Citat:
Ursprungligen postat av
MrEGrey
Ja, luftlandsättningarna runt Kyiv de första dygnen och även lite senare i Kharkhiv måste ju gå till historien som instruktionsbok för hur man INTE skall göra luftlandsättningar. 1. Ha inte luftherravälde så att du säkerställer omfattande förluster på väg in och på väg ut. 2. Skicka inte med artilleri eller flygunderstöd, luftlandsättningstruppen klarar sig säkert själv… 3. Säkerställ inte att du gör luftlandsättningen nära egen styrkekoncentration så att du i tid och rymd säkerställer genombrott genom fi linjer fram till den luftlandsatta truppen. 4. Skvätt helst ut luftlandsättningstruppen i lite olika luftlandsättningar istället för att koncentrera den. Imponerande Ivan, verkligen.
Ryska ledare är inte kända för empati och varsamhet med egna medborgare. Skulle inte förvåna mig om Putin slösar med soldater, som om han levde på 1800-talet.
Skiter det sig, tänker han inte om och förfinar taktiken, utan slänger in nya soldater, som också torskar. Det är väl så han gör, antar jag.
Ryssarna har betett sig så förut.
Med tanke på stödet från Väst (till Ukraina) och ryssarnas pissusla krigföring, bör ryssarnas förluster vara större än 500 man.
Det finns liksom konsekvenser i krig.
Man kan inte ångra sig om man är klantig. Man dör.
Skulle inte förvåna mig om Putin tappat 3000 man.
Och den här generalmajoren... snajpad efter en vecka...
Är det ett skämt?