2022-03-05, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det vet jag men nu handlar detta om slopade åldersgränser i ukraina.

Vilket öppnar upp barnsoldater och åldringar med rullator som nu kan skickas till fronten...

Att ryssarna aldrig brytt sig om sånt, det är inget nytt, kompis.
Citera
2022-03-05, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vad tror du själv?

Vet inte. Är för korkad att räkna ut det. Därför jag frågar.

Men gissar på presidenten sprider falsk propaganda som sen tidningarna direkt skriver som sanning. För han ska få ännu mer gåvor?
Citera
2022-03-05, 01:50
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phibax
Håll dig för fan till ämnet.
Diktatorn Putin har beordrat krig mot den suveräna och demokratiska system Ukraina. Vad är det som är svårt att begripa i det ? Gillar du diktatur ?

1. Ämnena jag har diskuterat är att Ryssland inte är irrationella i sitt handlande. Att Sverige inte bör gå med i NATO och att USA/NATO har större skuld generellt än Ryssland och att dom också har underblåst denna konflikt, genom tex Maidankuppen. Vad du är inne på har jag inte uppfattat. Kanske för att jag får samma floskler riktade emot mig ifrån ungefär 10 olika användare just nu

2. Hur demokratiskt Ukraina är kan diskuteras. Nej jag har ingenting direkt emot demokratier men jag tror inte det funkar överallt eller att alla vill ha det. Jag tycker inte demokrati är så heligt att det rättfärdigar 20 år långa krig emot fårahedar och deras familjer.
Citera
2022-03-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Jävla rysstroll, finns inte något om slopade åldersgränser!

Ukraina 18-60
Sverige 18-70
Jag finner detta. Jag har absolut inga synpunkter vad som menas men kanske det kan ge någon vägledning för om det skulle kunna vara någon sorts sanning.

Ukraina har tagit bort åldersrestriktioner och ytterligare förenklat procedurerna för sina medborgare att gå med i militären, sade brigadgeneral Yuri Galushkin i ett uttalande på fredagen. Tidigare var det bara de mellan 18 och 60 som kunde vara med.

Oleksii Reznikov, försvarsminister, sa på Facebook: "Jag beslutade, i samförstånd med befälhavaren för det territoriella försvaret av Ukrainas väpnade styrkor, brigadgeneral Yuri Galushkin, att involvera patrioterna över 60 år i det territoriella försvaret, som är moraliskt och fysiskt redo att göra motstånd och besegra fienden.”

Ukrainare har fått rådet att helt enkelt bära sin legitimation för att ansluta sig till de väpnade styrkorna.

"Så, om du går vilse, lycka till", tillade han.
Citera
2022-03-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu har inte jag heller någon närmare koll på de där höjdarna, men visst, Lavrov har väl gett ett ganska "statsmannamässigt" intryck, innan den här soppan i alla fall. Vad han gjort eller sagt sedan invasionens start har jag inte kikat närmare på.

När vi ändå är inne på ämnet så kom jag på en annan sak. Vad hände egentligen med Medvedev? Var uteslutande en "placeholder" när den ryska konstitutionen tvingade på Putin en paus, eller var han mer än så?

Är inte Medvedev premiärminister. Oklart vad han har att säga till om dock. Man kan nog räkna bort honom. Den hårda kärnan närmast Putin utgörs av Sergej Shojgu försvarsminister och Lavrov utrikes.
Om Putin skulle få en hjärtattack imorgon eller semester på obestämd tid så vet jag inte vem som tar över.
Borde vara val snart i Ryssland. Lavrov verkar vara den mest resonabla i trojkan Putin Shojgu Lavrov.
Senast redigerad av Svartheden 2022-03-05 kl. 02:03.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
1. Ämnena jag har diskuterat är att Ryssland inte är irrationella i sitt handlande. Att Sverige inte bör gå med i NATO och att USA/NATO har större skuld generellt än Ryssland och att dom också har underblåst denna konflikt, genom tex Maidankuppen. Vad du är inne på har jag inte uppfattat. Kanske för att jag får samma floskler riktade emot mig ifrån ungefär 10 olika användare just nu

2. Hur demokratiskt Ukraina är kan diskuteras. Nej jag har ingenting direkt emot demokratier men jag tror inte det funkar överallt eller att alla vill ha det. Jag tycker inte demokrati är så heligt att det rättfärdigar 20 år långa krig emot fårahedar och deras familjer.

Värnar du inte om demokratiska värderingar så ska du ut ur landet och flytta till Ryssland.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Vet inte. Är för korkad att räkna ut det. Därför jag frågar.

Men gissar på presidenten sprider falsk propaganda som sen tidningarna direkt skriver som sanning. För han ska få ännu mer gåvor?

Inte allas, ville bara kolla att om det lirade som det skulle på din ända.

Vidare föreslår jag att du tilltalar andra respektfullt. Puss...
Citera
2022-03-05, 01:54
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Säkert, det är rent utsagt fördärvligt att man avskaffat absolut fattigdom.

Du hade säkert funkat fint som enuk i ottmanska riket. Eller som livegen bonde nånstans i tsarryssland.

Det låter bättre än att vara en aftobladet plus-prenumerant iaf.

Kina har bättre tillväxt än Sverige, Nordkorea har bättre sammanhållning. Vad har vi, schlagern och gangsterrap?

Leve Tsaren!
Citera
2022-03-05, 01:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetpotatis
Ibland har jag läst att en del ryska soldater tröttnar och överger sina fordon för att vandra hem.
Är inte det väldigt långt att gå?

För många av dem är det inte så farligt långt, men det varierar. Från den legendomspunna kolonnen är det t. ex. 6 mil ungefär till Belarus.

Bara man har några konserver och vatten fixar man det. Det enda mer man vill ha är väl en plats att sova på.

Man kan undra över hur de blir mottagna.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Jävla rysstroll, finns inte något om slopade åldersgränser!

Ukraina 18-60
Sverige 18-70
Sverige 16-70 even
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phibax
Ja du är en diktatorsälskande jävel va ?

Inte älskare men jag respekterar att inte alla länder vill vara lika lama som Sverige är.
Citera
2022-03-05, 01:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Är inte Medvedev premiärminister. Oklart vad han har att säga till om dock. Shoigu försvarsminister och Lavrov utrikes.
Om Putin skulle få en hjärtattack imorgon eller semester på obestämd tid så vet jag inte vem som tar över. Borde vara val snart i Ryssland.

Nä, premiärminister ska vara en Mishustin, som jag aldrig hört talas om. Medvedev tycks istället bossa över Rysslands säkerhetsråd, vad nu den delen av regimen sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in