Citat:
Ursprungligen postat av
whitetommywright
1. Ämnena jag har diskuterat är att Ryssland inte är irrationella i sitt handlande. Att Sverige inte bör gå med i NATO och att USA/NATO har större skuld generellt än Ryssland och att dom också har underblåst denna konflikt, genom tex Maidankuppen. Vad du är inne på har jag inte uppfattat. Kanske för att jag får samma floskler riktade emot mig ifrån ungefär 10 olika användare just nu
2. Hur demokratiskt Ukraina är kan diskuteras. Nej jag har ingenting direkt emot demokratier men jag tror inte det funkar överallt eller att alla vill ha det. Jag tycker inte demokrati är så heligt att det rättfärdigar 20 år långa krig emot fårahedar och deras familjer.
Putin är diktator i Ryssland och har begått krigsbrott genom att beordra krig mot Demokratin Ukraina. Det är inte upp till dig att bestämma om Ukraina är en suverän demokratisk stat. Att Putin väljer att invadera Ukraina kan resultera i ett långt jävla krig och DET är Putins fel, ingen annans.
Du kan försöka smita ut diskussionen och försöka prata om andras fel och misstag eller om andra vill ha/inte ha demokrati. Ukraina är en demokratisk stat som Diktatorn Putin i Ryssland har röstat krig mot ,detta baserat på lögner och svek och bedrägliga avsiktsförklaringar. Saken blir ejhelker bättre av att ryska trupper upprepade gånger bryter mot krigsrätten redan från dag 0....
Vill du diskutera huruvida något ska anses bra/dåligt passande/opassande ang demokrati så kall käften här och joina någon annanstans med den topic:en.
Att så FUD och antidemokratisk propaganda är fan lägre stående aktiviteter än landsförräderi ...