2022-03-04, 19:10
Medlem
Julskinkatos avatar
Ryssarna ockuperar kärnkraftverken. Det är väl strategiska mål. Men kanske en strategi att vi ska se kärnkraft som sårbart och farligt?
Putin vill ju hålla EU i ett gasberoende...
Citera
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Dom dödar inte civilbefolkningen medvetet. Civila dör av både ukrainska och ryska attacker vid strider inne i städerna.

Så inga civila offer räknades med när städer bombas?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Undrar hur de gör när de kör iväg med stridsvagnarna?
Finns ju stor risk att de blir attackerade av sina egna landsmän, det ser ju dessutom ut som att det inte är riktiga militärer utan mer partisaner eller milismän.
Det ukrainska flyget är begränsat och båda sidor kör samma typer av vagnar så det räcker nog med en Ukrainsk flagga.
Citera
2022-03-04, 19:11
Medlem
Cobas avatar
Ja, så väntat att Ryssland under diktator putin skulle ägna sig åt vidriga brott mot mänskligheten.
Såna kassa ynkliga förlorare kan förstås inte göra annat. De kan nämligen inte vinna i livet ärofyllt. De kan bara göra det genom förstörelse av det som är fint och bra. Vilka patetiska förlorare.

På tal om det. Jag märket att rysstrollen av typen baggebo, naturtvål osv är precis lika värdelösa som vanligt
Jag hoppas att vanliga svenskar här inte går på deras taktik att ljuga, förvränga och ändra narrativet.
Det är så synd om dessa stackars ynklingar. De har inte blivit uppfostrade väl eller med kärlek. Försök ha förbarmande över dem då de inte vet eller kan bättre.
Men gå inte på deras dumprat.

Heja Ukraina! Vilka hjältar. Man blir ju lite stolt över väst!

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Cancer?

Begynnande ahlzheimers.

Förvränger hjärnan, sinnena, agressiviteten ökar mm.
Senast redigerad av Martlet 2022-03-04 kl. 19:14.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Min diskussion med cucky 1 och cucky 2 bestod i att de hävdade att vi ska göra som Ryssland vill eftersom Ryssland annars kan bomba oss med kärnvapen.

Bortsett från detta har Putte och hans glada kompisar återkommande mer eller mindre tydligt hotat väst med kärnvapen från det att invasionen började. Det vet du förstås Ivan och vill bara trolla lite, men jag är en trevlig typ och svarar ändå.

Källa för hotet?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Fan vad jag äcklar mig på den skalliga ryssen i FN, sitter och blåljuger och säger nu att det inte var ryssar som sköt vid kärnkraftverket.

Precis som att "inget" hände i Chernobyl 1986 heller tills inte ens Sovjet kunde förneka det.
Citera
2022-03-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja de gav upp I Georgien när de fick flera flyg nerskjutna, nu har de redan fått bra många fler flyg nerskjutna så beror på hur länge till de vill offra flyg, stridsflyg är inte så billiga direkt.

Nej det är dem inte, känns som att man har skickat mer vapen än vad som krävs för att slå ut rysk militär. Jag hoppas, men har svårt att se att en del av robotarna kommer stanna kvar och inte säljas på svart marknad av olika grupperingar främst kriminella som alltid uppstår vid konfliktområden vilket kan bli farligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Har du gått på dom där lögnerna din lilla antifa😂

Meningslöst diskutera självklarheter. Kanske förintelsen också är en myt?
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
ja tyvärr är höga dödssiffror i Ukraina viktiga, det kan vände ryska folket mot Putin snabbare än sanktioner. För även om de döljer hur många som dör kommer det fram när liken skickas hem och rykten sprids. Det var så det var i Afghankriget i Sovjet. Hans närmsta krets påverkas nog även av att mycket av Rysslands modernaste militärmateriel förstörs vilket försvagar Ryssland mot NATO. Det bästa vore om Ukraina även började skjuta ner fler ryska stridsflygplan. Dessa är mycket dyra och svåra att ersätta. Och det gör verkligen Ryssland svagare mot NATO om de förlorar många flygplan.

Ryssarnas samband och tross måste ju ha totalhavererat. Ukrainarna verkar ju plocka fordon och artilleri som fallfrukt. Dm verkar ju inte våga flyga är väl därför dom inte får ner något flyg. Verkar som luftvärnet är vasst. Håll ut!

Funderade på om inte gammal hederlig AM/FM radio inte är så dumt ändå få ut info.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Källa för hotet?

Tänker inte dansa den dansen med dig. Varsågod att titta i valfri tidning Ivan.
Citera
Medlem
cazzofigas avatar
Putin behandlas för hjärncancer , engligt uppgifter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in