2022-03-04, 18:28
Medlem
Såg ett litet tal som Biden gjorde. Varför känns det som att ledarna i USA vill ha det här kriget och sanktionerna mot sin gamla fiende Ryssland för att sänka landet? De är nog skitglada just nu trots att deras medborgare också drabbas av ökade energi-och bensinpriser.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-04 kl. 18:47.
Citera
2022-03-04, 18:36
Medlem
Känns inte helt otänkbart att det snart kommer "smälla en atombomb" eller annat nytt massförstörelsevapen som gör att stora delar av världens befolkning dör. Putin får skulden och ingen misstänker c19 vaccinen
Citera
2022-03-04, 19:02
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenansiktet
Hörde av en person att det är traffiking som Putin vill stoppa!
Tror jag hört det förut från Trump.

Eller Alex Jones
Citera
2022-03-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ännu ett stycke alternativ historia. Zelenskij valdes 2019 under president Trumps tid. Han fick 73% av rösterna. Vad är din källa till att USA ”kuppade bort den folkvalde”?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_Ukraina_2019

Ditt påstående är än mer bisarrt eftersom vi vet att Trump inte alls gillade Zelenskyj utan tvärtom frös bistånd till Ukraina när dess president inte ville dansa efter hans pipa.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/interna-mejl-visar-att-usa-fros-bistand-till-ukraina-efter-trumps-samtal-med-zelenskyj

Det finns bara en sak som är konsekvent från Putins trollfabrik: allt som sker i Ukraina är någon annans fel: USA, NATO, nazister. Vad och vem som helst utom den som ger ordern och den som trycker på avtryckaren för att beskjuta Ukrainas städer. Dvs de med ryska pass.

Oj då, snubblade tydligen över en öm trollfot. Vi vet, jo tack nog vet vi.
Citera
2022-03-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

2. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their obligation to refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, and that none of their weapons will ever be used against Ukraine except in self-defence or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations[/i]

Tror du är jäkligt korkad bara. Vad hände med löftet att inte expandera NATO? Det är ju det som allting handlar om.

Har en part brutit ett löfte så är ju andra ogiltiga.
Senast redigerad av Enric-Pryde 2022-03-04 kl. 19:11.
Citera
2022-03-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Känns inte helt otänkbart att det snart kommer "smälla en atombomb" eller annat nytt massförstörelsevapen som gör att stora delar av världens befolkning dör. Putin får skulden och ingen misstänker c19 vaccinen

När amerikaner släppte 2 atombomber i Japan blev det inget kärnvapenkrig eftersom det inte fanns fler såna bomber. Men släpper man en bomb nu så slutar det nog inte med en.
USA är ett girigt land som vill ha allt. De bombar sönder länder i fredstid. Tänk då hur de kommer bomba när det är världskrig.
Citera
2022-03-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hbtq är synd enligt judarnas bibel också. Så hur fan får du ihopp detta?

Kulturmarxism.
Citera
2022-03-04, 19:27
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Ja, västländerna tar död på sitt eget folk, men det gör även ryssarna. Ryssland hade lika starka restriktioner som Australien (om inte värre).

Jag förstår att du vill välja sida i den här ”konflikten”. Du vill tro att det finns en god sida och en ond sida. Men det är just detta tankesätt som de (eliten) vill installera i dig (”divide and conquer”).

Dra inte in dig själv i denna teater (för det är just vad det är). Putin och Zelensky är i samma team.

Jag vet att det är vad dom vill, men Putin och Ryssland tror jag är lite efter i agendan och jag tor det är två maktläger här som nu börjar spela sina pjäser om vem som är mäktigast

Börjar bli som star wars, hoppad någon startar en riktig rebellion , någon med kapital. Annars är vi förlorade
Citera
2022-03-04, 19:44
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bundy
Ska man följa Star Wars temat så är Ryssland de röda (rebellerna) och USA (The Empire). En tredjeparts rebellgrupp är nog uteslutet nu när folket visat på hur efterblivna de är och hur lätt de köper propaganda och hetsar vilket kommer att användas mot oss folket av makten för att i princip omyndigförklara oss och få full kontroll. En totalitärstat med marionetter under sig lett av USA och globalisterna (sionisterna).

Det sjuka är, när man sitter bland "svenssons" som sväljer hela skiten med hull och hår så förstår man hur sjukt lättmanipulerade människor är av allt TV tittande och media genom alla år. Tyvärr är våra föräldrar och generationerna som idag är pensionärer dom som låtit detta ske.

Jag dör hellre än att se den här skiten utspela sig
Citera
2022-03-04, 19:48
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Jag vet att det är vad dom vill, men Putin och Ryssland tror jag är lite efter i agendan och jag tor det är två maktläger här som nu börjar spela sina pjäser om vem som är mäktigast

Nej. Putin/Ryssland följer agendan till punkt och pricka. Det är hans roll i teaterpjäsen att spela skurk. Men som sagt, det är endast en roll. De som får lida är gemene man (både ryssar och ukrainare).

Citat:
Börjar bli som star wars

Om du menar att det är som en film så är du korrekt. Både Star Wars och den här konflikten är lika fake.
Citera
2022-03-04, 19:54
Medlem
Star wars???? Herregud vilken nivå!!! Använd sista hjärncellen ni har och ta några minuter att tänka efter. Lämna pojkrummet ge mamma 30 minuter att städa och vädra ur rummet ni suttit för länge i. Studera och förkovra er, ni kan inte klämma på pillesnoppen med foliehatt på huvudet hela uppväxten…
Citera
2022-03-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Det sjuka är, när man sitter bland "svenssons" som sväljer hela skiten med hull och hår så förstår man hur sjukt lättmanipulerade människor är av allt TV tittande och media genom alla år. Tyvärr är våra föräldrar och generationerna som idag är pensionärer dom som låtit detta ske.

Jag dör hellre än att se den här skiten utspela sig

Svensson kan förbereda sig på en enorm överraskning när kostnaden för det här kriget kommer. USA vill föra över sina kostnader på EU och ta extra bra betalt för sin gas och när inflationen kommer så blir det en chock för svensson.

Har Putin medvetet attackerat för att genomföra agendan så är vi dubbelt lurade.

Det är helt enkelt en så massiv operation ifrån det globala etablissemanget att det är svårt att ens fatta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in