2022-03-04, 16:52
Medlem
protectors avatar
Om du får välja vilken bil du vill, med det lilla tillägget att detta är den enda bilen du får köra resten av ditt liv.

Vilken skulle ni ta då, hur skulle denna passa in i era svensson liv, ja tankar på detta.

Haft lite tankar om detta
Bra om den åldras bra , batterier tar väl slut tex så min Tezla står still om 20 år
Citera
2022-03-04, 16:54
Medlem
Buick Roadmaster 1996. Jet black med beige inredning. Jag saknar fortfarande den jag sålde för 5 år sedan. Mitt livs misstag.
Citera
2022-03-04, 16:55
Medlem
quts avatar
En fet suv, gärna Audi Q7
Citera
2022-03-04, 16:55
Medlem
Jag hade nog valt en Mercedes-Benz G65 Amg.
Citera
2022-03-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protector
Om du får välja vilken bil du vill, med det lilla tillägget att detta är den enda bilen du får köra resten av ditt liv.

Vilken skulle ni ta då, hur skulle denna passa in i era svensson liv, ja tankar på detta.

Bra om den åldras bra , batterier tar väl slut tex så min Tezla står still om 20 år

Motorer tar ju slut de också, så innebär frågan att man inte får byta batterier, motorer eller annat som slits ut efter 20-25 år körande så blir ju det nästan knepigt oavsett vilken bil man än väljer?
Citera
2022-03-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Motorer tar ju slut de också, så innebär frågan att man inte får byta batterier, motorer eller annat som slits ut efter 20-25 år körande så blir ju det nästan knepigt oavsett vilken bil man än väljer?

Det finns ju mängder med bensin- och dieselbilar som rullat bra mycket längre än 25 år.
Citera
2022-03-04, 17:43
Medlem
Fonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protector

Volvo 240, har de rullat 30 år går minst 20 till
Citera
2022-03-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Det finns ju mängder med bensin- och dieselbilar som rullat bra mycket längre än 25 år.

Jo, absolut. Men motorerna tappar typiskt en hel del effekt jämfört med original.

Sedan var det en fråga till TS; som verkade alludera till att man aldrig fick serva eller byta några delar på bilen.
Citera
2022-03-04, 18:08
Medlem
arakas avatar
Trabant -88 alt Honda Fitta.
Citera
2022-03-04, 18:17
Medlem
Ny.Deodorants avatar
En av de femhundra tillverkade Lexus LFA för drygt 10 år sedan ........helst signalröd.

Den galet snabbvarvade 10 cylindriga motorn fick jag ta det försiktigt med första tiden.

https://youtu.be/PopzpO-Iu94

Inte ens säkerhetsfixerade Volvo har haft airbags i säkerhetsbältet.
Citera
2022-03-04, 22:39
Medlem
En Rolls-Royce Cullinan, så jag kan åka med högsta komfort.
Citera
2022-03-04, 22:41
Medlem
En Tesla Model S Plaid troligen.
Batteriet kanske inte räcker till jag dör, men kanske. Om inte så gör inte heller motorn på en annan bil det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in