2022-03-05, 01:27
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har du en länk ?

Ett illavarslande tecken om det stämmer..

Det är rapporterat i RT News den 25 februari i år. Jag försökte söka i RT men det gick inte.

RT erbjuder programvara som ger dig ett annat ip nummer, så du kan gå förbi alla restriktioner i framtiden och den heter: Psiphon

Psiphon kostar inget att använda...
Citera
2022-03-05, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Jag tror du har både rätt och fel.
Sätt dej i hans skor en stund. Hans land håller på att bli utraderat bomber överallt och han börjar få ont om gömställen. Han vet dom kämpar i motvind och att det bara är en tidsfråga.
Han vill ha in flera länder för att det är det enda sättet han kan sparka ut ryssarna.
Han vill inte ha ett större krig han är desperat och förstår inte hur folk kan tolerera att hans land blir grus utan att göra något.

Kan vara så. Men som du säger. Han vet att han inte kan vinna och att det bara är en tidsfråga .

Det finns nu en anledning att USA skickat massa soldater. Men att dom inte under några omständigheter ska in i ukraina och börja skjuta . ( Vilket givetvis Ukrainas president vill)

Jag tror för din skull och min skull och allas skull. Att Ryssland och NATO inte börjar skjuta mot varandra. Hellre att 1 land offras än att 40 länder får konsekvenser.
Citera
2022-03-05, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Jag vet inte, varför drog CIA igång Maidankuppen? Varför har väst konsekvent jävlats med Ryssland dom sista 10-15 åren? Varför retar sig kulturlösa västerlänningar så mycket att Ryssland vill gå sin egen väg? Var är tacksamheten för att Ryssland alltid varit ett försvar mot öst och som historiskt har fått ta smäll efter smäll medan anglosaxarns sprang runt i pudrade peruker och planerade vilket asiatiskt eller afrikanskt land dom skulle plundra nästa gång. Var är tacksammheten för ww1 och ww2? Klart som fan dom tröttnar.

Var är den ryska tacksamhet för att man öppnade upp den västra fronten? (Som stalin ville.)

Det är för att ryssarna är ett skumt folk, dom har i princip aldrig varit fria. Det är en historisk tragedi för dom.

Ryssland beter sej som en hustrumisshandlare, har så gjort sen wwII -åtminstone. Stanna kvar eller så dör du.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Exakt.
Så länge Donald Trump hade makten så höll sig Putin på mattan.
Trump var tillräckligt galen för att Putin skulle känna sig osäker.
Trump fick till och med Nordkorea att lugna ner sig.

Till skillnad mot blöjan Joe Biden.

Så nu var han galen Trump. För att det inte blev några krig alls när han satt vid makten. Det kan inte bero på att han var en bra ledare? Till skillnad från Biden.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
De flesta länder inklusive Sverige kan i krig eller mobilisering inkalla vuxna. Inget konstig i det. När jag var krigsplaverad var jag tvungen att inställa mig vid mobiöisering. Vare sig jag ville det eller ej.

Ok också när detta också gäller för barn och åldringar med rullator?
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Exakt.
Så länge Donald Trump hade makten så höll sig Putin på mattan.
Trump var tillräckligt galen för att Putin skulle känna sig osäker.
Trump fick till och med Nordkorea att lugna ner sig.

Till skillnad mot blöjan Joe Biden.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Precis, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Haha, det var ju för att han var ryssköpt, helvete vilka nötter ni är.

Detta hade hänt oavsett om Trump var president eller inte. Betyder inte ett skit, denna konflikt är mycket djupare än så.
Citera
2022-03-05, 01:30
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phibax
Håll dig till ämnet och sluta köra "whataboutusm".

Ryssland är en diktatur som styrs av Putin.
Putin har beordrat krig mot Ukraina , som är en demokrati. Demokrati anses som farligt av Putin och ska därför grusas ...Det är logiken Putin har.

Två fel gör inte ett rätt , så sluta prata om andra parters "ditt och datt" som inte har med kärnfrågan att göra.

Vad är ämnet? Ett krig som inte är slut än? Svårt att undvika "whataboutismer" då.

Alla som ivrigt hejar på västvärlden säger alltid "två fel gör inte ett rätt" det är "cope". Om du menade vad du säger skulle du avhålla dig från diskussion överhuvudtaget.

Ja och att inte vara en social-liberal brorduktig anses som farligt av väst och därför drar man igång statskupper eller bombar länder "tillbaka till stenåldern". Det är logiken Washington och Bryssel har
Citera
2022-03-05, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Tror faktiskt du har rätt. Det är något med honom som inte stämmer. Förbannat tjat han gör ALLT för att nato och alla ska komma. Vilket dom inte vill. För nato och USA vet att det kommer bli 100 gånger värre om dom lägger sig i. Men det verkar Ukrainas presidenent ha i tankarna.

Han kanske (kanske) är en sjuk jävla sadist.

Gå inte på all trollpropaganda. Klart han gör allt eftersom han vet att en deal med Putin är att ge bort landområden, ge bort sin suveränitet, och ändå kommer Putin komma tillbaka och ta allt. Så klart han vill fixa det en gång för alla. Det går inte att göra en deal.
Citera
2022-03-05, 01:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Detta hade hänt oavsett om Trump var president eller inte. Betyder inte ett skit, denna konflikt är mycket djupare än så.

Frågan. Vissa experter påstår att Putin bestämde sig när han såg vilket fuckup Biden är i samband med att USA lämnade Afghanistan.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan

Nja är inte så säker på det. Trump var ingen vanlig president och han pratade samma språk som Putin, $$$ Tror ärligt talat att vi inte hade vart i denna soppa om det Trump istället för Sleep Joe vid rodret "over there"
Citera
Medlem
Amerikansk drönare Forte10 som innan invasionen patrullerade i östra Ukraina patrullerar nu istället i Polen på gränsen mot Belarus, kommer kriget eskalera in i Polen som nästa steg?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Fast inte lika långt ner som Ryssland, som dessutom benämns "Authoritarian".

Ja men det blir lite missvisande när man skönmålar det ena som "demokrati" och svartmålar det andra som "diktatur". Iaf när det gäller det förstnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in