inte många som kan värja sig emot!

Jag hoppas på att detta krig tar slut så snart som möjligt så vi Svenskar med bröder kan titta inåt och gemensamt sätta ned foten och ta tillbaka vårat land!

Kom igen nu Sverige, Svenskar och alla som är villiga att försvara Sverige!

Ryssland visade sig ju mer vara en nallebjörn, men jag håller med annars. Det kan komma något gott ur detta för Sverige absolut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det tror jag inte kommer vara aktuellt. Underskatta inte ryssarna på hemmaplan. Jag tror ukrainarna kommer nöja sig med sin självständighet och att slippa bli terrorbombade.

Med motoffensiv menas anfall mot de ryska styrkorna inne i Ukraina....
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ukrainare protesterar mot ockupationen i staden Novopskov framför en samling rätt bedrövliga ryska soldater i gamla slitna sovjetuniformer. Rent generellt så ser de ryska trupperna bedrövliga ut. Nånstans har de väl elittrupper, men inte mycket av dem man ser i Ukraina.

https://twitter.com/mjluxmoore/status/1499762344469176324?s=20&t=eiLdNK8k_7036R2bzG9sOw

Det folkliga stödet emot en rysk invasion är massivt. Rörande när folk står upp mot soldaterna och protesterar.
Citera
2022-03-05, 07:06
Medlem
Pebbiss avatar
Det verkar lugna ned sig med anfall från ryssarnas sida. Ska Ukraina klara detta och skicka ut ryssen? De verkar ha åkt rejält på pumpen. Nästa vecka kommer dessutom en kallfront in från Sibirien. Det kommer att bli minusgrader även dagtid och ca -10 nattetid (nedåt -10 dagtid och -20 nattetid i regionen runt Kharkiv). Ingen höjdare om man är klädd med antika militärkläder från Sovjettiden. Dessutom verkar de lida akut brist på drivmedel om man ser till de horder med stillastående fordon.
Senast redigerad av Pebbis 2022-03-05 kl. 07:10.
Citera
2022-03-05, 07:07
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Nu börjar Zelenskyj låta desperat och samtidigt bli förbannad på NATO. Bara en tidsfråga innan Ukraina skickar in några missiler in i Polen och skyller på ryssarna, sen är det igång. Den där mannen är farligare för oss än vad Putin är.

Då ska vi se, vi har 2 ledare i det här kriget:

1.Vi har en modig ledare för ett land (Ukraina) som ser sitt land och befolkning bli mördade av Ryssland. Att han låter desperat i det läget är konstigt tycker du?

2.Sen har vi en feg mördare för ett land (Ryssland) som drömmer om ett Sovjetunionen 2.0. Som oprovocerat anfaller ett grannland och hotat väst med kärnvapen.

Din slutsats är att ledare nr 1 är farligare för världen än ledare nr 2?
Citera
2022-03-05, 07:09
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
om sverige blir invandrade är min gissning att ett x-antal muslimer kommer fly så fort som möjligt.
Pratade med en på jobbet som kommer från Syrien. Han sa att han kommer sticka tillbaka till sitt hemland så fort kriget kommer. Det är exakt vad alla andra gör som bor i Ukraina nu så det är verkligen inget konstigt. Tror många rassar skulle glädjas om kriget kom till Sverige, om än tillfälligt.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Med motoffensiv menas anfall mot de ryska styrkorna inne i Ukraina....

Aha, ja det kan man ju alltid hoppas blir aktuellt snart. Samt att den lyckas så klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det verkar lugna ned sig med anfall från ryssarnas sida. Ska Ukraina klara detta och skicka ut ryssen? De verkar ha åkt rejält på pumpen. Nästa vecka kommer dessutom en kallfront in från Sibirien. Det kommer att bli minusgrader även dagtid och ca -10 nattetid. Ingen höjdare om man är klädd med antika militärkläder från Sovjettiden. Dessutom verkar de lida akut brist på drivmedel om man ser till de horder med stillastående fordon.

Någon bara måste filma Putlers ansikte när han officiellt får veta att ryssland dragit sig ur skiten Kommer se ut som en barnunge som inte får glass.
Citera
2022-03-05, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ja, luftlandsättningarna runt Kyiv de första dygnen och även lite senare i Kharkhiv måste ju gå till historien som instruktionsbok för hur man INTE skall göra luftlandsättningar. 1. Ha inte luftherravälde så att du säkerställer omfattande förluster på väg in och på väg ut. 2. Skicka inte med artilleri eller flygunderstöd, luftlandsättningstruppen klarar sig säkert själv… 3. Säkerställ inte att du gör luftlandsättningen nära egen styrkekoncentration så att du i tid och rymd säkerställer genombrott genom fi linjer fram till den luftlandsatta truppen. 4. Skvätt helst ut luftlandsättningstruppen i lite olika luftlandsättningar istället för att koncentrera den. Imponerande Ivan, verkligen.

Ryska ledare är inte kända för empati och varsamhet med egna medborgare. Skulle inte förvåna mig om Putin slösar med soldater, som om han levde på 1800-talet.

Skiter det sig, tänker han inte om och förfinar taktiken, utan slänger in nya soldater, som också torskar. Det är väl så han gör, antar jag.

Ryssarna har betett sig så förut.

Med tanke på stödet från Väst (till Ukraina) och ryssarnas pissusla krigföring, bör ryssarnas förluster vara större än 500 man.

Det finns liksom konsekvenser i krig.
Man kan inte ångra sig om man är klantig. Man dör.

Skulle inte förvåna mig om Putin tappat 3000 man.

Och den här generalmajoren... snajpad efter en vecka...
Är det ett skämt?
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
De är borta. Fullständigt raderade. Det de ansåg publikt vara bäst är raderat. En generalmajor är raderad. Krypskytt.

Undrar vilka som skall paradera på röda torget i framtiden? Man kan ju inte skicka fram ett tiotal sönderskjutna fordon och ett gäng i rullstol på paraden.
Citera
Medlem
Citat:
Aha, ja det kan man ju alltid hoppas blir aktuellt snart. Samt att den lyckas så klart.

Ja, ta tillbaka kherson samt ge sig på den där konvojen kanske
Citera
2022-03-05, 07:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Det tror jag inte kommer vara aktuellt. Underskatta inte ryssarna på hemmaplan. Jag tror ukrainarna kommer nöja sig med sin självständighet och att slippa bli terrorbombade.

Vi ser redan mindre offensiver på den taktiska nivån, framför allt på norra fronten. Någon storslagen strategisk offensiv kommer det förstås inte bli fråga om och offensiv på ryskt territorium kan jag inte tänka mig, Ukraina saknar resurserna, men några avskurna bataljonsstridsgrupper här och där och befriade mindre städer kommer vi nog få se fler av nu när Ivan verkar i hög grad ha förbrukat sina sammanhållna manöverförband och blir alltmer stillastående pga detta och pga brist på underhåll. Nu kommer också en ny köldperiod. Inte så kul för ryska förband att bli avskurna på vägarna utan underhåll och det börjar bli riktigt kallt. Flyget skulle kunnat rädda dem, men av någon anledning har de komplett misslyckats med att etablera luftherravälde och nu är det nog mer än de kan klara av med alla tusentals manpads som är på väg in. Helikoptrar och SU-25or verkar ju skjutas ned i rätt stor omfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in