2022-03-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseUa
Okej tack, ska se om jag hittar det på Play tjänsten, nämnde dom några siffror på hur många som flytt österut?
Jag har så svårt att se att alla som flyr från östra Ukraina, skulle fly västerut mot Europa, det är ju 1000km till Polska gränsen om man åker från Charkiv, men bara 40km om man åker mot ryska gränsen. Sen vet jag ju inte om Rysslands gräns är öppen för folk från Ukraina, kanske är det stängd, dåligt med info om detta i dom kanalerna jag tar del av.
53 300 står det på kartan som visas. Kollar du på plats så är det klippet som heter "Fin och värm stämning möter folk i Rumänien"
Citera
2022-03-04, 18:35
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Och även vi! Men den tanken slog dig aldrig

Om du vill bli rysk pudel bara för att ryssen ilsket hotar med kärnvapen så är du inte svensk.
Citera
2022-03-04, 18:37
Medlem
Drozds avatar
NATO ska samla bevis om ryska krigsförbrytelser inför ett åtal i Haag. Lustigt med tanke på att USA inte erkänner ICC i Haag överhuvudtaget och har sagt att om någon amerikansk soldat åtalas av ICC kommer man frita denne med våld.

Hycklande som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
3 Ryska båtar vägras gå in i Göteborgs hamn.Dom har slut på olja tvingas ankra utanför Vinga.Besättningen frågas om dom vilk ha Politisk asyl.

Vilken källa? Kan man beslagta båtarna och markera hårdare?
Citera
Bannlyst
Jag börjar alltmer se Putin med anhang som löss som hostar.
He can do the talk but he can't do the walk
Citera
2022-03-04, 18:38
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikavix833
Många Ryssar lever i en propagandabubbla, bevisligen också många svenskar...

Nej, Putin och Ryssland är inte hatade/utfrysta av hela världen för detta.

Det är främst Europa/Nordamerika som är direkt mot Ryssland här. Kina, Indien, stora delar av Afrika, Mellanöstern och Sydamerika antingen stödjer Ryssland eller håller sig åtminstone neutrala till kriget.

Heared the news? Kina avsäger gas och olja från Ryssland.
Hur kan du ha missat det? Hela världen hänger på. Nästan.
Citera
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Finns ingen reaktor som är säker, om ryssar och ukrainare krigar om den..

Många länder? Exakt vilka då?

Om man inte blir skitnödig när ryssar och ukrainare slåss om kärnkraftverk, är man antingen ung och dum eller bara ignorant.

Ett av verken är dessutom Europas största.

Herregud vilken soppa, efter en veckas invasion.
J

Ja, allting kan ju förstöras om man bara vill... men mitt svar var ju om standarden på själva reaktorn.

Länder som använder denna reaktor (taget ifrån wiki) "Den används av Armenien, Bulgarien, Finland, Indien, Iran, Kina, Slovakien, Tjeckien, Ukraina och Ryssland"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Dom 140 miljoner ryssar kommer EU hursomhelst behöva betala för. För blir det dunderkaous där så har vi 14 mill ryssar till Sverige/Tyskland.

Putin vinner oavsett.

Det känns rätt troligt att ryssar snart förbjuds att resa ur landet, det har hänt förr.

Gissar att putin gärna låter de redan 20 miljoner fattiga i landet, svälta ihjäl. Han har snart ytterligare 20 miljoner som kämpar för att mätta morgondagens hunger.

Fö så påstår alla andra rysstroll att Kina minsann kommer ge bort hundratals miljarder årligen för att rädda livet på fattiga ryssar. Är det EU som ska stå för kalaset helt plötslig?

Efter putin avrättats tillsammans med hans tjuvkompisar oligarkerna lär det krävas långtgående reformer och en grundlig genomgång av Rysslands vapenlager innan EU eller någon annan får för sig att rädda livet på svältande ryssar.
Det är väl rätt uppenbart att Ryssland inte borde ha tillgång till kärnvapen tex?
Citera
2022-03-04, 18:39
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Men ååååh!

Han som skulle strida med sin befolkning och allt!

Inte helt oväntat att han fick komma till husses borg i Polen dock.

Och folk tror fortfarande inte att han är usas knähund!?

Om det visar sig stämma så kommer säkert Z. spåras upp och dödas av sina egna.
Citera
Medlem
Det är intressant att ryssarna inte verkar gå på militära styrkorna i Ukraina idag på samma sätt. Man kan ju spekulera i varför, om de möjligen inser att det blir för stora förluster då?

Däremot går man på hårt med att bomba civila befolkningens bostäder. Tydliga order från Kreml?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad gör dom med alla fångar och civila sen då?
Fångarna ta de hand om och håller väl inför eventuella fångutbyten. Det har redan skett ett sånt utbyte utanför Kharkov tror jag. Jag har också hört att de får skriva på nåt papper om att inte strida igen och skickas hem.
Citera
Medlem
Det ända rätta nu är att arrestera rysslands ambassadör i Un talet.
och sas alt nån James Bond elitstyrka går in i Ryssland och knäpper Putin med anhäng.

//Bagage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in