2022-03-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är svårt att uppskatta naturligtvis men jag tror att ryssarna oftare råkar ut för "friendly fire" än vad Ukraina gör. Dom skjuter ju oftare och mer.

Ukraina skjuter mer när dom vet att målet är rätt.

Men skall man dö i krig så hade jag hellre tagit en friendly fire mitt i skallen än att ligga och plågas.
Det där har du som vanligt tagit direkt ur arslet. Förmodligen vet du ingenting om friendly fire mer än i datorspel.
Citera
2022-03-04, 22:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Underrättelsetjänsterna i väst har nog full koll på RT, även om det är stängt för gemene man.

Gott så.

Jag är bara glad att jag slipper se länkar till de dravlet. Eftersom såväl Putler som Lavrov blåljugit, så inbjuder det inte att kolla vad ryska propagandakanaler hävdar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Funkar fortfarande för mig, behövde inte använda tor.
Ser gärna att det stängs av.
Det är viktigt att putin förlorar propagandakriget.

Jag kan förstå att man vill stänga av den. Det är magstarkt att titta på det och tex. se att de inte nämner det minsta om misären uppe i Kiev och Kharkiv. Att det är propaganda kan de nog inte säga emot. Men... som sagt... någon sorts varningstext skulle väl varit mer demokratiskt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Kan inte resten av världen bara stoppa fittryssarna? Alla känner väl till nazitysklands framfart, ska vi låta detta ske ännu en gång? Fittryssarna mördar civila, kanske dags att vi sätter ner foten snart??

när tyskarna invaderade fanns inte atombomben . nu har ju ryssen tyvärr några tusen, vilket gör att en offensiv kan lätt bli till ett kärnvapen krig och det förlorar alla på.
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Soldaterna på ön fortfarande är döda?

Jag gissar att man befarade att de var döda. När det nu visar sig att de är fångar så behöver man vill inte dementera sitt befarande eller?

Övriga kan jag inte kontrollera då jag inte vet dina källor.

Vad tycker du om faktum att Ryssland säger att de inte skjuter på civila när det överallt är bevis på ryssar som beskjuter bostadsområden.?

Finns ju till och med filmbevis på civila som står i vägen för trupp och en civil får benet bortskjutet.

EDIT: Filmbeviset på krigets andra dag när Ryssarna besköt en förskola och dödade barn. Sett den?
Detta är krigets andra dag och barn ligger döda utanför.
https://www.youtube.com/watch?v=VEtIBia0tvo

Kan du visa filmbeviset när civila får benet skjutet för de står på vägen?
Citera
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det gör han redan. Väst dominerar propagandakriget.
"Looks who talking" säger den som har varit reggad i en vecka med 200 inlägg i bara denna tråd....säger det mesta.
Citera
2022-03-04, 22:20
Medlem
...
Senast redigerad av HappyUW 2022-03-04 kl. 22:22.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
På marken vinner han. Med propagandakriget förlorar han.

Nej han vinner inte på marken, men med tiden kan Ryssland med massivt våld avancera framåt. Han har soldater och materiel att kasta in som ukrainarna inte kan svara på i längden.

Propagandekriget går sådär, inte för att han är dålig på det. Han är bra. Men när han invaderade Ukraina så kunde inte ens de bästa propagandamakarna hjälpa honom. Invasionen är uppenbar även om den kallas "fredsbevarande".
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Någonting måste ha hänt med Putin rent mentalt.

Jag har följt denne man i snart tre decennier, och han har varit smart, beräknande och inte minst ... alltid vetat och förutspått vad nästa drag ska leda till.

Därför är det han nu gör obegripligt. Är det ett utslag av sjukdom, eller att han vill avsluta allt? Hur som helst lär den konflikt Putin nu skapat leda till hans egna fall, och Rysslands avslut som stormakt för de kommande 100 åren.

Instämmer, jag hör också till de få svenskar (bortsett alla ryss-troll) som sett honom som en smart ledare som gjort det bästa för Ryssland. Men nu sågar han av grenen som han själv och hela Ryssland sitter på, han har helt tappat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Någonting måste ha hänt med Putin rent mentalt.

Jag har följt denne man i snart tre decennier, och han har varit smart, beräknande och inte minst ... alltid vetat och förutspått vad nästa drag ska leda till.

Därför är det han nu gör obegripligt. Är det ett utslag av sjukdom, eller att han vill avsluta allt? Hur som helst lär den konflikt Putin nu skapat leda till hans egna fall, och Rysslands avslut som stormakt för de kommande 100 åren.
Beror nog på hur man definierar smart..vet folk som har studerat halva livet med toppbetyg men som inte kan knyta skorna själv..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag är bara glad att jag slipper se länkar till de dravlet. Eftersom såväl Putler som Lavrov blåljugit, så inbjuder det inte att kolla vad ryska propagandakanaler hävdar!

Det är inte jättesvårt att skicka en länk

https://www.rt.com/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Enligt Sun Tzus visa filosofi är det i krig viktigt att känna sin fiende så jag tycker det är olyckligt att man stänger av de ryska propagandakanalerna i Väst.

Ja det är ju precis så ST sa... iofs sa han även att man måste göra sina styrkor arga för att få fart på dem men - att ignorera fiendens argument - gör ju att man går miste om väsentlig information. Eller är det bara militäranalytiker i väst som ska ha rätt att se vad Ryssland tycker och tänker? Som sagt, någon sorts varningstext hade väl varit ok men inte stänga av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in