Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Först vandrade tankarna till
The Accused och Jodie Fosters problem i likartad miljö pga fotot, plus en tredje film som jag inte alls kunde komma på vilken det var jag tänkte på(en film där en av huvudkaraktärerna går ut ur sin egna lastbil, går bak och pratar med föraren i den bakom, precis som på bilden, nån som vet vilken jag tänker på?), men när jag kollade upp vem som regisserat
Morgan(det kan väl inte räknas som fusk!?), som jag inte kände till sen innan(min kunskaper om Hollywood-film från senaste 10åren är förhållandevis låg), så blev det mer rimligt att det var i en annan riktning(men ändå likartad sett till storyn) jag skulle eftersom det finns en solklar röd tråd mellan dom redan två tagna, och det ger mig sannolikt en till. Är det månne fröknarna
Thelma & Louise som kör runt i cabben på bild 2, och är på väg att svänga av för att äta sin sista fridfulla måltid, innan dom försätter sig själva in a world of trouble?
Bild 3 och 5 kommer jag inte ens försöka mig på, för nu ska jag sätta mig och äta en sen middag till filmen
Lustgården från 1961 med allas favorit Sickan Carlsson(som utgår på SVTPlay om två dagar), innan det är dags för ett Nascar Trucks-race vid 03-tiden, som anknyter till första bilden, med en macho brud bakom ratten i en bil i männens värld, Hailie Deegan, för att anknyta till bild 2.
Adios, muchachos!
Edit: Blir det någon tid över efter Lustgården ska jag påbörja
The Exorcist från 1973 på HBOMax, en version som jag aldrig ha sett förut står det, hur nu dom skulle kunna veta det. Men det är imponerande att HBOMax har två olika versioner av en film, det var länge sen jag stötte på det på någon streamingtjänst, återkommer när jag kommer på vilken film och streamingtjänst det kan ha varit!