Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Du menar att ryska (soldater) seperatister i donbass och krim började mörda rysktalande ukrainare och jagade ut ukrainska medborgare från sina hem?
Objektivt och utifrån ett gemensamt utalande av FNs
https://www.un.org/press/en/2014/ga11493.doc.htm Så har Ryssland (och i färlägningen då givetvis även du) fel. Ukraina har rätt. Det är även sant om man utgår ifrån Budapestföredraget som ryssland bröt mot.
Det är väll rimligtvis lika fel som dina övriga känslor i ämnet. inte för att det har något med något att göra, behöver du legitimera varför det är fint att ryska invasionstyrkor spränger dagis och förskolor och mördar barn så kan du ju bara titta till dig själv.
Ja, det skrevs in i ukrainas författning i samband med valuresultaten 2019
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Innan ryssland bröt budapestföredraget och invaderade Ukraina (krim/donbass) så var det inte aktuellt. eller ja, det är ju fortfarande inte aktuellt. Om man nu inte bara bortser från den objektiva verkligheten och bara tar in Putin märkliga svammel i alla frågor.
Jaså, jag tycker båda har skjutit på varandra men det är bara en part som överhuvudtaget inte gått vidare med Minskavtalet.
Vad säger alla fördrag om Afganistan, Irak och Syrien då? Vi kan nog alla stoppa upp resolutioner och fördrag där bak då USA, Kina och Ryssland sätter sig på tvären.
Men stackare, tror du verkligen att någon medvetet spränger skolor, dagis och sjukhus? Vad militär ska göra är att hålla sig borta från dom ställerna, varken skjuta eller dra på sig eld där. Dessutom ska människor evakueras och inte används som sköldar. Här säger du att jag känslosam när nu drar in barn i det hela. Ja, barn lider värst av detta. Bara skräcken sitter i resten av livet. Oraken till att jag ville att världen skulle ge ryssarna dessa säkerhetsgaratier dom ville ha och nu försöka avsluta kriget så snabbt som möjligt. Det går ju inte och ni eldar på, skiter fullständigt i dessa barn, ryssarna ska dö och det är det viktigaste.
Det har aldrig förekommit något folkomröstning om NATO-frågan vad jag vet. Sen att det skrivs in Ukrainas författning är ju en helt annan sak, väntat av Kiev-regimen och för att provocera ryssarna än mer (allt dom lever för verkar det som).
Budapestföredraget. Tänk om dom sovjetiska fyllbultarna hade tänk på det och skrivit in att NATO inte ska expandera eller se enskilda forna sovjetländer som fiender. Man undra då om NATO och väst hade respekterat det.
Du ser ingen som helst objektiv verklighet, du ser bara en sida och brinner av hat.