2022-03-05, 00:52
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Var får du dina siffror från?

Den här tråden.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Fått höra att priset på laptops/datorer stigit med flera 100% i Ryssland. Det går bra nu
Typ 200 t rubel till en miljon rubel.

Ändå finns det folk som slår sönder västerländska varor i sin iver över att visa hur patriotiska de är.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Zelensky vill nu ha direkta fredsförhandlingar med Putin. Luktar desperation...

Har du en källa att bidra med?

Och har de inte redan återkommande förhandlingar, om än via diverse diplomatiska ombud?
Citera
2022-03-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu har inte jag heller någon närmare koll på de där höjdarna, men visst, Lavrov har väl gett ett ganska "statsmannamässigt" intryck, innan den här soppan i alla fall. Vad han gjort eller sagt sedan invasionens start har jag inte kikat närmare på.

När vi ändå är inne på ämnet så kom jag på en annan sak. Vad hände egentligen med Medvedev? Var uteslutande en "placeholder" när den ryska konstitutionen tvingade på Putin en paus, eller var han mer än så?

Han var ingen diktatorstyp. Jag kan ha fel men var han inte president när Putin var "premiärminister". Han verkar vara helt borta från makten.

Om feminazismen tar fart i Ryssland så kan Zacharova bli en kandidat. Hon och Maggan söker fred.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Trist man ska flinta åt bilder som skildrar det direkta helvete dessa soldater, om de fortfarande är i livet, genomlider men kommentaren om "shoot-n-scoot" fick mig. Vi har alla gjort denna. Virtuellt.

https://twitter.com/EretzIsrael/status/1499885786749190146?s=20&t=pbEwSFciPVVXVr3Phmsucg
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite fler ryska vagnar till UA

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1499892957570293761?cxt=HHwWgoCzkdes2NApAAAA
Citera
2022-03-05, 00:54
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ändå finns det folk som slår sönder västerländska varor i sin iver över att visa hur patriotiska de är.

Ryssen är överlag ganska lågbegåvad.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om jag får säga min mening tror jag att Lavrov kan ta över. Putin kan ha en allvarlig sjukdom. Oavsett man gillar Lavrov eller ej så verkar han inte vara en loser.

Kamske för några år sedan skulla det i så fall varit bra. Han sågs ju som en respekterad en. Mer sansad än Putin. Men som han snackar numera än han på exakt samma galna våglängd som Putin så frågan är om det i realiteten blir någon större skillnad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hoppas att Ukraina inte backar från Villkorslöst tillbakadragande och att Ryssland garanterar Ukrainas oberoende att själva få välja tillhörighet i allianser. Dom ska släppa okuperade områden också. Plus krigsskadestånd.

Maximalistiska krav för oss inte närmare fred. Båda parter måste ge och ta.

Lätt för dig att sitta bakom skrivbordet och diktera vad Ukrainarna ska göra. Inte du som bombas.
Hade du bombats hade det låtit annorlunda.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysk propaganda, redan för någon dag sedan varnades det för att ryssarna skulle sätta in en propagandaoffensiv.

Självklart är det det.
Man ser det direkt på retoriken, som påminner om den som brukar komma från Nordkorea. Lika korkad.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Zelensky vill nu ha direkta fredsförhandlingar med Putin. Luktar desperation...

Det ville han förrgår med. Självklart är det den rätta vägen. Vad har putain att frukta? 2 män som sitter mittemot varandra och löser saker.

Istället skickar putain sina hantlangare eftersom han är för feg att se sin fiende i ögonen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Nä demokratier likvideras traditionellt med hjälp av CIA ledda statskupper.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_the_United_States Givetvis inte bara krig dom "startat" här, utan också såna
dom lagt sig i. Men om du gräver lite ska du se att dom är rätt duktiga på att indirekt starta krig för att få en anledning att lägga sig.

Ja, geopolitiskt har det knappast funnits något land som varit ointressant för varsej usa,sovjet/Ryssland, Frankrike och UK och numera kina.

Fortfarande har usa inte invaderat länder, för att återuppliva forn stora dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in