2022-03-04, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
En tanke slog mig. Hur hade det blivit ifall NATO skulle gått all-in mot Vitryssland och eliminerat dem ur spelet, och sen bara stå still där och se?

Ryssarna har jääätte mycket anti-air. Så det måste man vara beredd på!

Vet inte vart man har ställt dom, men jag kan tänka mig att om dom flyger ut någonstans så är det typ där.
Citera
2022-03-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Mött en del ryssar som försvarar Putin. Dessa skall ut Europa. Tänker på när man jagade nazister efter WW2. Ryssar som försvarar Putin kan åka hem.

Håller med. Omedelbar utvisning om man visar stöd eller sympati för Putin.
Citera
2022-03-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Man får börja köpa bröd med sent datum till reducerat pris . . . .
Jag va precis på affären och lensade bönhyllan. köpte även ris. Gör det nu innan priserna sticker mitt tips. Experterna i tråden tror såklart att sanktionerna är riktade mot ryssland, men ryssland är väl förberedd.

Det är Eu som kommer drabbas av sanktionerna, likt allt annat dom säger. Säger dom att det gynnar oss, då får man utgå från att det skadar oss.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Ej troligt att de människor som omringar pruttler kommer att ha någon som helst moral eller ryggrad när självmordsbunkern gäller. De verkar minst lika narcissistiska och farliga och är nog precis lika benägna att begå självmord som prutte.. om de nu ens har någonting att säga till om i den frågan.

Jag syftar på det här (slå på textning om ni inte talar ryska): https://www.youtube.com/watch?v=p2gNZrfmcVU (hon är jävligt högt uppsatt).

Narcissister älskar att hämnas och de erkänner aldrig att de har gjort något fel. De saknar helt självinsikt. Jag har varit tillsammans med en narcissist.. jag lovar er att dessa människor är fullständigt oresonliga, inte ens i en sådan här situation som detta nu går verkligheten upp för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Fråga dig i stället vad som händer om vi i väst, får varken mat från R el. U samtidigt
som priset på gas redan har gått upp 8x!! Det betyder ingen mat+galet höga priser på gödning. Inte Ryssarna som kommer få se matbrist.

Alla deras bankkonton är tomma, alla deras tillgångar har numera noll värde.
Många av dem har inget arbete att gå till nästa vecka

De får sitta hemma och andas gas och knapra på vete.
Citera
2022-03-04, 21:32
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ytterligare ett tecken som kan visa på att Ryssarnas stridsmoral inte är i topp. Gott så.

Man får hoppas att Ukrainarna behandlar de Ryska soldaterna väl. De enskilda militärerna är lika mycket offer för Putins nycker som alla vi andra.
Det är klart att de gör. Det har ett bra propagandavärde att visa upp att dessa filurer för omvärlden, och just sånt här gör att putinha blockade all kommunikation med omvärldens media.
Citera
2022-03-04, 21:32
Medlem
baggebo1s avatar
Patrick Lancaster, den kanske modigaste västerländska journalisten i krigsområdet, har gjort ett längre reportage från Bugas i Donetsk Oblast, som togs av ryssarna för några dagar sedan. Intervjuer med lokalbefolkningen med mera. Översättning finns till de ryska delarna:

https://www.youtube.com/watch?v=NmmNKNkYExM
Citera
2022-03-04, 21:33
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Man får hoppas på två saker:

1) Det tar fler år än Putin har kvar i livet.

2) Den som tar över efter Putin är mer av en pragmatiker än Putin har varit.

Hur kan du veta Putins livslängd?
Citera
2022-03-04, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Av bilderna att döma som florerar på diverse sidor är ryska soldaterna väldigt unga. Ca 20-25 år gissar jag.

jag vet inte hur många militärfordon jag scrollat igenom på twitter, men men det är flera hundra fordon som övergivits av ryssarna. Däck problem, att de bränt upp den, eller helt enkelt bombat fordonet.
Det är kostsamt.

Är det konstigt? Man gör lumpen i Sverige som 18-årinh.

Medleålder i Vietnam var 19 för amerikanska soldater

25 låter gammalt
Citera
2022-03-04, 21:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Tack! Får nog konstatera att det förblir ett mysterium tillsvidare.
En hel värld ställer sig frågande till denna konvoj, krigets tiotusenkronorsfråga.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Patrick Lancaster, den kanske modigaste västerländska journalisten i krigsområdet, har gjort ett längre reportage från Bugas i Donetsk Oblast, som togs av ryssarna för några dagar sedan. Intervjuer med lokalbefolkningen med mera. Översättning finns till de ryska delarna:

https://www.youtube.com/watch?v=NmmNKNkYExM
Det var han som fejkade en artilleriattack med hjälp av smällare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Världens största land som inte klarar av att vara självförsörjande på toapapper?
Det tror ju de hjärntvättade fåren som läser västmedia att det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in