2022-03-04, 16:40
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Håller med, vi kör denna för att balansera upp det. Ukraina är ett plågat land, finns likheter med 2:a världskriget det som händer idag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Babi_Yar

Det vore inte överord att säga att barnbarnen till dessa som hjälpe till att genomföra denna massaker, har mycket att leva upp till...
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Notera också avståndet mellan alla fordon. Tycks på flera ställen vara 5-10 meter mellan, om inte mer. Så "sex mil lång konvoj" låter betydligt mer skrämmande än vad det faktiskt är. För att då inte nämna att den tycks ha stått still i typ tre dygn. Måste vara helt värdelöst att vara soldat där. Vet de ens vad de håller på med?

Ja de håller väl avstånd för att om de blir bombade så träffar det inte så många bilar på en gång. Undrar om de får gå fram till en annan bil och prata med dem där eller måste de sitta ensamma i sin bil hela tiden? Och var bajsar de? Ute på åkern? De vet nog ingenting om vad som händer och varför de är där. Jag skulle nog gömma mig vid sidan av vägen så man inte blir bombad.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Kör de karta på paddor om vart de är? Slå ut Ryssarnas GPS system nån så kommer de bli dö roligt för de och börja slås emot varandra… ber till gud att de bästa hackarna får till någon rolig överraskning här ❤️❤️❤️❤️

De verkar inte ha kartor överhuvudtaget. Någonstans hade ju folket vänt på vägskyltarna och Ryssarna körde fel.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Zelensky har flytt till Polen. Kan någon bekräfta?

Trams. Han är en hjälte och schappar inte.
Citera
2022-03-04, 16:41
Avslutad
Citat:
Ingen tvekan om att Putins invasion saknar stöd, jag är mycket imponerad över den kamp Ukrainare lyckas föra mot en av världens största krigsmakter. Ukrainare slåss för sitt land och sina liv, ryska soldater slåss för... Putin?

Alla slåss för sitt land. Även nazisterna under ww2.
Citera
2022-03-04, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Trams. Han är en hjälte och schappar inte.

Är du ironisk eller önsketänkande?
Citera
2022-03-04, 16:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Inte än, men många börjar rapportera om det.

Det sprids kopiösa mängder desinformation nu. Om det så vore så är han den enda legitima ledaren. Bättre en levande Ledare än en död på slagfältet.
Citera
2022-03-04, 16:42
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de håller väl avstånd för att om de blir bombade så träffar det inte så många bilar på en gång. Undrar om de får gå fram till en annan bil och prata med dem där eller måste de sitta ensamma i sin bil hela tiden? Och var bajsar de? Ute på åkern? De vet nog ingenting om vad som händer och varför de är där. Jag skulle nog gömma mig vid sidan av vägen så man inte blir bombad.

Normalt Svenskt taktiskt uppträdande är snarare 100-150 m mellan fordon i en fordonskolonn. I fredstid är det 50 m…
Citera
2022-03-04, 16:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Mariupol håller ut än men ber om förstärkning.

Citat:
Mariupol needs help with supplies running low

The Mayor of Mariupol said the city is under fire and needs military help.

The southeastern city has been facing increasing shelling from Russian troops over the past few days.

Now the mayor is calling for help, saying the city is without water, heat or electricity and food is running low.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Vem har sagt att Putin gillade Lenin? Klart han inte håller med dom, Putin är konservativ vad jag förstått det.

Tja, du insinuerar det i inlägget jag besvarade, "Apropå att Putin tyckte att det var jobbigt när Sovjet föll... och apropå massgravar, vad tyckte du om Sovjet?" där du antyder att Putin representerar Sovjets ondska i kontrast till Azov-nazisterna.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump hävdar att Ukrainakrisen aldrig hade uppstått om han själv var president.

https://www.hbl.fi/artikel/trump-om-putins-plan-det-har-ar-genialt/#:~:text=Trump%20h%C3%A4vdar%20att%20Ukrainakrisen %20aldrig%20hade%20uppst%C3%A5tt%20om%20han%20sj%C 3%A4lv%20var%20president.

Hur tänkte han nu..?
Trump är en idiot med en förvrängd självbild som skapas av att födas med en silversked i munnen och många år av ja-sägare som proppar upp egot. Troligen har Trump antingen inbillat sig att Putin skulle vara för rädd att attackera om Trump fortfarande var president eller så tror han att hans oöverträffliga negotiating skills hade kunnat övertyga Vladimir.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Håller med, vi kör denna för att balansera upp det. Ukraina är ett plågat land, finns likheter med 2:a världskriget det som händer idag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Babi_Yar

Röda Armén kunde också

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nemmersdorf_massacre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in