2022-03-04, 23:21
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Pratar du om dig själv eller oss resterande i tråden?

Det är inte jag som hör något på TVn och börjar tänka "Red man bad". Läs på om konflikten och kom tillbaka, gnälliga kärring.
Citera
2022-03-04, 23:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Tja, det vore väl ganska kul geopolitiskt att Sverige skulle ta tillbaka både Norge och Finland också. Men det skulle nog bli lite dålig stämning även där att börja kriga med dem för att det vore klart lönsamma förvärv och historiskt lika logiska geopolitiskt

Vi kan ju ta ryska områden idag först. Som Ingria med Saint Petersburg bla. Det borde ju Putin tycka vore helt ok eftersom han yrar om historiska landgränser.

Kaliningrad kommer det vara flera om men historskt minst ryskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Div hjänrdött........

putain började mörda kvinnor och barn i samma sekund rysk militär gick in i Ukraina.

Alla kvinnor och barn som har dött till följd av denna konflikt ligger enbart och enkom på putain och det ryska styret av den enkla anledningen att hade dom inte gått in så hade ingen kvinna eller barn dödats!

Enkelt nog eller!!!??!?!
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
NATO har inte hotat oss. Jag säger inte att vi ska gå med, jag säger att vi ska få välja själva.

Dom hade antagligen hotat oss om vi själva valde att gå med i en eurasisk allians och utropade "broderskap från Stockholm till Vladistok". NATO är inte Bamseklubben.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Men varför inget snack om att "Sverige står på tur" den gången? Oblodigt? Konfliktent har väl fortsatt fram till idag?

Vad vill du veta egentligen? Ställ inte dumma frågor med någons sorts konstig antydning. Tala ur skägget eller håll tyst. Vi är inga förhörsobjekt här i tråden, skriv vad du tycker och varför istället för en massa dumma frågor.
Citera
2022-03-04, 23:23
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrollTabriken
putain började mörda kvinnor och barn i samma sekund rysk militär gick in i Ukraina.

Alla kvinnor och barn som har dött till följd av denna konflikt ligger enbart och enkom på putain och det ryska styret av den enkla anledningen att hade dom inte gått in så hade ingen kvinna eller barn dödats!

Enkelt nog eller!!!??!?!

Tung argumentation där. Lite i stil med idioten som sprang omkring och trodde att aliens manipulerade kärnvapen för att temporärt oskadliggöra dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Lenovo är kinesisk företag som köpte IBM.

Man köpte delar av IBM, inte hela IBM.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
NATO har inte hotat oss. Jag säger inte att vi ska gå med, jag säger att vi ska få välja själva.
Ska du fortsätta hoppa på folk och kalla dem okunniga när du själv inte ens är insatt i vad som skrivs? Inte hört ett knyst från dig. Apropå kunskap, läs gärna det folk skriver, ett litet tips. Sorry orginalpostaren att jag high-jackar ditt inlägg.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Dom hade antagligen hotat oss om vi själva valde att gå med i en eurasisk allians och utropade "broderskap från Stockholm till Vladistok". NATO är inte Bamseklubben.
Men det är ju bara en tankelek. Sverige skulle aldrig gå med i en allians med Ryssland.
NATO har inte hotat Sverige, fakta.
Citera
2022-03-04, 23:24
Medlem
Citat:
Folk är övertygade om att ryska ekonomin är i toaletten men samtidigt tror att de ska försöka sig på att ena Sovjet och invadera Sverige. Vad fan röker ni?
Ryska ekonomin har varit i toaletten ganska länge, men nu har någon fyllt upp med propplösare och spolat.

Under barnamördare V.Puttins 22 år som diktator har Costa Rica kört om Ryssland i välståndsligan och efter de sanktioner som nu införts kan man anta att Puttler-Rysslands BNP sjunker 20% eller mer för 2022 och sedan försätter att sjunka 2023. Om det inte är så att Puttler får en akut blyförgiftning och armén väljer att dra sig tillbaka från Ukraina för då lär tappet bli betydligt mindre.

-20% för 2022 hade dragit ner Ryssland till Turkmenistans och Guyanas nivå ungefär. Och en lättare nedförsbacke 2023 hade gjort att man blev omsprungna av flera afrikanska länder. Och till saken hör att Rysslands har världens största naturtillgångar.
Citera
2022-03-04, 23:24
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Det är inte jag som hör något på TVn och börjar tänka "Red man bad". Läs på om konflikten och kom tillbaka, gnälliga kärring.
Var vill du att jag ska läsa på om konflikten?

På Wikipedia eller på Sputnik News?
Citera
2022-03-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominga87
Mtp att Putin har blockerat alla sociala medier i Ryssland... Kan man tänka att något stort från hans håll är på gång som han inte vill att ryska folket ska få reda på. Han kommer starta något riktigt stort nu, det kommer bli gensvar på Ryssland och då kommer givetvis ska ryssar tro att det var väst.

Om något av kärnkraftverken sprängs lär han väll skylla på våra pansarskott och att Finland måste invaderas. Är nog det att hetsa sitt folk att gå med i armen och att börja tillverka mer stridsvagnar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in