2022-03-04, 19:08
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukrainska reservister tar över fyra övergivna ryska stridsvagnar.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1499806580610584577?cxt=HHwWgsCy0fCIsdApAAAA

Undrar hur de gör när de kör iväg med stridsvagnarna?
Finns ju stor risk att de blir attackerade av sina egna landsmän, det ser ju dessutom ut som att det inte är riktiga militärer utan mer partisaner eller milismän.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
När hotade Ryssland med kärnvapen.

Min diskussion med cucky 1 och cucky 2 bestod i att de hävdade att vi ska göra som Ryssland vill eftersom Ryssland annars kan bomba oss med kärnvapen.

Bortsett från detta har Putte och hans glada kompisar återkommande mer eller mindre tydligt hotat väst med kärnvapen från det att invasionen började. Det vet du förstås Ivan och vill bara trolla lite, men jag är en trevlig typ och svarar ändå.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Undrar just vad de plockade ned skojaren med? Manpads?

Ja kanske, jag vet inte hur svårt det är men de har även större robotar kvar. Och så har de ju stulit några ryska luftvärn.
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Varför inte? Sanktionerna är redan till fullo givna...

Nej nej dom driver kriget mha av alla oljepengar och gaspengar. EU köper massor av gas och det gör även USA. Rakt ner i puttas ficka.
Citera
2022-03-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Serberna i Bosnien har i alla fall skaffat fina nazistuniforner till sina "poliser' och marcherar fram och tillbaka så stöveltrampet ekar
Serbien är en rövnation Som inte ens ska erkännas som nation.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Ukr premiärministern tackar Sverige för pengarna nu på twitter: TweetSe nya TweetsKonversationDenys Shmyhal@Denys_Shmyhal#Sweden 🇸🇪 sent 500 million to support the Armed Forces of 🇺🇦. The funds have just been transferred to the NBU accounts. Grateful to @SwedishPM and the Government of Sweden for their financial contribution. Every step to support the Armed Forces brings victory closer to #Ukraine!

Jag trodde pengarna var menat för välgörenhet, förnödenheter m.m.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Är inte Serbien ett mer erkänt nazistfäste än Ukraina och Ryssland?

Du tänker nog på Kroatien?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Så vi spolar fram till att Putte har Sverige och Finland samt halva Ukraina. Vad gör han sen? Samma sanktioner lär vara på plats.

Man har en bra förhandlingsläge då alt ww3.

Rysslands ekonomi är dock uppbyggd för att klara sig under krig.
Både Ryssland å Ukraina har massa naturtillgångar och mat, även med massiva sanktioner klarar man sig.

Sen vill jag påpeka att sanktionerna kommer primärt från EU, Ryssland säljer typ bara naturtillgångar till EU och det kommer man att fortsätta göra till EU kan hitta en ersättare, något som kommer att ta flera år.

Resten av världen bryr sig inte och kommer att fortsätta göra affärer med Ryssarna som vanligt.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Förstörd rysk materiel vid Kharkiv.

https://mobile.twitter.com/Ukrain_War/status/1499732731198341124
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det har du rätt i, och det är en fin sak. Problemet för mig är att de dör för korrupta oligarker och den nya världsordningen, då blir det inte lika vackert i mina ögon. Då blir det bara onödigt.

Inte i Ukraina korruptionen är värst iallafall.

Ukrainare föredrar att inte bli invaderade så enkelt är det.
Citera
2022-03-04, 19:10
Medlem
StigaSols avatar
Fan vad jag äcklar mig på den skalliga ryssen i FN, sitter och blåljuger och säger nu att det inte var ryssar som sköt vid kärnkraftverket.
Citera
2022-03-04, 19:10
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nej nej dom driver kriget mha av alla oljepengar och gaspengar. EU köper massor av gas och det gör även USA. Rakt ner i puttas ficka.

Putins ficka är tom idag...back to 1990
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in