2022-03-04, 18:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Har Zelensky flytt till Polen?
Nån som vet mer om det?

https://interfax.com/newsroom/top-stories/75499/
Tvivlar han flytt det är nog ett önsketänkande och om så varit fallet hade nog de stora media bolagen sagt det!
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Hahaha
Den juden är 70 bast så han bryr sig nog inte längre.
Bra försök, Shlomo!

Den mannen kanske är gammal men slåss nog för de som är yngre, och för hans land.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Källa tack, eller drar du det bara ur röven, som vanligt?
Jo, men det är väl självklart? Du tror väl inte att de liksom siktar på de civila? Jag kan själv tycka att de har varit jävligt vårdslösa, ryssarna, särskilt i Kharkov och Mariupol. Men då har de emot sig ukrainare som ställer upp sina vapen mitt inne bland bostadshus eller t.o.m. på taken till höghus. Det blir en knepig situation. Men vissa flygattacker har varit extremt vårdlösa. Jag skulle säga kriminellt vårdslösa.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Tvärtom så bryr han sig väldigt mycket och är beredd att offra livet i kampen mot ryssarna.
Vem då sa du? Är detta en viktig person!?
Citera
2022-03-04, 18:56
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Enligt ukrainska armén har man skjutit ner 34 plan och 37 helikoptrar sen kriget startade. Det är förstås bra, allt ryskt som man får ner är bra. Men tyvärr har ryssarna hur mycket som helst att ta av.

Undrar hur mycket av Ivans flygskrammel som verkligen kan flyga. Frontflyget verkar vara ruskigt svagt. Inga armador av SU-25r som fördunklar skyarna direkt. Märkligt är det.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Den mannen kanske är gammal men slåss nog för de som är yngre, och för hans land.

Precis, mod har inget bäst före datum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Håller med till 1000% ska ner till Balkan i sommar. Men inte en spänn hamnar i Serbien.... Total bypass på det skitlandet
Även om jag inte tycker så mycket om albaner, pga att de spänner sig och leker precis som araber. Men det ursäktar inte folkmordet på albanerna, som Serbien har genomfört.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Vi har inga bestämmande folkomröstningar så det är politikerna som bestämmer oavsett av du tycker.

Vad VI tycker, inte jag, inte du, vi
Citera
2022-03-04, 18:57
Avslutad
För att fred skall kunna uppnås, vilket jag tror många härinne inte hoppas på sorgligt nog, så måste båda parter komma ut "segrande" inför sina hemmapubliker. För Rysslands del skulle det innebära att en del av östra Ukraina blir "oberoende" stat. På så sätt kan han hävda för hemmapubliken att han skyddat de etniska ryssarna som varit diskriminerade sedan 2014.

För Ukrainas del innebär det kanske att man stött bort ryssarna och kanske blir medlemmar i EU? Vad tror ni kommer krävas för att Ukraina ska komma ut "segrande" ur konflikten?

Känslostyrda knäppgökar svara helst inte. Ni är bara hjärndött brus...Efterfrågar seriösa svar om någon vill diskutera.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Två minuter på statsministerns rum på Rosenbad. Längre tid fick inte förre försvarsministern Mikael Odenberg att försöka få Fredrik Reinfeldt att stryka Anders Borgs rader om nedskärningar för miljarder i försvaret. Nu kastar Putins krig Europa tillbaka till Kalla kriget-tider och Sverige står hjälplöst.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/odenberg-till-reinfeldt-stoppa-upp-den-nanstans/

Vad tycker Fredrik Reinfeldt om svenska försvaret idag..?

Han brydde sig inte mer om Sverige än Zelenskyy bryr sig om Ukraina = 0
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
En rysk strv mindre.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Gå i Stockholms,Göteborgs eller Malmös centrala delar så vill man ju bara hänga sig i närmsta garderob.
Men det vill väl globohomo att man ska göra så man ska inte ge dem den vinsten.

Ingves kommer få pumpa så mycket cash att vi kommer få slut på skog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in