2022-03-04, 22:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det är om EU vägrar ta bort sanktionerna.
Förhandlingen blir att man ska ta bort sanktionerna efter att Ukraina faller.

Frågan är vad händer då?
Om EU inte tar bort sanktionerna och frigör drygt 6-700 B USD som man har fryst.

Ryssland har inget å förlora på att invadera Sverige å Finland då.

Varför I hela fridens namn skulle EU ens vilja förhandla med ett land som drivit miljoner människor på flykt och totalt förinta ett land? Helt uteslutet. Enda möjligheten är ju om Putin avgår, lämnar Ukraina och det påbörjas förhandlingar om hur Ryssland ska betala för återuppbyggnad av Ukraina.
Citera
2022-03-04, 22:59
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ukraina är över 130 mil långt och 85 mil brett fågelvägen och strider ska kämpas och vinnas på vägen, de är bara inne på 9 dagen än. Ukraina är det största landet i Europa över 50000 km2 större än Frankrike.

Ändå planerade de bara för 3 dagars krig... sedan skulle det vara över. Hur kan det komma sig?
Citera
2022-03-04, 23:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Hög tid att skicka in en dödspatrull. Putin behöver inte finnas.

Om Putin för utdela dödshot så är frågan varför inte Ukraina kan göra det? De skulle få 7 miljarder i bistånd. Tänk om de säger vi ger dessa 7 miljjarder till den som dödar Putin! Kanske skulle kvitta då vilket personskydd gubben har. Han skulle likt Ukrainas president få leva mest i en bunker 20 m under Kreml.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Jag har följt tråden sedan den startade och får lov att säga att man snabbt lär sig känna igen vilka som är betalda i rubel. Vissa namn är jag faktiskt förvånad över.

Men det kommer bli tråkigt för dem. Det poppar upp fler och fler artiklar av folk som har koll på riktigt (tm), som förklarar hur kört Ryssland är.

Själv får jag en oerhörd tillfredsställelse av att se rubeln krascha och hur de inte vågar öppna börsen. Jag tror själv att börsen kommer vara stängd fram till hösten, undantaget om någon lyckas ta kål på Putin innan dess
Det är verkligen chockerande hur lågt rubeln har sjunkit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Jo visst men det jag undrar är varför halva fb tror att Sverige står på tur.
För att Svenska folket genom våra politiker tror att Sverige alltid står i centrum och viktigast i alla former av katastrofer och konflikter vart det än händer i världen. Men visst, om Ryssland vill ha något från Sverige så är det Gotland eller Öland. Annars kommer de aldrig gå på Sverige.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det är bara början. Hyperinflation kombinerad med rekordarbetslöshet. Den nationalekonomiska perfekta stormen. Veckorna som kommer blir lika blodiga i ekonomin som i kriget

När Sovjetunionen kollapsade sjönk medelålern från 65 till 58år. Det borde motsvar 5-6 miljoner människor som söp ihjäl sig.

Det ekonomiska efterspelet kommer sluka miljoner människoliv.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dissolution_of_the_Soviet_Union
Citera
Medlem
Ursäkta off topic men jag har ett litet innehav av Rysslandsfonder. Jag har redan tagit smällen och bankrådgivaren tyckte inte jag skulle sälja.

Det rör sig inte om några stora summor.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Gå och lägg dig, vi alla börjar tröttna på dig.

Du har den senaste tiden spammat om att Zelensky är en fegis, kan du inte förklara hur du hade gjort annorlunda?

Idiot.

Jag har aldrig gått ut med att jag är en krigshjälte, det har Zelenskyy. "I don't need a ride, I need ammo". Får se hur tuff er marionetthjälte är när han tar sin ride.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror på sanningshalten när det sägs att enheter ur 95:e ukrainska divisionen idag har återtagit staden Makariv.

Jag såg nyheten på youtube och det har lagts ut idag.

Det är inte min uppgift att länka.
Nej, det är delvis inte din uppgift att länka till din källa.

Förvänta dig dock inte på att folk kommer vilja ha en diskussion med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det gäller nog att passa på medans det finns laptops till salu öht!

Inte säker på att det här är rätt. Ser skapliga datorer för 7500kr i Moskva (länk 1). Men när det är dags att fylla på lagren bör enheterna bli ca. 50-60% dyrare om man utgår från RUB-USD kursens utveckling de senaste dagarna (samma ökning om de köps i CNY).

+++
länk 1: https://www.mvideo.ru/noutbuki-planshety-komputery-8/noutbuki-118/f/category=igrovye-noutbuki-3607?from=under_search
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Vad är det för hot som uttalats?
Bland annat: https://news.yahoo.com/russia-threatens-military-political-consequences-175354322.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Och sedan kommer hyperinflationen som ett brev på posten. Kombinerat med sanktioner och oförmåga att få fatt i hårdvaluta är det mer eller mindre ett recept för en osedvanligt kall variant av Zimbabwe.

Japp, det kommer ta lite tid innan alla förstår hur hårt detta faktiskt kommer slå mot Ryssland. Som jag har skrivit tidigare, sanktionerna kommer slå spiken igenom kistan och ner genom marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in