2022-03-05, 00:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om jag får säga min mening tror jag att Lavrov kan ta över. Putin kan ha en allvarlig sjukdom. Oavsett man gillar Lavrov eller ej så verkar han inte vara en loser.

Nu har inte jag heller någon närmare koll på de där höjdarna, men visst, Lavrov har väl gett ett ganska "statsmannamässigt" intryck, innan den här soppan i alla fall. Vad han gjort eller sagt sedan invasionens start har jag inte kikat närmare på.

När vi ändå är inne på ämnet så kom jag på en annan sak. Vad hände egentligen med Medvedev? Var uteslutande en "placeholder" när den ryska konstitutionen tvingade på Putin en paus, eller var han mer än så?
Citera
Medlem
Visste inte att Jamie från Mythbusters kan ryska, men enligt hans wiki har han examen i rysk lingvistik.

https://twitter.com/Ukraine/status/1499844477858500612
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Nä demokratier likvideras traditionellt med hjälp av CIA ledda statskupper.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_the_United_States Givetvis inte bara krig dom "startat" här, utan också såna
dom lagt sig i. Men om du gräver lite ska du se att dom är rätt duktiga på att indirekt starta krig för att få en anledning att lägga sig.

Putin är en diktator och därav är Ryssland en diktatur, Putin har beordrat ett krig mot Ukraina (som är en demokrati).

Därav så anser jag att man inte över huvudtaget kan alliera sig med Putins Ryssland....det är totalt otänkbart.

Dessutom har Putin strukturerat upp Ryssland på ett sätt som mest bygger på lögner , svek , bedrägerier, våld , mord och övergrepp.... Vem är dum nog att vilja samarbeta med ett sådant diktatorstyre
Citera
2022-03-05, 00:49
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det är lugnt!

Ukraina har skjutit ner 578 stridsflygplan och 936 helikoptrar.

Sen så har dom skjutit sönder 1386 pansarvagnar.

Och dödat 28.849 Ryska soldater.

Inte långt kvar nu tills Ukraina har utplånat hela den Ryska armén!

Var får du dina siffror från?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
ukraina harnu tagit bort alla åldersgränser för att få ta värvning i deras armé!

Detta betyder i praktiken att vi nu kommer få se barnsoldater och gamlingar med rullator att storma fram mot ryssarna.

Detta påminner väldigt mycket om slutstriden i berlin 1945...

Det gör det inte alls.
Att de har tagit bort åldersgränserna betyder inte att de tvingar folk till det.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryssland kollapsar.

https://m.youtube.com/watch?v=I9K1zblyOOM
Citera
2022-03-05, 00:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Grejen är ju att det är ett regimbyte som Putin önskar, inte "avnazifiering". Det skulle inte ens hjälpa om Zelensky avgick imorgon till förmån för.., fastän Barbra Streisand ! Hon skulle ändo vara en "fullblods-nazi" i.o.m hon inte är en av Putins förlängda arm.

Hoppas att Ukraina inte backar från Villkorslöst tillbakadragande och att Ryssland garanterar Ukrainas oberoende att själva få välja tillhörighet i allianser. Dom ska släppa okuperade områden också. Plus krigsskadestånd.
Citera
2022-03-05, 00:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det gör det inte alls.
Att de har tagit bort åldersgränserna betyder inte att de tvingar folk till det.
Rysk propaganda, redan för någon dag sedan varnades det för att ryssarna skulle sätta in en propagandaoffensiv.
Citera
Avslutad
Zelensky vill nu ha direkta fredsförhandlingar med Putin. Luktar desperation...
Citera
Medlem
Frickys avatar
Nya rapporteringar om vår statsminister och Finland:

"Finlands president Sauli Niinistö och USA:s president Joe Biden har efter fredagens möte kommit överens om att intensifiera försvarssamarbetet, rapporterar Reuters.

Efter mötet sa Sauli Niinistö att Finland möter kraven för ett medlemskap i Nato.

Dessutom meddelade presidenten att han tillsammans med Joe Biden pratade med Sveriges statsminister Magdalena Andersson under mötet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Vad tror ni att Biden pratade om med Magdalena?
Jag tror personligen att han försöke sälja in NATO nu när Finland verkar vara på gång.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Visste inte att Jamie från Mythbusters kan ryska, men enligt hans wiki har han examen i rysk lingvistik.

https://twitter.com/Ukraine/status/1499844477858500612

Hans ryska är urusel dock. Butchering it :P.
Citera
2022-03-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Synd att jag inte hittar inslaget, men det verkar som om de ryska styrkorna är långt ifrån staden men någon där hade ändå hört skottlossning.

Ja det är lite förvirrat. Den staden är mycket svår att ta.

Det är kanske därför de har väntat med Odessa då. Jag ska kolla runt lite…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in