2022-03-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Lol! Du kallade precis din egen stora ledare för en hund!

Fucking dumbass! Nu får du väl en förgiftad pilspets i dig snart...

Hett Tips: Skippa kallingar och gå kommando under några dar

Jag vet inte vad Lol betyder men Putin har aldrig varit min ledare. Det har inte Stefan Löfven eller Magdalena Andersson varit heller för den delen. En vacker dag när du blir äldre så kommer du också förstå att allt är inte svart eller vitt.
Citera
2022-03-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Skall de åka barkbåt över Östersjön?

Ett svenskt, och finskt, Natomedlemskap kommer dessutom gå oerhört fort att bevilja.
Då lär vi nog få en atombomb över Stockholm. Men jag börjar bli kluven nu i frågan. Går vi inte med kan en invasion säkert också ske.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Skadan är redan skedd så att säga. Västvärlden har vänt ryggen mot Ryssland och det enda som exporteras från the great soviet är gas och olja till Eu. Snart kommer det sanktioneras ytterligare och skadorna kommer att bli än större.
Ja, man tröttnar tillsist på att klia mage på en otacksam och skällig byracka, och när den dessutom biter när den får mat är slutet nära.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du lever i en fantasivärld helt utan verklighetsförankring. Det kommer krävas världskrig och USA inblandning för att det skall hända. Vill du försöka förstå lite hur Ryssarna tänker så kika här:

https://youtu.be/8X7Ng75e5gQ?t=4202
Nej, det är Putin som lever i en fantasivärld. De är inte en supermakt längre utan bara en "stat", måhända en väldigt stor sådan till ytan. Ryssland är inte ens den mäktigaste nationen i öst längre och med en ekonomi som motsvaras av Belgien eller nåt sånt.
Ekonomisk isolering kan leda till att ryssarna störtar sin tsar, de har gjort sånt tidigare och dagens unga ryssar är inte lika lättlurad som tidigare generationer. Inte ens deras egna soldater verkar fatta något av Putins visioner om ett Storryssland. Själv tror jag bara deras Natoskräck är teater. De vill ha vasallstater och fler naturresurser som exempelvis neon (som finns i Ukraina).
Citera
2022-03-04, 15:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryska tanks bränns i Irpin. En stad som Ukraina nu kontrollerar helt igen.

https://twitter.com/avaza1972/status/1499743794048212996
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag startade en som det tyvärr är lite dåligt drag i, men du kan ju dra ditt strå till stacken

(FB) Nyheter, händelser och länkar om kriget i Ukraina. INGEN DISKUSSION
Sjukt kul med ”ingen diskussion”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Läser man tråden är det massa Ryska terrorister i Vårat Land.
Alla som tycker olika än dig är ryska terrorister. Check.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nyfiken. Vad baserar du dina ekonomisk åsikter på?
Han postade en länk. Se länken. Blockmongo.
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland skulle köra fast betydligt hårdare då Finlands FV och Lv är potentare och Finland har markattackrobotar.

För övrigt verkar Finland kalla in reservister, jag vet finnar i Sverige som fått inkallelseorder.

Finland har inte kallat in reservister och de i Sverige blir inte kallade om det inte är krig!
Citera
2022-03-04, 15:32
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Skadan är redan skedd så att säga. Västvärlden har vänt ryggen mot Ryssland och det enda som exporteras från the great soviet är gas och olja till Eu. Snart kommer det sanktioneras ytterligare och skadorna kommer att bli än större.

De verkar ha exporterat mer än så. Sqrolla ned en bit på sidan
https://tradingeconomics.com/russia/exports-to-european-union
Citera
2022-03-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nyfiken. Vad baserar du dina ekonomisk åsikter på?

Jag vet att du är en särskilt imbecill individ, men jag kan upplysa dig om att det inte är mina ord. Det är alltså inte jag som skrivit texten på al-jazeera.

Om du provar att använda google, eller DuckDuckGo, så kan nog till och med du hitta en samlad expertis av ekonomer som alla säger samma sak; Ryssland är på väg in i en ekonomisk kris av sällan skådat slag.

Putins egen rådgivare var av samma uppfattning och avrådde från kriget:
https://www.youtube.com/watch?v=Z8hC-b4tCT0

Nu är dock frågan, vad baserar du din åsikt på förutom propagandautspel direkt från Kreml om hur deras ekonomi är "immun" mot sanktioner?
Citera
2022-03-04, 15:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Då lär vi nog få en atombomb över Stockholm. Men jag börjar bli kluven nu i frågan. Går vi inte med kan en invasion säkert också ske.
Framförallt bli av med Gotland. Det är Putins modus-operandi. Att skära loss och annektera land utifrån ursäkter som att platsen ifråga på något sätt skulle utgöra existensiella hot mot Rysslands existens. Ryssland största existensiella hot mot Ryssland just nu är han själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in