Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-04, 17:23
Medlem
serbisknegers avatar
Filuren i filmen är en svensk frivillig i Ukraina. Allt vår vän säger är sanning!
Citat:
My sincerest gratitude goes to all the fighters of the Free World coming here to fight RuSSia.
https://twitter.com/shymanskyi/status/1499691812868476929
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror han kommer hota med kärnvapen helt öppet: Stoppa stödet till Ukraina annars tar jag till Kärnvapen.
Det blir bara löjligt i så fall. Vad kommer sen? Skicka en miljard annars tar jag till kärnvapen?
Om Ryssland hotar med kärnvapen hela tiden så kommer ingen bry sig till slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
9166 döda ryssar? Inte en chans, det där är Ukrainsk propaganda. Möjligtvis 10-15% av det, på sin höjd. Ukraina ljuger mer än Ryssland i nuläget.

Troligtvis fler, har börjat komma uppgifter från grupper(ryska mammor) där 90% av förbandet (deras söner kom hem i träfacket) är bekräftat döda el MIA.

Och alla fordon / tanks som syns som skrot körde ju inte dit själva.

Räknar endå (lågt) med 1 ukrainare-5ryssar döda , sätt till det totala haveriet som är Rysslands invasion.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Nato är horungar.

Nato skulle inte ens skydda USA om ryssarna så körde atombomber mot dom.

Woke horungar.

Gå o lägg dig dude.
Citera
Medlem
Gobigorgohomes avatar
okej, jag försökte iaf räkna antal lasbilar/bilar/pansarvagnar som är på den så kallade 6 mil långa konvojen, och jag fick det då till ungefär 160 st.

nu vet inte jag hur lång varje lastbil/bil/pansarvagn är,
men 6 mil låter jävligt förlångt iaf
Citera
2022-03-04, 17:24
Medlem
Citat:
Jag tror han kommer hota med kärnvapen helt öppet: Stoppa stödet till Ukraina annars tar jag till Kärnvapen.

Hota går bra. Verkligheten är en annan.
Om inte annat kn väst säg OK vi avbryter. Men göra som Putin - ljuga Det är faktiskt möjligt att ljuga

Hans enda chans i verkligheten blir att försöka bygga en ny Berlinmur genom hela Ukraina för att försöka hindra tillflödet av vapen.
Citera
2022-03-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det blir bara löjligt i så fall. Vad kommer sen? Skicka en miljard annars tar jag till kärnvapen?
Om Ryssland hotar med kärnvapen hela tiden så kommer ingen bry sig till slut.

Precis. Vi har nästan redan passerat det stadiet
Citera
2022-03-04, 17:26
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:

Ryssarna kan växla upp flera steg till med konventionella vapen.
Ända som sker om för mycket utr. kommer in är att Ryssarna tvingas ångvälta.

Är de civila som får lida.
Citera
2022-03-04, 17:27
Medlem
zergrushs avatar
Rysslands amatörmässiga kommunikation och befälsstruktur i den här primitiva offensiven fortsätter visa sig något vansklig:
https://twitter.com/AVindman/status/1499753688478494721
Citat:
Reports of a significant armor engagement in a suburb of Kyiv, …between Russian forces.
Friendly fire restulted in the loss of 9 tanks and 4 infantry fighting vehicles.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Underbar bild.

De-Nazify that.

https://twitter.com/i_army_org/status/1499657553734733825/photo/1
Citera
Medlem
Citat:

Det är hans sista kort, eller hur..
En reguljär strid (på marken och i luften) mot Väst/NATO är ju hopplös.
En direkt konfrontation med Väst/NATO krävs, om Putin ska erövra hela Ukraina.
Kommer aldrig att ske.
Jag tror som du, att kärnvapen blir sista steget och troligen får han en kula i pannan...
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja Ryssland lär vilken dag som helst mobilisera krigsmakten och utropa krigslagar. Det här håller inte. Jag tror inte att ryssarna ens kommer att vinna en begränsad seger över Ukraina annars. Frågan är väl dock hur allmänheten kommer att ställa sig till det? Den ekonomiska situationen blir snabbt katastrofal. Centralbanken kan överhuvudtaget inte agera just nu trots att en stor valutareserv. Tom de största kinesiska bankerna har avbrutit all handel med rysk gas och olja.

Jag uppfattar det som om Putin och även den kinesiska ledningen lever i det förgångna. De förstår inte hur finansmarknaden funkar. Ryska ekonomin är lamslagen, samtidigt som de multinationella kinesiska bankerna tvingas följa samma sanktioner som alla andra. Det är liksom inte 1800-tal. Putin må vilja leka tsar, men världen funkar inte längre som på tsartiden.

Jag skulle säga att Putin redan har förlorat kriget. Den ryska ekonomin håller på att kollapsa och kriget går inget vidare. Snart kommer hemmaopinionen slå bakut när folk förlorar allt de äger.

I slutändan tror jag att Ryssland kommer att tvingas dra sig ur Ukraina. De kommer tom få lämna Krim. De kommer att få betala enorma skadestånd. Det enda som kan förhindra att Putin blir utlämnad och dömd som krigsförbrytare är att ryssarna själva snabbt tar itu med honom.

Det är kört för Ryssland. De är slut som stormakt. Det var inte så smart av Putin att visa korten när de var så dåliga..

Svarte Petter i det hela är Putins kärnvapen. Det är därför han måste störtas av de sina.

Putin visade sina kort för att han var övertygad om att de var starka, men de var svaga. Han lever i en illusion. Senaste veckan kan nog ta ännu mer knäcken på honom; han hade så fel och gör allt så fel. Det gör honom ännu farligare och oberäknelige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in