2022-03-04, 17:47
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Putin har vunnit hur du din liberala fitta vänder att skruva på det.

Han skickar 10 mill fattiga Ukrainare till Europa.

Å hur bra kommer det gå??

Alla av dom är ej programmerare.

Vad menar du med att han har vunnit?
Vad har han vunnit?
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Om du har läst vad jag skrivit FLERA gånger så måste väst ge Ryssland gigantiskt stöd så fort Putin är eliminerad.

Detta är INTE ett krig mot ryssar. Ett i grunden fantastiskt folk som lidit stora umbäranden under mängdes av galna despoter. Faktiskt har de inte haft en enda normalt frisk ledare i alla fall sedan 1600-1700-talet

Vi måste ge dem enormt stöd när de avrättat Putin

Ryssland behöver avmilitariseras och sättas under FNs kontroll, vi behöver inte en ny despot istället för Putin.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Fortfarande inte svar på frågan hur det är Demokraternas militära gren.
Du har redan fått svaret på din fråga. NATO är en militärallians, vad är det du inte förstår? Dvs de har ett militärt uppdrag. Sedan kan jag ställa mig frågande till vad han menar med "Demokraterna", men det får ni diskutera vidare själva.
Citera
2022-03-04, 17:48
Medlem
3 Ryska båtar vägras gå in i Göteborgs hamn.Dom har slut på olja tvingas ankra utanför Vinga.Besättningen frågas om dom vilk ha Politisk asyl.
Citera
2022-03-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nu ska inte jag komma och strö salt i såren. Blev gissningsvis en tung nyhet för vissa att UK öppet uttalar stöd för Sverige. Visst finns det saker UK, och andra länder, inte gjort perfekt förr. Men på det stora hela har vi alla UK + USA att tacka för att Hitler kunde besegras.

Det som nu hänt Ukraina har inneburit ett brutalt uppvaknande för omvärlden. Trots Putins alla lönnmord och storhetsvansinne tolererades han av omvärlden eftersom alternativet till honom var okänt. Nu kommer ingen vilja ta i honom ens med tång. Han har visat världen sitt rätta ansikte och bilderna på döda civila kommer för alltid fläcka hans eftermäle. Så kan det gå för en psykopat.

Du menar att vi inte ska vara tacksamma mot britternas bundsförvant, Frankrike, som blev ockuperade av Tyskland medan britterna smet ( men likväl marknadsför sin flykt som heroisk) och senare bombade den franska flottan?
Citera
2022-03-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Hört talas om Glonass

"GLONASS, är ett globalt satellitnavigeringssystem som ägs och drivs av Ryssland. GLONASS startades som ett sovjetiskt militärt projekt, och den första satellituppskjutningen ägde rum i oktober 1982. Fullt utbyggt innehåller systemet 24 aktiva satelliter samt ett varierande antal reserver"

Ja jag fick höra om det igår. Men tänker att allt Ryssland har är skit. Så det kan de nog knäcka koden till dem satelliterna med en kvantdator som flera Nato länet lär ha tillgång till nu. Sen kan de lägga in massa skadlig kod som de aldrig får bort i system som får positionen att bara hoppa runt. Sen får de släcka ner NATOS så de inte går över till det bara. Kommer bli kaos för Ryssarna ❤️
Citera
2022-03-04, 17:50
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du har redan fått svaret på din fråga. NATO är en militärallians, vad är det du inte förstår? Dvs de har ett militärt uppdrag. Sedan kan jag ställa mig frågande till vad han menar med "Demokraterna", men det får ni diskutera vidare själva.

Då har du svårt med lässvårigheten, då hen inte redogör för hur Nato är Demokraternas militära gren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Putin har vunnit hur du din liberala fitta vänder att skruva på det.

Han skickar 10 mill fattiga Ukrainare till Europa.

Å hur bra kommer det gå??

Alla av dom är ej programmerare.
Jackpott säger jag. De kommer slita och bidra , utan att ha kostat många kr i vare sig utbildning eller pension.

(Den genomsnittlige svensken (allt under medianlön +20-40%, beroende på kön) en enorm börda för oss höginkomsttagare )

Synd att så få kommer hit bara. Men förståligt
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Hur ser det ut i Ryssland då? Ett helt lysande ögonblick som slunkit igenom direktsändning i rysk tv. Måste nästan ses: https://twitter.com/peterliakhov/status/1499341576518217730 Hon programledaren ser ut som hon är rädd för att bli mördad av den ryska säkerhetstjänsten... vilket antagligen inte är helt omöjligt?

Ja undrar om någon lyckats haverera att land så fort som Putin. Hitler höll ju på flera år innan han hade krossat Tyskland. Putin verkar försöka göra det på några veckor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Vad menar du med att han har vunnit?
Vad har han vunnit?

Han bombar bort landet. Han tvingar miljontals på flykt till EU.

Han ser till att Ukraina ej under överskådlig framtid kommer bli varken EU eller Nato medlemmar.

Frågor?
Citera
2022-03-04, 17:51
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Pga Ukrainskt luftvärn.

Man ser ju inte mycket rapporter om flyganfall eller luftlandsättningar längre. De flygbombade något bostadsområde inatt, men mycket mer bevänt verkar det inte vara med Ivans fronflyg.

Tror i ärlighetens namn det luftvärn som finns kvar runt kievområdet göt sig bäst för att skjuts ner helikoptrar. Det är inte lika lätt att sänka en frogfoot med en stinger
Citera
2022-03-04, 17:51
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Finns videon utan login?

Det är ännu ett äckligt eu påhitt, använd VPN och gå in på youtube som amerikan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in