Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Märker att du undviker att kommentera lejonparten av vad jag skrev, har alltid avskytt liknande beteende med att klippa ut nån mening här och där.. bara fega stackare agerar så.
Du får kolla bakåt om vad jag skrivit om saken.
Att det tagit lång tid för Ryssland att bygga upp sin valutareserv betyder inte att den bör anses som stark.
40%är bara marginellt i en dåres perspektiv. Det betyder snarare att den resterande delen inte kan användas alls då man omöjligen skulle kunna sitta med enbart rubel. Du är inte bara okunnig och naiv, du är uppenbart dum i huvudet.
Vad det hela innebär i förlängningen har jag ju skrivit ett flertal ggr. Redan när idioter kritiserade Biden för att inte Ryssland stängdes av från SWIFT, i själva verket var det några europeiska länder som först blockerade just den åtgärden men kom på bättre tankar.
Du verkar uppenbarligen missat allt som berövats den ryska befolkningen de senaste dagarna pga putler. Det du inte förstår kommer bli smärtsamt uppenbart i en nära framtid, alltså när de miljontals diktaturskadade ryssar förstår att alla deras tillgångar är borta och det är dags att mörda grannen för att kunna äta kött.
Jag sa inte att det ar marginellt, jag har aldrig påstått det. Det var du som sa att "centralbanken har minimalt med manöverutrymme". Sluta lägg dina egna ord i min mun. Gå tillbaka och läs meddelandet, tack.
Att du tror att en centralbank bara har värdepapper i den egna valutan som reserv bevisar ju bara hur lite koll du har. SWIFT är såklart ett problem, men inte omöjligt att ta sig runt.
Om man tror att Ryssland inte är förberedda på de här sanktionerna och blev tagen på sängen är man nog lite naiv. Självklart visste de vad som skulle hända, eller iaf hade det som ett scenario.