2022-03-04, 17:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
BBC drar sig ur Ryssland.

Citat:
BBC forced to suspend work of journalists in Russia

The BBC will "temporatiy suspend" the work of its its news journalists and support staff in Russia following new legislation passed by Russian authorities.

Director-general Tim Davie said the new law "appears to criminalise the process of independent journalism" adding that they have "no other option".

Mr David added: "The safety of our staff is paramount and we are not prepared to expose them to the risk of criminal prosecution simply for doing their jobs. I'd like to pay tribute to all of them, for their bravery, determination and professionalism.

"We remain committed to making accurate, independent information available to audiences around the world, including the millions of Russians who use our news services. Our journalists in Ukraine and around the world will continue to report on the invasion of Ukraine."
Citera
2022-03-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Diabetes kan ni helt glömma. Diabetes har inga symptomer om man sköter det och Putin hade garanterat haft läkare som hållt stenhård koll på hans blodsocker om han haft diabetes. Det här med att diabetesmedicin skulle göra folk magrare vet jag inte något om. Möjligen viss typ-2 medicin.

Det går att få en viss sorts metformin som är vätskedrivande och även inflammationshämmande. Metformin har positiva egenskaper.

Något fel på Putin är det, vi får grubbla vidare.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det blir bara löjligt i så fall. Vad kommer sen? Skicka en miljard annars tar jag till kärnvapen?
Om Ryssland hotar med kärnvapen hela tiden så kommer ingen bry sig till slut.

Det lär dagisfröknarna sig.

Hota inte med ngt du inte är beredd att genomföra.

Ät upp, annars får du ingen efterrätt osv.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom får skynda sig..för snart blir det hammertime.

Det har inte gått så bra hittills för de ryska trupperna Ivan, om du inte hängt med. Vad är det du tänkt skall ändra sig med det ”snart”? Skall norra tattarcirkuskonvojen börja röra på sig? 😆 Hela världen föraktar, avskyr och skrattar åt er Ivan. Ja, utom Eritrea, Vitryssland, Syrien och Nordkorea. Toppengäng att ha på sin sida. 😆
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Underbar bild.

De-Nazify that.

https://twitter.com/i_army_org/status/1499657553734733825/photo/1
Jag har ju hela tiden sagt att de borde kalla det avjudaiseringskampanj...
Citera
Medlem
Q6s avatar
Nu har de ryska svinen börjat att våldta och döda kvinnor i erövrade områden.

Först mördar man deras män, sedan så våldtar man dem och slår ofta ihjäl dem.

11 våldtagna och 6 av dessa mördade och detta kommer bara att öka.

https://twitter.com/ukraine_world/status/1499664726086799366?s=20&t=4OUCBcgdQ5YhqT68Oj6J0A
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Intressant.
Ryssland hamnar på plats 136 i Transparency Internationals Corruption Perception Index och Ukraina på plats 122. Länderna är i stort sett lika korrupta så ni som tror att Ukraina och dess invånare men speciellt deras ledare är några änglar kan sluta fantisera.
Det är en del av orsaken till varför EU har varit obenägna att släppa in dem och varför de inte blev insläppta i NATO, de hade blivit en belastning.

Folk trodde att Zelenskyy skulle rätta upp situationen men det blev tyvärr inte mycket bättre.
Citera
2022-03-04, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Gå o lägg dig dude.

Du vet att jag har rätt. D. C har ju kört detta som ett mantra sen i höstas.

Varför skall man vara med i Nato om dom är helt impotenta?

Woke och vänsterliberalismen har gjort Nato till krypplingar.

Annat var det - 92 med Horbocken Clinton.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det var ju igår han sa det senast. Utan tvekan kan han lyckas ur något slags militärtekniskt perspektiv. d v s städer och strategiska positioner kommer att intas

Men de Ukrainska styrkor som kommer att finnas kvar kommer att strida i många år än.
En ny Quisling-president lär de få bevaka väldigt väl. Han kommer nog att råka få ett skott i pannan ganska snart efter att Putin tillsätter honom.

Ja frågan är om Putin förstår detta?
Citera
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Tråden om Israels export av militär utrustning till Ukraina är en några ämnesrader ner.

Angående ryska övertagandet av det mycket stora kärnkraftverket i sydöstra Ukraina tidigare idag så känns rapporteringen oftast gjord av rätt uppskrämda journalister som spekulerar om ett nytt Ternobyl/Fukushima.

De verkar inte fundera på hur stor del av elförsörjningen ockupanterna nu fått kontroll över.

Den sannolikt helt omringade hamnstaden Mariupol med nära en halv miljon invånare lär ha redan varit utan ström i två dygn.
Jag litar till 100% på det heliga landet Israel och givetvis Sverige. Det är många som är djupt oroade över kriget i Ukraina. Hörde från en kollega att han ville köpa nudlar, men dom var slut. En annan kollega berättade att hyllorna med konserver var tömda.
Händelseutvecklingen bekymrar väldigt många.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Underbar bild.

De-Nazify that.

https://twitter.com/i_army_org/status/1499657553734733825/photo/1

Så kristen jag är bryter jag ut i ett mazel tov!
Citera
2022-03-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det blir bara löjligt i så fall. Vad kommer sen? Skicka en miljard annars tar jag till kärnvapen?
Om Ryssland hotar med kärnvapen hela tiden så kommer ingen bry sig till slut.
Han påminner bara att ryssland har 6400 kärnvapen..folk tycks ha glömt bort det totalt..ryssland är behandlat som kattskit i 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in