2022-03-04, 23:28
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inget drömläge att bo i Mariupol nu. Hoppas de hittar nån lösning med evakueringar innan ryssarna tar staden.

Jag tvivlar på att azov kommer tillåta någon evakuering, deras taktik är hela tiden att tvinga civila att vara i och nära deras positioner, så att ryssarna inte kan jämna dessa byggnaderna med marken.

Det blir istället antiterrorist enheter som får lösa det hela. Detta blir tidskrävande, men i slutändan blir resultatet det samma...
Citera
2022-03-04, 23:29
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Tycker mig kunna utskilja fler nato-troll än ryss-troll härinne senaste dagarna. Tecken på att det går bättre och bättre för ryssen? Eller så går det sämre och sämre för Ukraina.

Riktigt nyfiken på de nya sanktionerna som kommer nästa vecka som det har florerat rykten om.
Spekulationer?
Spekulation: "The mother of all sanctions" är den som USA har gjort mot Iran och Venuzuela tidigare.
Då förbjuder man all handel med USD med alla ryska personer och företag.
Det innebär att t.ex. Kinesiska företag som bryter mot sanktionerna inte kan göra affärer i dollar längre, då blir de direkt straffade. Det är helt förödande för det land som drabbas av sanktionen. Bygger på USD:s dominans som handelsvaluta.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Putin kommer inte invadera ett EU-land, hur många gånger ska jag förklara detta?

Ta inte illa upp, men det finns få som litar på det Putin säger. Det är vad som är problemet när någon ljuger, folk kommer ihåg det.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Eftersom Putin inte krigar inne i Ukraina utan kör en "speciell militär operation". Kan inte USA också starta en "speciell militär operation". Det är inget krig. Det vara bara en "speciell militär operation" som gjorde att hela den här konvojen norr om Kiev sprängdes i luften av Amerikanska Warthog.

Det är inga nya sanktioner det är "speciella ekonomiska åtgärder".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Prata gärna i procentenheter blir fånigt och sensationsaktigt om du ska skriva 111% istället för att de höjde styrräntan från 9.5% till 20%

När löptiden går ut på obligationen får kinesiska centralbanken betala tillbaka beloppet man lånat, tror inte de nödvändigtvis behöver likvidera dem på en gång men finns säkert banker eller företag i Kina som är intresserade. Löptiden brukar vara 5 eller 10 år vanligvis. Sedan har Ryssland byggt upp en valutareserv i form av guld till ett värde av 630miljarder USD. Detta är huvudbufferten vad det verkar för att finansiera kriget.
Och vem skall dom sälja guldet till?
Citera
Medlem
Citat:
Eftersom Putin inte krigar inne i Ukraina utan kör en "speciell militär operation". Kan inte USA också starta en "speciell militär operation". Det är inget krig. Det vara bara en "speciell militär operation" som gjorde att hela den här konvojen norr om Kiev sprängdes i luften av Amerikanska Warthog.

En utmärkt idé. Om den syflitiske horan i kreml kan genomföra "fredsbevarande defensiva försvarsinvasioner" av andra länder så borde väl det vara helt ok, eller hur?
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Putin kommer inte invadera ett EU-land, hur många gånger ska jag förklara detta?
Det är sant Ryssland militären är för svag för det. Speciellt efter Ukraina invasionen.
Citera
2022-03-04, 23:30
Medlem
Jag tror helt ärligt att NATO med USA i spetsen hoppas att Putin gör ett brutalt misstag så de får anledning att sätta in dödsstöten på hela Ryssland och Putin. Frågan är om den kommer? Och vad som kan vara "det ultimata övertrampet"?
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Кälla?!

Har för mig Bush d.y. sa det i samband med att amerikanska militärer hotades av åtal i samband med andra Irakkriget.

Men källa är överflödig då det är logiskt eftersom USA inte ratificerat ICC. Griper ICC någon amerikansk militär blir det därför liktydigt med kidnappning.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Spekulation: "The mother of all sanctions" är den som USA har gjort mot Iran och Venuzuela tidigare.
Då förbjuder man all handel med USD med alla ryska personer och företag.
Det innebär att t.ex. Kinesiska företag som bryter mot sanktionerna inte kan göra affärer i dollar längre, då blir de direkt straffade. Det är helt förödande för det land som drabbas av sanktionen. Bygger på USD:s dominans som handelsvaluta.

Ahem. Det kallas faktiskt "speciell ekonomisk åtgärd".
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du blev väldigt tyst bara efter att jag bemötte ditt påhopp.
Jag rättade ditt sakfel och så hänvisade du till någon annans tankefel. Kunde inte bry mig mindre.
Men du blev stött märker jag.
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Undrar om en amerikansk sprängning av den konvojen skulle leda till kärnvapenkrig? Skulle det verkligen det? Eller skulle barnamördare V.Puttin bara ge upp? Vore festligt om dom sprängde konvojen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in