2022-03-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej, det tycker jag inte att man kan likställa. Jag tänkte som sagt bara på senatorns uttalande efter att ha läst ditt inlägg, jag förstår om du blev förvirrad.

Min uppfattning är att USA's senatorer / Biden passar på att hälla bensin på elden. Ibland känns det som att dom vill starta ett krig med Ryssland.
....

Skarpa och faktabaserade observationer Frick, snyggt! Ja, man kan fråga sig hur mycket USA tjänar på att ta över merparten av gastransporterna till Europa. Och vad kommer Herr Müller säga när hans gasräkning går upp 100%++?

BBC ger en bild på prisutveckligen: https://www.bbc.com/news/58888451

WSJ bekräftar att USA är hängivna gas exportörer: "While the Ukraine crisis was raising anxiety about Europe’s dependence on Russian natural gas, something remarkable happened. Last month, for the first time ever, U.S. exports of liquefied natural gas to Europe exceeded Russia’s pipeline deliveries. Russian exports, which normally account for about 30% of Europe’s gas use, dropped substantially because of Russian pricing. And with European gas prices about four times as high as normal, U.S. exports surged to fill the gap." (https://www.wsj.com/articles/america-oil-and-gas-russia-lng-exports-natural-gas-producer-rising-price-ukraine-uae-saudi-arabia-eu rope-energy-crisis-11644872477)

.
Senast redigerad av fokuserapafakta 2022-03-05 kl. 01:02.
Citera
2022-03-05, 01:00
Medlem
Kollar Zelensky hålla tal.
Jag får känslan av att CIA håller i alla trådar.
Bakom kameran står säkert 10 CIA med väskor fullproppade med dollar.
Det brukar funka så.
Citera
2022-03-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nya rapporteringar om vår statsminister och Finland:

"Finlands president Sauli Niinistö och USA:s president Joe Biden har efter fredagens möte kommit överens om att intensifiera försvarssamarbetet, rapporterar Reuters.

Efter mötet sa Sauli Niinistö att Finland möter kraven för ett medlemskap i Nato.

Dessutom meddelade presidenten att han tillsammans med Joe Biden pratade med Sveriges statsminister Magdalena Andersson under mötet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Vad tror ni att Biden pratade om med Magdalena?
Jag tror personligen att han försöke sälja in NATO nu när Finland verkar vara på gång.
Du verkar ju lite intresserad av detta med anslutning till NATO. Om du inte lyssnat på denna podd tidigare rekommenderar jag dig att lyssna på den. Dock är den ca 40 min lång. Att tänka på, Sverige hade inga tankar om att gå med i NATO tidigare om inte Finland gick med. Opinionen har svängt på en vecka.

https://sverigesradio.se/avsnitt/393-da-kan-sverige-ga-med-i-nato
Citera
Medlem
Det här med soppatorsk som en av anledningarna till att konvojen stannat upp tycker jag låter lite skumt ändå. Har dom inte massa tankbilar med sig som fyller på?
Hört nån säga att det kan bero på att dom måste ha motorn igång för att hålla värmen och att det blivit soppatorsk till slut pga det. Är det verkligen nödvändigt för att hålla värmen?
Det är väl bara till att klä sig ordentligt så man klarar kylan?
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Ja, geopolitiskt har det knappast funnits något land som varit ointressant för varsej usa,sovjet/Ryssland, Frankrike och UK och numera kina.

Fortfarande har usa inte invaderat länder, för att återuppliva forn stora dagar.

Jag skiter i USAs påstådda motiv, dom är barbarer. Har då mer respekt för "forn stora dagar" perspektivet än "hur ska vi kunna sprida diabetes och porr till världens alla hörn mest effektivt?"
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Zelensky uppträder, bland publiken sitter Putin: https://vm.tiktok.com/ZMLUJBtyy/
Måste ha varit tider...
Citera
2022-03-05, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Bra källa! (=

Googla lite så får du se att det stämmer. Inte bara RT som skriver det.

Informera dig innan du öppnar munnen och skämmer ut dig.
Citera
2022-03-05, 01:02
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Fortsätt du leva med illusionen att så inte är fallet...

Det är du som lever i en illusion men nu står ett brutalt uppvaknande på schemat och sedan potatis-diet kommande åren.
Citera
2022-03-05, 01:04
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ta det lugnt. Det var en enstaka senator. Det var inget officiellt uttalande av USA.
Du tror att Ryssland upplever det så?

Jag är lugn. Älskar hur ni alltid går in med härskartekniker för att falskt hävda sinnesstämningar hos andra.
Citera
2022-03-05, 01:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
www.rt.com

Jag skrev direkta förhandlingar, man to man.

Okej, ja om de nu stämmer och de fick till det så skulle det väl åtminstone inte kunna förvärra situationen ytterligare. Om det sedan skulle ge så mycket mer än samtal via ombud är en annan femma.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Du verkar ju lite intresserad av detta med anslutning till NATO. Om du inte lyssnat på denna podd tidigare rekommenderar jag dig att lyssna på den. Dock är den ca 40 min lång. Att tänka på, Sverige hade inga tankar om att gå med i NATO tidigare om inte Finland gick med. Opinionen har svängt på en vecka.

https://sverigesradio.se/avsnitt/393-da-kan-sverige-ga-med-i-nato
Tack för länken vännen! Jag ska definitivt ta och lyssna på den innan jag går och lägger mig.

Får jag fråga dig var du tror Sverige befinner sig om några månader? NATO eller inte?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De utländska krigarna, samt alla vapen och ammunitionen.. Finns det någon här som läst / hört något om hjälpen nått fram?

Läste för några dagar sedan om ex-Navy-Seals och andra utländska soldater som skulle in i Ukraina. Är de i strid nu?
Det är fritt fram att komma in och ut i Ukraina från väst. Så vapen strömmar in och säkert några nya rekryter också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in