2022-03-05, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Dom, inte jag, hade inte kommit hit om det inte var för USA och NATO.. Väldigt generöst att betrakta slaver som "vita" i någon traditionell bemärkelse.

Dom. Till skillnad från DU. Flyr från något fint.

Din Putin, är en krigshetsande. Barnamördande och paranoid liten skit.

Och du har ingen åsikt över det här mer, än att du sur... Över att dina föräldrar inte ger dig någon uppmärksamhet.

Du är fett patetisk.
Senast redigerad av therefore 2022-03-05 kl. 03:12.
Citera
2022-03-05, 02:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Nej, det är inte sovjet. De får inte vara kvar i armén. De stödjer massmord och terror. Helt enkelt.

Inte vara kvar i armén de ser väl ryssbarnen som ett stort plus. Men i Putins ögon borde väl det vara ett nederlag ? Att mista folk aja en grupp på 20 ungdomar who cares!?

Men tror du hajar vad jag försöker förmedla.
Kommer aldrig känna medlidande för en ryss iallafall.
Citera
2022-03-05, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Dom, inte jag, hade inte kommit hit om det inte var för USA och NATO.. Väldigt generöst att betrakta slaver som "vita" i någon traditionell bemärkelse.

Åk till Ukraina en sväng. Så kan du också säkert få låtsas en stund att du är flykting!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag skulle inte utesluta det. Putin verkar ju ha drabbats av megalomani.
Nej, givetvis inte, men ärligt. Inte gör man hela världen obebolig för att man åker på en nesa.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phibax
Har alltid varit för demokrati och erkännandet av suveräna demokratiska stater.

Prorysk media är (av Putin) diktatorsubventionerad propagandadynga...
Du märkte inte själv hur illa de där yvå meningarna passade ihop? ALL media på ALLA sidor är suventionerad propagandadynga. Sluta låta andra tala om för dig vad du skall tycka och tänka.
Citera
2022-03-05, 02:41
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det är fascinerande vad ryssvänlig västmedia varit. Kyiv skulle fallit för en vecka sedan om det var upp till dem.

Hur går det för konvojen? Hur lång är den nu?
Senast jag läste var den nära 7 mil.
Ungefär som Stockholm till Uppsala…
Citera
2022-03-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Inte vara kvar i armén de ser väl ryssbarnen som ett stort plus. Men i Putins ögon borde väl det vara ett nederlag ? Att mista folk aja en grupp på 20 ungdomar who cares!?

Men tror du hajar vad jag försöker förmedla.
Kommer aldrig känna medlidande för en ryss iallafall.

Min släkt var vid Salla, så förstår absolut. Ryssen kommer aldrig förlåtas.
Citera
2022-03-05, 02:42
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag förstår inte vad du babblar om här. Du skrev:

Jag menar att det inte behöver leda till världskrig.

Just nu har han nog mer viktigare saker att tänka på än Sovjet, han behöver bli klar i Ukraina så snart som möjligt och försöka få igång ekonomin igen samt försöka lyfta sanktionerna. Var det som mer var min poäng, "till och med Putin".

Gå in i Ukraina är helt meningslöst, vi vinner absolut ingenting på det mer än kväver ryssen som kan göra korkade grejer. Det bästa utfallet är att han gör det som krävs och försvinner försvinner ur Ukraina ganska snabbt.
Citera
2022-03-05, 02:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Läste att Ryssland fortfarande inte har lufthäravälde,(Storbritanniens underrättelsetjänst) hur är det inte möjligt? Av vad vissa skrivit här i tråden så hade de ju redan full kotnroll efter dag ett.

I dagens moderna värld med all teknik som finns att tillgå måste det vara ruggit svårt att uppnå ett lufthäravälde.

Man har nog lokalt lufthäravälde, men inte ett totalt. Varför.., tja kan svaret vara lika lätt som med varför deras mekaniserade förband sölar.., bränsle brist ?

Man behöver hushålla, och kan inte vara överallt hela tiden. Behöver prioritera hårt.

Skulle inte bli förvånad om det är så.

Samtidigt så har ju Zelensky varit desperat efter bränsle (säkert flygbränsle även), så får se om man kan fortsättningsvis hålla jämna steg..
Citera
2022-03-05, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att Putin invaderade för att han var trött på att pandemin är över?

Nej
Citera
2022-03-05, 02:45
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Krigplacering, den som trodde det var krig som "nymuckad", och fick krigsplacering, den får du så länge du är under 47?, därefter totalförsvaret till 70
Ok då kan ju dem som vill hålla på med sitt totalförsvar göra det. Jag skiter i att medverka ifall de vill ha min hjälp och mina kunskaper.
Citera
2022-03-05, 02:45
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Denna tråd har utvecklats till någon typ av pajkastning fram och tillbaka, ofta kring ämnen som är helt irrelevanta för tråden.

Om vi inte kan rapportera och diskutera faktiska händelser här, kan någon länka till nyhetssajter eller liknande där man uppdaterar de händelser som sker just nu? Jag är inte intresserad av att Biden har ringt upp Maggan utan jag söker information av vad som sker i Ukraina.

Du skall få en fin present av mig, en lägeskarta om visar vilka orter som är tagna eller inte.

Klickar du på orter eller strider kom er det upp en ruta som förklara läget där och i bland även länkar till twitter om ämnet.

Länk:http://defensepoliticsasia.com/Ukraine/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in