2022-03-05, 01:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu befinner sig ryskt pansar och andra trupper i Kiyv. Vad säger du om det din gamla horbock? Är det invasion än?

Jaja, det är en invasion. Om du vore påläst skulle du inse att den inte är helt och hållet obefogad.
Citera
2022-03-05, 01:23
Avslutad
[quote=raskens|79371824]På vilket sätt är det Maximalistiska? Dom ska ha tillbaka vad som stulits från dom varken mer eller mindre.

Om någon stal en miljon från dig. Skulle du säga, äh behåll hälften så är jag nöjd.[/QUOTE

Om han sitter med den röda knappen ja. Rättvisa så som man uppfattar den, för varje sida uppfattar den olika, får man försöka uppnå senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Ukrainas president verkar ljuga väldigt mycket.

Och lite dum i huvudet? Pratar att han vill ha kärnvapen, att det brinner i kärnkraftverket fast det var träningsanläggning.

Jag kan ha fel och jag inte på rysk sida. Men jag får mer och mer dåliga vibbar av denna killen. Känns som att han vill dra in oss alla i krig

Jag tror du har både rätt och fel.
Sätt dej i hans skor en stund. Hans land håller på att bli utraderat bomber överallt och han börjar få ont om gömställen. Han vet dom kämpar i motvind och att det bara är en tidsfråga.
Han vill ha in flera länder för att det är det enda sättet han kan sparka ut ryssarna.
Han vill inte ha ett större krig han är desperat och förstår inte hur folk kan tolerera att hans land blir grus utan att göra något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Är man allierad med Ryssland om man inte är med i NATO eller vadå?

Nä, för USA har byggt sitt imperium på att vara hyggliga och sanningsenliga då eller? Det finns inga klart onda och goda i världspolitiken. Bara mer eller mindre pinsamma, och västvärlden är pinsamt löjlig just nu.
Håll dig till ämnet och sluta köra "whataboutusm".

Ryssland är en diktatur som styrs av Putin.
Putin har beordrat krig mot Ukraina , som är en demokrati. Demokrati anses som farligt av Putin och ska därför grusas ...Det är logiken Putin har.

Två fel gör inte ett rätt , så sluta prata om andra parters "ditt och datt" som inte har med kärnfrågan att göra.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Dom tvingar män att stanna kvar ukraina, fastän dom vill fly kriget. Är inte det tvång?

De flesta länder inklusive Sverige kan i krig eller mobilisering inkalla vuxna. Inget konstig i det. När jag var krigsplaverad var jag tvungen att inställa mig vid mobiöisering. Vare sig jag ville det eller ej.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Dom tvingar män att stanna kvar ukraina, fastän dom vill fly kriget. Är inte det tvång?

Nej. Det finns fortfarande inget i beslutet som tvingar barn och rullatorbundna människor att kriga som du påstår är en naturlig effekt av detta.

Fattar du inte att din löjliga propaganda bara spär på rysshatet just nu?
Citera
2022-03-05, 01:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Hade Trump varit president hade det här aldrig inträffat.

Exakt.
Så länge Donald Trump hade makten så höll sig Putin på mattan.
Trump var tillräckligt galen för att Putin skulle känna sig osäker.
Trump fick till och med Nordkorea att lugna ner sig.

Till skillnad mot blöjan Joe Biden.
Citera
2022-03-05, 01:24
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Vi har samma i Sverige under krigstid men både för kvinnor och män!

2 § Totalförsvarsplikt gäller för varje svensk medborgare från början av det kalenderår när han eller hon fyller sexton år till slutet av det kalenderår när han eller hon fyller sjuttio år. Totalförsvarsplikten gäller också under motsvarande tid för var och en som utan att vara svensk medborgare är bosatt i Sverige. Lag (2010:447).
Citera
2022-03-05, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Really?

Detta har jag sagt hela tiden. Han vill få in väst i ett krig med ryssen. Och han är villig att offra civila för detta ändamål. Därför har han uppmanat folk att göra molotov cocktails, gett ut AK74 till civila utan några som helst checks och placerat tungt artilleri i bostadsområden (som givetvis blir bombade, och en del missar, TITTA RYSSEN DÖDAR CIVILA!!!!! VI MÅSTE GÖRA NÅGOT!).

Han är genomond och majoriteten av idioterna i tråden hyllar honom som en jävla hjälte.

Tror faktiskt du har rätt. Det är något med honom som inte stämmer. Förbannat tjat han gör ALLT för att nato och alla ska komma. Vilket dom inte vill. För nato och USA vet att det kommer bli 100 gånger värre om dom lägger sig i. Men det verkar Ukrainas presidenent ha i tankarna.

Han kanske (kanske) är en sjuk jävla sadist.
Citera
2022-03-05, 01:26
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att Ukraina skulle vara en demokrati kan man ju diskutera. Ligger långt ned i alla demokratiindex.

Fast inte lika långt ner som Ryssland, som dessutom benämns "Authoritarian".
Citera
2022-03-05, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
På vilket sätt är det Maximalistiska? Dom ska ha tillbaka vad som stulits från dom varken mer eller mindre.

Om någon stal en miljon från dig. Skulle du säga, äh behåll hälften så är jag nöjd.

Om man riskerar ett kärnvapenkrig står man inte och tjafsar om rätt eller fel. Det får man ta senare när alla lugnat ner sig.

Du kanske tror att ett kärnvapenkrig inte skulle drabba dig men du har fel.
Citera
2022-03-05, 01:27
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Exakt.
Så länge Donald Trump hade makten så höll sig Putin på mattan.
Trump var tillräckligt galen för att Putin skulle känna sig osäker.
Trump fick till och med Nordkorea att lugna ner sig.

Till skillnad mot blöjan Joe Biden.

Haha, det var ju för att han var ryssköpt, helvete vilka nötter ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in