2022-03-04, 23:13
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är vårt val, inte Rysslands. Allt annat är feg undfallenhet.

Det är väl undfallenhet att ge vika för NATOs lobbyism också? Att inte gå med i NATO har funkat utmärkt hittils?
Citera
2022-03-04, 23:14
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Lenovo är ju gamla IBM. Dom köptes upp av Kina?
Lenovo är kinesisk företag som köpte IBM.
Citera
Medlem
Dominga87s avatar
Mtp att Putin har blockerat alla sociala medier i Ryssland... Kan man tänka att något stort från hans håll är på gång som han inte vill att ryska folket ska få reda på. Han kommer starta något riktigt stort nu, det kommer bli gensvar på Ryssland och då kommer givetvis ska ryssar tro att det var väst.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Mellersta Sverige, Telias som isp. Får en http 403 på RTs webbsida.
Tycker det är fascinerande och skumma igenom deras propaganda.
RT är spärrat pga EU-påbud. Tyvärr enligt min mening, då jag också gärna läser Rysspropaganda för ett gott skratt. Annars är ju Nordkoreas nyhetsbyrås hemsida med sin 90-talsdesign en gammal favorit.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och matpaket från Eritrea.

Meal Rejected by Ethiopians?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Ur ett geopolitiskt perspektiv har jag svårt att förstå vad som är bindgalet med detta (hur tråkigt den än må vara med krig), det finns väl strategiska och historiska skäl till detta? Bindgalet hade varit om han annekterade Tonga och utropade sig till kejsare av Oceanien.

Tja, det vore väl ganska kul geopolitiskt att Sverige skulle ta tillbaka både Norge och Finland också. Men det skulle nog bli lite dålig stämning även där att börja kriga med dem för att det vore klart lönsamma förvärv och historiskt lika logiska geopolitiskt
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Till dess är nya regler på plats som tingar polisen att skjuta skarpt mot demonstranter.
När missnöjet blir för stort så slutar polisen att skjuta och arrestera, då faller korthuset ihop.
Citera
2022-03-04, 23:15
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Han är ett rysstroll som förnekar att kvinnor och barn dödas i Ukraina. Man undrar hur såna människor är funtade.

"Jag kan inte argumentera med honom för jag bara förlorar så kommer sprida en massa saker som han inte tycker för att han ska se dålig ut" typisk kvinnomanipulation.

Jag har inte förnekat att kvinnor och barn dödas, jag säger bara att de inte gör det med flit. Förlupna kulor och bomber sker i krig.

Men du försöker få det till att ryssarna gör det med vilje och det rör sig om stora mängder.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Bilindustrin i Tyskland drar redan ned kraftigt på produktionen. BWW, Volksvagen Audi!
EU får skynda på med sanktionerna för det spiller över på Europs snabbare än vad man räknade med. Högre elpriser och räntor kommer snart också till alla EUmedborgare.

Det kommer att bli intressant att se hur det här utvecklas för Europa.

Det kommer svida men ge oss ett alternativ som är bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Försöker ta igen dagen på nyheter. Satt och kollade attacken igår natt.

Har det hänt något stort idag? Några avancemang från rysk sida? Läser media men det är bara käbbel

Inget stort men Ryssland förlorade kontrollen över Makariv.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Det är väl undfallenhet att ge vika för NATOs lobbyism också? Att inte gå med i NATO har funkat utmärkt hittils?
NATO har inte hotat oss. Jag säger inte att vi ska gå med, jag säger att vi ska få välja själva.
Citera
2022-03-04, 23:16
Medlem
serbisknegers avatar
Vi får hoppas att Christo Grozevs bedömning stämmer.
Citat:
Bellingcat investigator Christo Grozev says that #Russia has resources left for the war until Sunday, after which they will collapse.

Also next week, Russia is facing sanctions, the scale of which “we have not seen before”, and they will also affect Putin
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/status/1499807262084325379
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in